Ανδρική περιποίηση χωρίς ταμπού!

Πριν από 30 χρόνια θα φαινόταν αδιανόητο και πριν από 20 ”περίεργο”. Σήμερα όμως είναι γεγονός: Τα ανδρικά καλλυντικά κερδίζουν έδαφος και η ανδρική περιποίηση αφορά όλο και περισσότερους.
Ανδρική περιποίηση χωρίς ταμπού!

Πριν από 30 χρόνια θα φαινόταν αδιανόητο και πριν από 20 ”περίεργο”. Σήμερα όμως είναι γεγονός: Τα ανδρικά καλλυντικά κερδίζουν έδαφος και η ανδρική περιποίηση αφορά όλο και περισσότερους.

Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Oriflame, με αφορμή τη νέα ανδρική σειρά περιποίησης που λανσάρει για το 2006, έως το 2008 η αύξηση των πωλήσεων των ανδρικών καλλυντικών στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να φτάσει έως και το 18%.

Σύμφωνα εξάλλου με έρευνες της Oriflame, ο αριθμός των νέων ανδρικών προϊόντων έχει διπλασιαστεί από το 2000 σε όλες τις εταιρίες καλλυντικών και αρωμάτων, καθώς προσπαθούν να εντοπίσουν τις ανδρικές ανάγκες, τις νέες συμπεριφορές, αλλά και τις προσδοκίες, ιδιαίτερα στην αγορά που απευθύνεται σε νεαρούς έφηβους και βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη.

Όπως προκύπτει, παραδοσιακά η ηλικιακή ομάδα 25-34 ξόδευε περισσότερα χρήματα σε καλλυντικά προϊόντα, ωστόσο τα δημογραφικά στοιχεία αλλάζουν και μεγαλώνουν ηλικιακά, έτσι ώστε να εντοπίζεται αύξηση πωλήσεων σε άνδρες ηλικίας 40-50. Αυτό που θα οδηγήσει την αύξηση σε αυτή την κατηγορία μέσα στην επόμενη δεκαετία είναι η πιο ανοιχτή προσέγγιση στην ανδρική περιποίηση.

Οι άνδρες εκτιμούν τη λειτουργικότητα περισσότερο από τη μόδα και οι μεγαλύτεροι άνδρες δεν επηρεάζονται εύκολα από διαφημίσεις και διασημότητες. Παρ΄ όλα αυτά είναι η πιο γρήγορα αυξανόμενη ομάδα καταναλωτών και η πιο άφθονη. Τα τελευταία χρόνια, τα ανδρικά καλλυντικά απολαμβάνουν τεράστια κάλυψη από τα ΜΜΕ, με αποτέλεσμα τη δραστική αλλαγή στην αντίληψη των ανδρών όσον αφορά την προσωπική περιποίηση.

Τον τελευταίο καιρό οι άνδρες αρχίζουν αρκετά γρήγορα να γίνονται πιο ”ανοιχτοί” στο να πειραματίζονται και να μαθαίνουν για τα οφέλη διαφόρων προϊόντων περιποίησης, κάτι που αποδίδεται, μεταξύ άλλων, και στη μεταστροφή των ανδρικών περιοδικών, που πλέον δεν κάνουν αναφορές μόνο σε εντυπωσιακά αυτοκίνητα ή στις τελευταίες τεχνολογικές δημιουργίες.

Αυτές τις μέρες ο Michael Douglas μιλάει ανοιχτά για τα lifting προσώπου, το αστραφτερό λευκό χαμόγελο του Tom Cruise με σιδεράκια ορθοδοντικής παρουσιάζεται σε σελίδα περιοδικού δίνοντας συμβουλές σε άνδρες για το πώς θα αποκτήσουν καλύτερα δόντια, ενώ ο Andre Agassi είναι το πρόσωπο του Aramis της Estee Lauder.

Τηλεόραση, κινηματογράφος, εφημερίδες και διαφημίσεις περιοδικών κατακλύζουν τους άνδρες με συμβουλές για το πώς θα αποκτήσουν καθαρότερη επιδερμίδα, λαμπερά μαλλιά και γυμνασμένους κοιλιακούς - όλες οι βασικές απαιτήσεις για να ολοκληρωθεί η εικόνα του απόλυτου αρσενικού μοντέλου.

