Lexus RΖ: Το σύστημα steer-by-wire υπόσχεται περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση

Το ανανεωμένο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί ένα νέο, πρωτοποριακό σύστημα οδήγησης της Lexus.

Lexus RΖ: Το σύστημα steer-by-wire υπόσχεται περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση

Αποστολή στις Βρυξέλλες

Το ανανεωμένο Lexus RZ πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις Βρυξέλλες. Το ηλεκτρικό πολυτελές SUV με μπαταρία έχει υποστεί μία εκτενή αναθεώρηση που προάγει την οδηγική εμπειρία σε ανώτερο επίπεδο, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που προσφέρουν αυξημένη ισχύ, βελτιωμένο έλεγχο και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και ικανοποίηση του οδηγού.

Αυτές οι καινοτόμες αλλαγές ενισχύονται από περαιτέρω αναβαθμίσεις στην εμπειρία πολυτέλειας στο εσωτερικό του οχήματος.
Η εξέλιξη του RZ επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: οδηγική απόλαυση, αυτονομία / φόρτιση μπαταρίας, επιδόσεις και σχεδίαση.

Σύστημα steer-by-wire

Οι τεχνολογικές καινοτομίες έχουν ως σημείο αναφοράς την πρώτη εφαρμογή του συστήματος steer-by-wire της Lexus. Αυτό το σύστημα προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με ομαλή, εύκολη και πιο διαισθητική λειτουργία, ειδικά σε δρόμους με στροφές. Είναι επίσης ρυθμισμένο για άμεση απόκριση και ανατροφοδότηση στον οδηγό, χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς. Για να διασφαλιστεί ότι επιτυγχάνονται τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του Lexus Driving Signature, το αυτοκίνητο εξελίχθηκε εκτενώς στο κέντρο δοκιμών Shimoyama της Lexus στην Ιαπωνία.

Διαισθητική και άνετη εμπειρία οδήγησης

Το ανανεωμένο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus. Αυτό δημιουργεί μια νέα, διαισθητική και άνετη εμπειρία οδήγησης που φέρνει αρμονικά σε σύνδεση τον οδηγό με το όχημα. Επιπλέον, μεταμορφώνει το παραδοσιακό cockpit.

Αντί να είναι εντελώς στρογγυλό, το τιμόνι έχει σχεδιαστεί χωρίς το πάνω και το κάτω τμήμα, υιοθετώντας ένα σχεδόν ορθογώνιο σχήμα, με καμπύλες λαβές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Ο σχεδιασμός βοηθά στην εστίαση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο μπροστά του και, καθώς είναι συμπαγές σε μέγεθος, απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τα γόνατα και τα πόδια για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο.

Το σύστημα περιστρέφεται σε εύρος περίπου 200 μοιρών από τέρμα σε τέρμα, παρέχοντας στον οδηγό ακριβή έλεγχο και εύκολη λειτουργία.

Ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες

Επιπλέον, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος προσφέρει αυξημένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ευελιξία για ομαλή οδήγηση σε δρόμους με στροφές και υψηλά επίπεδα ευστάθειας του οχήματος σε αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Αν και δεν υπάρχει άμεση φυσική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους άξονες, ο οδηγός λαμβάνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, ελαχιστοποιώντας έτσι τους ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Πλήρως αναβαθμισμένο σύστημα BEV

Το ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας του RZ έχει αναθεωρηθεί πλήρως, εστιάζοντας στη βελτίωση της ποιότητας τόσο στον τομέα της χρηστικότητας όσο και σε εκείνον της οδηγικής απόλαυσης. Οι κύριες αλλαγές περιλαμβάνουν την εισαγωγή ενός νέου eAxle που προσφέρει καλύτερη απόδοση στον κινητήρα και τον μετατροπέα, καθώς και σημαντική μείωση των απωλειών. Επιπλέον, υπάρχει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα στις 77,0 kWh.

Με υψηλότερη ισχύ και περισσότερες επιλογές μοντέλων, το νέο RZ θα διευρύνει την απήχησή του στην αγορά, ικανοποιώντας ένα μεγαλύτερο φάσμα αναγκών και προτιμήσεων των οδηγών.

Η απόδοση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος έχει αναβαθμιστεί με βελτιώσεις και αύξηση του αριθμού των κυψελών της. Με τη σειρά του, αυτό επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα του eAxle να αποδίδει υψηλότερη ισχύ. Για τον χρήστη, αυτό σημαίνει όχι μόνο καλύτερη επιτάχυνση με το γκάζι στο τέρμα και υψηλές επιδόσεις ως προς την τελική ταχύτητα, αλλά και μια πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με ταχύτερη απόκριση εν κινήσει.

Αυξημένη αυτονομία

Οι τεχνικές αναβαθμίσεις στο σύστημα κίνησης του RZ έχουν επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της αυτονομίας. Σημείο αναφοράς αυτών είναι η μείωση των απωλειών ισχύος στον άξονα eAxle, η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας και η βελτιστοποίηση των συστημάτων ελέγχου. Προσωρινά δεδομένα δείχνουν ότι η αυτονομία του νέου RZ έχει αυξηθεί κατά έως και 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με το μοντέλο και την τελική έγκριση τύπου.

Η παγκόσμια αποκάλυψη του μοντέλου ανοίγει το δρόμο για την έλευση του ανανεωμένου RZ στην ευρωπαϊκή αγορά από το φθινόπωρο του 2025.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v