Μικρότερα όρια ταχύτητας, νόμιμες σφήνες από μηχανάκια και όσα φέρνει ο νέος ΚΟΚ
Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να τεθεί το επόμενο διάστημα σε δημόσια διαβούλευση.
Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να τεθεί το επόμενο διάστημα σε δημόσια διαβούλευση.
Στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με αυστηρότερες ποινές και νέα μέτρα, στοχεύουν οι αρχές με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες μέρες. Μια από τις πιο βασικές αλλαγές είναι ότι πλέον θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, όπως γινόταν μέχρι τώρα, για πολλές παραβάσεις.
Επίσης, αυστηροποιούνται οι ποινές για παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά ατυχήματα, όπως η παραβίαση του κόκκινου, η οδήγηση χωρίς κράνος, η κατανάλωση αλκοόλ και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης.
Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας, αυτά μειώνονται στις αστικές περιοχές: Από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα κατεβαίνουν στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ σε περιοχές με σχολεία θα περιορίζονται στα 20 χιλιόμετρα την ώρα για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Μηχανάκια και ελιγμοί
Μια από τις αλλαγές που αφορούν τους οδηγούς δικύκλων είναι η νομιμοποίηση των ελιγμών ανάμεσα στα οχήματα, αυτών που λέμε σφήνες, αρκεί να μην παραβιάζονται τα όρια ταχύτητας. Επιπλέον, οι οδηγοί των δικύκλων θα έχουν (πλέον και νόμιμα) τη δυνατότητα να πηγαίνουν μπροστά στα φανάρια περιμένοντας να ανάψει το πράσινο, για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Θα αυστηροποιηθούν, όμως, οι ποινές για όσους δεν φορούν κράνος.
Ποινές εστιασμένες στον οδηγό
Ένας από τους βασικούς στόχους του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η εστίασή τους στον οδηγό. Για παράδειγμα, παραβάσεις που μέχρι τώρα σήμαιναν αφαίρεση πινακίδων θα τιμωρούν πλέον τον οδηγό με αφαίρεση διπλώματος, επιτρέποντας έτσι τη χρήση του οχήματος από άλλα μέλη της οικογένειας.
Υποτροπή και αυστηρότερες ποινές
Οι ποινές για υποτροπή γίνονται πιο αυστηρές, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έως και 5 χρόνια αν κάποιος υποπέσει σε τρεις παραβάσεις μέσα σε μια πενταετία.
Τέλος, οι Αρχές επισημαίνουν ότι με το νέο σύστημα καταγραφής, δεν θα μπορεί κανείς να "σβήσει" μια κλήση.