Τι θα γίνει επιτέλους με τις τιμές των ακτοπλοϊκών;
Για μία ακόμα χρονιά, ένα αεροπορικό εισιτήριο για Σικελία είναι φτηνότερο από ένα ακτοπλοϊκό για Αστυπάλαια. Τα φιλιά μας στην ανάπτυξη.
Για μία ακόμα χρονιά, ένα αεροπορικό εισιτήριο για Σικελία είναι φτηνότερο από ένα ακτοπλοϊκό για Αστυπάλαια. Τα φιλιά μας στην ανάπτυξη.
Δεν ξέρουμε αν περίμενες κάτι διαφορετικό, αλλά όχι, ούτε φέτος μειώθηκαν οι εξωφρενικές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Η παρανοϊκή έκρηξη που ξεκίνησε το 2022 καταγράφοντας τριψήφια ποσοστά αυξήσεων συνεχίζεται ακάθεκτη, παρά τις περσινές διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα λάβει μέτρα (δεν έλαβε) και θα μοιράσει karavi pass (δεν μοίρασε).
Κάπως έτσι, φτάσαμε το φτηνότερο εισιτήριο για τη δίωρη διαδρομή από την Ραφήνα ως την Άνδρο, που το 2021 έκανε 19€ να κάνει πλέον 25€, και η οικονομικότερη επιλογή για την Πάρο (4 ώρες δρόμο από τον Πειραιά) να ανέρχεται στα 50€, one way πάντα, αν θες και να γυρίσεις χρωστάς 50€ και 100€ αντίστοιχα.
Το ακόμα καλύτερο συμβαίνει στα λεγόμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, όπου γίνεται το εξής τραγελαφικό: Αν θέλεις να πας, ας πούμε, από τον Πειραιά στη Σαντορίνη, το one way ξεκινά από 45€ με το συμβατικό πλοίο και από 72€ με το ταχύπλοο. Αν όμως είσαι στη Μύκονο και θες να πας στη Σαντορίνη, ξέρεις πόσα θα πληρώσεις; 72€, σαν να έφευγες από τον Πειραιά, κι ας κάνεις τη μισή απόσταση. Τα δύο νησιά συνδέονται μόνο με ταχύπλοο, επιλογή συμβατικού δεν υπάρχει.
Καταπληκτικό είναι επίσης το άλλο δρομολόγιο, από τη Μήλο στα Κουφονήσια, που διαρκεί τεσσεράμιση ώρες με το ταχύπλοο (κρατιόμαστε να μην το γράψουμε με κεφαλαία) και κοστίζει 107,70€. Το χωρίς επιστροφή. Και όχι, άλλη επιλογή δεν υπάρχει.
Για να γυρίσουμε όμως πίσω στα δικά μας, το Λαύριο-Κύθνος παραμένει στα περσινά 15€, το Πειραιάς-Νάξος ξεκινά από 51,50€ και φτάνει τα 77€ αναλόγως πόσο γρήγορα θέλεις να φτάσεις, το Πειραιάς-Μήλος ξεκινά από 42€ και ανεβαίνει ως τα 78,70€, το Ραφήνα-Τήνος έχει το φτηνότερο εισιτήριο στα 35€ και το ακριβότερο στα 59€, και το Πειραιάς-Σίφνος κυμαίνεται από τα 43€ του συμβατικού μέχρι τα 68,70€ του ταχύπλοου. Για να πας στη Σέριφο από τον Πειραιά θέλεις μίνιμουμ 37,50€ και για την Ίο η φτηνότερη επιλογή σου ανέρχεται στα 48€.
Στα Δωδεκάνησα, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη: Για την Αστυπάλαια θα χρειαστείς 56€ one way, για την Κάλυμνο 75€, για την Κω 77,50€ και για την Κάρπαθο μόνο 45€ αλλά πρέπει να αντέχεις 18 ώρες και 20 λεπτά μέσα στο πλοίο. Τη Ρόδο θα την αναφέρουμε μόνο για να γελάσεις, γιατί έχει 91€ για 12 ώρες ταξιδιού, ή 45,50€ αν είσαι διατεθειμένος/η να περάσεις 23 ώρες και 20 λεπτά στο κατάστρωμα.
Φοβερή σχέση χρόνου-τιμής έχει και η Ύδρα, που εξυπηρετείται μόνο από ταχύπλοα, τα οποία κοστίζουν από 38€ έως 40€ για μία ώρα και 40 λεπτά ταξιδιού από το λιμάνι του Πειραιά.
Σε κάπως καλύτερη μοίρα είναι κλασικά το Ιόνιο, με το Κυλλήνη-Ζάκυνθος να κοστίζει 13,50€ για μία ώρα κι ένα τέταρτο δρόμο, και το Κυλλήνη-Κεφαλονιά αντίστοιχα στα 14,50€ για μιάμιση ώρα δριαδρομής. Το Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα είναι μάλλον το φτηνότερο ακτοπλοϊκό για φέτος, στα 5,60€ για μιάμιση ώρα δρόμο.
Η Κρήτη σώζει όπως κάθε χρόνο την παρτίδα, με το 10ωρο δρομολόγιο Πειραιάς-Κίσσαμος να ξεκινά από 23€ και την ακριβότερη επιλογή να φτάνει τα 86€ για το Πειραιάς-Ηράκλειο με το ταχύπλοο που κάνει το ταξίδι σε 9 ώρες (αντίστοιχα το συμβατικό έχει 45,50€ για 11 ώρες διαδρομής). Την ίδια τιμή, 45,50€ έχει και το Πειραιάς-Σητεία, ενώ για τα Χανιά θα χρειαστείς 49€.
Το βόρειο Αιγαίο παραμένει στα εξωφρενικά 74€ της Σάμου για 8 ώρες διαδρομής, η Χίος ξεκινά από τα 48€ και η Ικαρία από 46€, ενώ καλό ντηλ είναι το Λαύριο-Λήμνος στα 28,70€ για 9 ώρες δρόμο –γενικά το Λαύριο ξέρει, να το εμπιστεύεσαι, κρίμα που δεν έχει πολλά δρομολόγια.
Θες να κάνουμε και μια σύγκριση που θα ήταν ξεκαρδιστική, αν δεν ήταν τραγική; Για να πας στη Βενετία υπάρχει τον Ιούνιο one way εισιτήριο με 39€ (στη Volotea), για το Παρίσι με 62€ (στην Aegean), για τη Σικελία με 19,39€ (στη Ryanair) και για τη Μάλτα με 50€ (στην Aegean).
Αυτά, και περαστικά μας.