Πώς ανοίγουν τα γυμναστήρια εν μέσω πανδημίας

Η νέα πραγματικότητα στα γυμναστήρια απαιτεί κατά περιπτώσεις ραντεβού, μικρότερα τμήματα και εντατική απολύμανση. Τι λένε οι άνθρωποι του χώρου.
Πώς ανοίγουν τα γυμναστήρια εν μέσω πανδημίας

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Τα γυμναστήρια άνοιξαν στις 15 Ιουνίου και πλέον υποδέχονται τους πελάτες με… μέτρο και αυξημένα μέτρα προστασίας, έχοντας ήδη χάσει ένα μεγάλο ποσοστό του τζίρου τους (60% με 70%) το δύσκολο αυτό τρίμηνο που παρέμειναν κλειστά.

Η νέα πραγματικότητα απαιτεί πλέον πιο… πέρσοναλ προπονήσεις μιας και ο αριθμός των ατόμων μέσα στις αίθουσες είναι περιορισμένος με βάση τα νέα μέτρα και ανάλογα τα τετραγωνικά της κάθε επιχείρησης. Στα πιο μικρά clubs, ανάγκη για ραντεβού δεν υπάρχει μια και ούτως ή άλλως, ο συνωστισμός και προ πανδημίας ήταν μικρός, όμως στα μεγαλύτερα γυμναστήρια οι ασκούμενοι θα πρέπει να καταχωρούν την ημέρα και την ώρα της προπόνησής τους μέσα από ειδικές πλατφόρμες ή εφαρμογές, προπόνηση η οποία συνήθως δεν θα ξεπερνά την 1 ώρα για έως και τρεις φορές την εβδομάδα.

«Ο αριθμός των ατόμων ανά αίθουσα θα είναι μειωμένος αρκετά. Θα δουλεύουμε στο 30-35% του maximum capacity. Ήταν 35 άτομα μέσα σε μια αίθουσα; Τώρα θα είναι 14. Επίσης, για να μπορέσουμε να καλύψουμε τουλάχιστον για τις πρώτες μέρες τον κόσμο, μειώσαμε το χρονικό ορίζοντα του κάθε μαθήματος για να μπορεί να γίνεται και η απολύμανση σωστά για να μπορέσουμε να καλύψουμε περισσότερα μέλη. Προτείνουμε να έχουν δικό τους στρώμα, αλλά σε περίπτωση που δεν έχουν, εμείς θα κάνουμε απολύμανση με το πέρας κάθε μαθήματος», μας λέει ο Γιώργος Ξηρός, δημιουργός της σειράς ομαδικών προγραμμάτων και Personal Training “the Concept” και ιδιοκτήτης του The Concept Terminal στη Βουλιαγμένη, στο οποίο γίνονται αποκλειστικά ομαδικά προγράμματα Spinning, Aerobic, Pilates, Functional Training κ.α.



«Παρά το γεγονός ότι η θερμομέτρηση και το πλέξιγκλας στη ρεσεψιόν δεν είναι υποχρεωτικά αποφασίσαμε για λόγους μέγιστης ασφάλειας να τα υιοθετήσουμε. Επιπρόσθετα, τα αποδυτήρια θα παραμείνουν κλειστά λόγω των αυξημένων μέτρων προστασίας που απαιτούνται από τον ΕΟΔΥ», προσθέτει.

«Ο κάθε πελάτης θα πρέπει να φέρνει υποχρεωτικά πετσέτα κάτι που εφαρμόζαμε και πριν, ενώ πρέπει επίσης να απολυμαίνει πριν και μετά το όργανο που χρησιμοποιεί. Ιδανικά, προτείνουμε να έχει τον δικό του εξοπλισμό (στρώμα) για να χρησιμοποιεί. Ραντεβού δεν θα υπάρχουν γιατί είμαστε πιο premium ως γυμναστήριο και άρα έχουμε μικρότερο χώρο και λιγότερα άτομα ούτως ή άλλως. Βάσει τετραγωνικών, θα μπορούσαμε να έχουμε μέχρι 60 άτομα την ώρα, αλλά ακόμα και προ πανδημίας ο συγκεκριμένος αριθμός δεν συμπληρώνεται ποτέ», λέει ο Νίκος Κουμπαράκης, ιδιοκτήτης του Health Studio στο Χαλάνδρι.

 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Health Studio (@health_studio_1960) στις


Στον χώρο του, μάλιστα, πέρα από αντισηπτικά και σχολαστικό καθαρισμό από το προσωπικό, θα παρέχεται πανάκι με αντισηπτικό σε κάθε ασκούμενο έτσι ώστε κάθε φορά που τελειώνει το σετ του αλλά και πριν «μπει» να απολυμαίνει τις επιφάνειες των μηχανημάτων.

«Για εμάς δεν άλλαξε κάτι σημαντικό», λέει από την πλευρά του ο Πάνος Μπαλατσινός, ιδιοκτήτης αλυσίδας Gym Base. «Λειτουργούσαμε από πριν με ραντεβού ως personal training studio και το ίδιο κάνουμε και τώρα, έχοντας συγκεκριμένα άτομα ανά ώρα μέσα στον χώρο που ξέρουμε ακριβώς που θα βρίσκονται. Θα μπορούσαμε να είχαμε μέχρι 40, αλλά ανέκαθεν λειτουργούσαμε με 15-20 το πολύ για να μην είναι ο ένας πάνω στο άλλον. Απολυμαίναμε και πριν, το ίδιο κάνουμε και τώρα σε καθημερινή βάση, δεν άλλαξε κάτι για εμάς, απλά ο χώρος έχει περισσότερα αντισηπτικά από πριν», προσθέτει.

