Θα είναι φτηνότερα τα ακτοπλοϊκά αν τα κλείσεις από τώρα;
Ρίξαμε μια ματιά στις τιμές των ακτοπλοϊκών για το καλοκαίρι του 2025, και ξεκινήσαμε από τώρα να κλαίμε.

Ρίξαμε μια ματιά στις τιμές των ακτοπλοϊκών για το καλοκαίρι του 2025, και ξεκινήσαμε από τώρα να κλαίμε.
Έχουμε κληρονομικό χάρισμα, μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον: Σε τρεις μήνες από τώρα, θα είμαστε έξαλλοι με τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, και θα σου γράφουμε γκρίνιες σαν αυτή την περσινή και αυτή την προπέρσινη. Γι’ αυτό σκεφτήκαμε φέτος να ξεκινήσουμε από νωρίς, και να ψάξουμε να δούμε αν, στη λογική των αεροπορικών, τα ακτοπλοϊκά θα είναι φτηνότερα αν τα κλείσεις από τώρα. Όχι, είναι η σύντομη απάντηση, αλλά ιδού τι βρήκαμε.
(*) Όλες οι τιμές είναι χωρίς επιστροφή.
Η δίωρη διαδρομή Ραφήνα-Άνδρος τον Ιούλιο θα κοστίζει 28€ one way. Πέρυσι είχε 25€.
Η τετράωρη διαδρομή Πειραιάς-Πάρος, που πέρυσι είχε 50€, φέτος θα έχει 51€. Βρήκαμε και μια οικονομικότερη επιλογή, των 5 ωρών, με την Blue Star στα 41,50€.
Αν κλείσεις από τώρα μια Σαντορίνη για τον Ιούλιο, θα πληρώσεις 46,50€ για το συμβατικό πλοίο (που πέρυσι είχε 45€) που θα σε φέρει στο νησί σε 9 ώρες κι ένα τέταρτο, και 89,70€ για το γρήγορο (που πέρυσι είχε 72€) που κάνει τη διαδρομή σε 5 ώρες.
Η Νάξος που πέρυσι ξεκινούσε από 51,50€ φέτος ξεκινά από 52,50€ και φτάνει τα 74€ (πέρυσι ταβάνιαζε στα 72€).
Σταθερή παρέμεινε παραδόξως από πέρυσι η τιμή του Ραφήνα-Τήνος, με ένα one way εισιτήριο τον ερχόμενο Ιούλιο να κοστίζει 35€.
Για να πας στη Σέριφο από τον Πειραιά, η μόνη διαθέσιμη επιλογή αν θέλεις να κλείσεις από τώρα για τον Ιούλιο είναι το ταχύπλοο, που κοστίζει 63,70€ και κάνει τη διαδρομή σε δύο και κάτι ώρες. Λογικά ως το καλοκαίρι θα ξεκινήσει και η σύνδεση με συμβατικό πλοίο, που δεν έχει προς ώρας ανακοινωθεί –πέρυσι πάντως κόστιζε 37,50€.
Το Πειραιάς-Μήλος που πέρυσι ξεκινούσε από 42€ φέτος ξεκινά από 44€.
Τα καλοκαιρινά δρομολόγια από Πειραιά για Αστυπάλαια δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, οπότε δεν μπορείς να τα κλείσεις. Τον Απρίλιο, πάντως, η χαμηλότερη τιμή (που πέρυσι ήταν 56€) είναι 57€ για 11 ώρες ταξιδιού.
Ανακοίνωση και έναρξη καλοκαιρινής προπώλησης αναμένεται επίσης και για την Κάρπαθο, της οποίας τα εισιτήρια για φέτος τον Μάιο ξεκινούν από 46,50€ ενώ πέρυσι ξεκινούσαν από 45€. Υπόψιν ότι οι ώρες ταξιδιού ανέρχονται σε 19.
Η Κάλυμνος είναι η πρώτη μειωμένη σε σχέση με πέρυσι τιμή που βρήκαμε: Στα 60€, από 75€ πέρυσι, για επίσης 11 ώρες ταξιδιού.
Μείωση και στην Κω, με το εισιτήριο για τον ερχόμενο Ιούλιο να κοστίζει 63€ (από 77,50€ πέρυσι) για 12 ώρες ταξιδιού.
Να και μια μείωση που δεν περιμέναμε: Η Ύδρα ξεκινά φέτος το καλοκαίρι από 35€, κάτι είναι σε σχέση με τα 38€ περσινά.
Σταθερές είναι προς ώρας οι τιμές στο νότιο Ιόνιο, με το Κυλλήνη-Ζάκυνθος να κοστίζει 13,50€ για μία ώρα κι ένα τέταρτο δρόμο, και το Κυλλήνη-Κεφαλονιά αντίστοιχα στα 14,50€ για μιάμιση ώρα δριαδρομής.
Το Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα που ήταν πέρυσι το φτηνότερο ακτοπλοϊκό της χρονιάς στα 5,60€, φέτος το καλοκαίρι θα έχει 10€, γιατί τίποτα καλό δεν κρατάει για πάντα.
Μειωμένες είναι οι τιμές για Σάμο, στα 60,50€ αν κλείσεις από τώρα για τον Ιούλιο (πέρυσι είχε 74€) για διαδρομή 8-9 ωρών, αναλόγως το λιμάνι (Καρλόβασι ή Βαθύ) και για Χίο, στα 40€ φέτος από 48€ πέρυσι. Η Ικαρία θα ακριβύνει λίγο, στα 47€ από 46€ πέρυσι.
Η σύνδεση Λαύριο-Λήμνος, που ήταν πέρυσι φοβερό deal, παραμένει στην ίδια τιμή των 28,70€ για 9 ώρες δρόμο, κρατήσεις όμως γίνονται προς το παρόν μόνο μέχρι τον Απρίλιο του 2025. Ελπίζουμε να παραμείνει και το καλοκαίρι.
Σταθερή παραμένει η οικονομικότερη επιλογή για Κρήτη, το 10ωρο δρομολόγιο Πειραιάς-Κίσσαμος που ξεκινά όπως και πέρυσι από 23€, ενώ η ακριβότερη επιλογή φτάνει τα 89,70€ (από 86€ πέρυσι) για το Πειραιάς-Ηράκλειο με το ταχύπλοο που κάνει το ταξίδι σε 8 ώρες.
Το εισιτήριο του συμβατικού πλοίου για Ηράκλειο ξεκινά φέτος από 41€ για περίπου εννιάμιση ώρες διαδρομής, ενώ πέρυσι είχε 45,50€.
Για τα Χανιά, η χαμηλότερη τιμή φέτος είναι 52,50€, ενώ πέρυσι ήταν 49€.