 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Cross Training Club 🏃🏼‍♀️🏋🏻♥️ (@cross_training_club) στις


Τι θα γίνει με τις συνδρομές;

Ένα ζήτημα που προκύπτει βέβαια είναι αν για αυτό το τρίμηνο που τα γυμναστήρια ήταν κλειστά οι συνδρομές των πελατών που έτρεχαν θα «παγώσουν» ή όχι. Από τη μία οι πελάτες ζητούν το «πάγωμα» ως κάτι απόλυτα φυσιολογικό, από την άλλη όμως οι ιδιοκτήτες είχαν κανονικότατα και τους τρεις αυτούς μήνες έξοδα να τρέχουν: πάγια τέλη, δημοτικά τέλη, λειτουργικά κόστη, ενοίκια κ.α.

«Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ούτως η άλλως είναι ένα δράμα για όλους τους ιδιοκτήτες, και αυτά τα ελάχιστα έσοδα που είχαμε αυτούς τους μήνες είναι γιατί οι περισσότεροι έχουν προπληρώσει. Τα ταμεία μας θα δουν πάλι έσοδα από Σεπτέμβρη – Οκτώβρη. Η πρόταση του Συλλόγου Γυμναστηρίων ήταν να μοιραστεί η χασούρα με τον πελάτη μισή-μισή, αν δηλαδή είχε πληρώσει 3 μήνες, να κάνει τον 1,5. Εμείς σαν γυμναστήριο θα βρούμε τη χρυσή τομή, μια win-win κατάσταση και για τους δυο», εξηγεί ο Νίκος Κουμπαράκης.

«Ο πελάτης θα πάρει όλον τον χρόνο που έχασε, και τους τρεις μήνες. Θα πάρουν τις μέρες που έχουν χάσει, απλά θα γίνει μια προσαρμογή της τιμής προς τα πάνω, γιατί θα δουλεύουμε ούτως ή άλλως με λιγότερο αριθμό ατόμων στα γκρουπ, τα οποία πλέον γίνονται small group. Η εταιρεία θα διατηρήσει τις τιμές για όσους έχουν πληρώσει, αλλά για να μπορέσει να είναι βιώσιμη θα προβούμε σε αλλαγές όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική. Από εκεί και πέρα είναι απόφαση και επιλογή του πελάτη αν θα συνεχίσει μαζί μας ή όχι», αναφέρει σχετικά ο Γιώργος Ξηρός.

Από την πλευρά του ο Πάνος Μπαλατσινός, θα συζητήσει με τους πελάτες του για να βρει μια μέση οδό: «Για δύο μήνες παρείχαμε δωρεάν μαθήματα online και δώσαμε πλήρη εξοπλισμό σε όσους πελάτες μας ζήτησαν για να γυμναστούν στο σπίτι. Οι περισσότερο πάντως δέχτηκαν τις προσφορές που τους δώσαμε για πακέτο ανανέωσης των συνδρομών τους με προσθήκη κάποιων ημερών επιπλέον για να ισοφαρίσουμε το διάστημα που μείναμε κλειστοί. Υπάρχει γενικά κατανόηση».

Σε ερώτηση για το αν θα προβούν σε περικοπές προσωπικού, ο Γιώργος Ξηρός απαντά: «Και οι 32 γυμναστές θα δουλέψουν κανονικά. Εμείς είμαστε ένα γυμναστήριο με ομαδικά, δεν έχουμε όργανα. Τα περισσότερα γυμναστήρια έκοψαν από τα ομαδικά, την πρώτη εβδομάδα. Εμείς δουλεύουμε πάνω στο experience του πελάτη, το να μην του έχω τον γυμναστή εκεί είναι σαν να χάνω όλη τη δυνατότητα του club. Είναι ομαδικό, είναι look and feel».

«Στην δική μου επιχείρηση δε θα γίνουν περικοπές. Μάλιστα στους αποδοτικούς συνεργάτες θα δώσουμε και μπόνους, όπως ακριβώς κάναμε και προ πανδημίας», τονίζει ο Πάνος Μπαλατσινός.

Τι... μέλη γενέσθαι;

Τα νέα μέτρα λειτουργίας ενδεχομένως να προκαλέσουν αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν από εδώ και στο εξής τα μαζικά γυμναστήρια, σύμφωνα με τον Πάνο Μπαλατσινό. Ο ίδιος εκτιμά πώς η συμπεριφορά τους απέναντι στους πελάτες πιθανώς να αλλάξει στο μέλλον.

«Ο κόσμος θέλει να επιστρέψει στην κανονικότητα, αλλά όταν βλέπει ότι δεν μπορούν τα μεγάλα γυμναστήρια να του προσφέρουν την άνεση να μπει ό,τι ώρα θέλει, θα αναγκάσει τα γυμναστήρια να το γυρίσουν στα ραντεβού. Το πρόβλημα είναι πώς ίσως χρειαστεί να δώσει κάτι παραπάνω, αλλά θα πάρει μια ποιοτικότερη υπηρεσία απ’ ό,τι πριν. Προβλέπω να υπάρξει μια κανονικοποίηση. Έτσι πρέπει να δουλέψουν τα γυμναστήρια. Δεν μπορεί ο καθένας να βάζει μια υπερβολικά χαμηλή τιμή και να πατάει στο ‘μακάρι να μην έρθει ο πελάτης’», επισημαίνει.

«Πιθανολογώ πως το personal θα γίνει πιο εφικτό για όλους. Θα γίνουν πιο προσιτές οι τιμές για προσωπική εκγύμναση, αλλά θα ανέβουν οι τιμές τις ελεύθερης συνδρομής για να υπάρχει μια μέση οδός ενός σωστού ραντεβού, με τον γυμναστή πάνω από τον πελάτη», καταλήγει.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v