Οι περισσότερες γυναίκες ενθουσιάζονται με αυτή τη στροφή, οι άνδρες μυρίζουν καλύτερα, δείχνουν περισσότερο υγιείς και αρρενωποί και όσο περισσότερο εξερευνούν τη θηλυκή τους πλευρά τόσο πιο ανδροπρεπείς φαίνονται. Απλώς κοιτάξτε τον David Beckham με παρεό για να καταλάβετε την ειρωνεία!

Η προώθηση νέων προϊόντων και πρακτικής γίνεται πιο δύσκολα σε μεγαλύτερους άνδρες από ό,τι σε μεγαλύτερες γυναίκες, γιατί οι άνδρες τείνουν να έχουν καθιερωμένες διαδικασίες περιποίησης και δεν τις αλλάζουν εύκολα αν δεν πιστέψουν πως θα έχουν πραγματικά οφέλη. Οι άνδρες εκτιμούν τη λειτουργικότητα περισσότερο από τη μόδα και οι μεγαλύτεροι άνδρες δεν επηρεάζονται εύκολα από διαφημίσεις και διασημότητες. Παρ’ όλα αυτά, είναι η πιο γρήγορα αυξανόμενη ομάδα καταναλωτών και η πιο άφθονη.

Μπορεί να εκπλαγείτε, αλλά οι άνδρες ασχολούνται οι ίδιοι με την επιλογή των καλλυντικών τους. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως περισσότεροι από 50% είναι υπεύθυνοι για την επιλογή και την αγορά των καλλυντικών τους. Περίπου 25% δηλώνουν πως αφήνουν την αγορά σε κάποιον άλλο μέσα από το σπίτι, αφού όμως πρώτα δώσουν οδηγίες ως προς το τι ακριβώς θέλουν. Λιγότεροι από ένας στους πέντε αφήνουν όλη τη διαδικασία της επιλογής και της αγοράς σε κάποιον άλλο μέσα από το σπίτι.

Στο Λονδίνο ένας πολύ γνωστός έμπορος λιανικής έχει ήδη λανσάρει ένα κατάστημα αποκλειστικά για άνδρες με περισσότερες από 30 μάρκες προϊόντων περιποίησης, υψηλού γοήτρου. Το κατάστημα διαθέτει χώρο δειγματισμού για να ενθαρρύνει και τους πιο διστακτικούς να δοκιμάσουν τα προϊόντα, καθώς και ένα χώρο που προσφέρει περιποίηση προσώπου και σώματος.

Ο αριθμός νέων ανδρικών προϊόντων έχει διπλασιαστεί από το 2000 σε όλες τις εταιρίες καλλυντικών και αρωμάτων, καθώς προσπαθούν να αναγνωρίσουν τις ανδρικές ανάγκες, συμπεριφορές, προσδοκίες, ιδίως όσον αφορά την αγορά που απευθύνεται σε νεαρούς εφήβους και βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη.

Έχουν όμως η ανδρική και η γυναικεία επιδερμίδα τις ίδιες ανάγκες;

Ο υπεύθυνος για τις συνθέσεις και δερματολόγος της Oriflame απαντά: ”Μέχρι την εφηβεία υπάρχει πολύ μικρή διαφορά, αλλά από εκεί και ύστερα οι ανδρικές και οι γυναικείες ορμόνες παίζουν ρόλο. Οι άνδρες έχουν τριχοφυΐα στο πρόσωπο, η επιδερμίδα τους είναι πιο λιπαρή και τραχιά. Επίσης η διαδικασία γήρανσης ξεκινάει πιο αργά για τους άνδρες – γύρω στα 60 σε σύγκριση με τις γυναίκες που ξεκινάει στα 40-50”.

Τώρα λοιπόν που και οι άνδρες γνωρίζουν πως η επιδερμίδα τους υποφέρει από τους ίδιους παράγοντες από τους οποίους υποφέρει και η γυναικεία επιδερμίδα, όπως είναι ο ήλιος, η ρύπανση, ο κλιματισμός και το στρες, το παλιό στερεότυπο ενός επιτυχημένου άνδρα που οδηγεί ένα κομψό αυτοκίνητο έχει αντικατασταθεί από την εικόνα ενός άνδρα με περιποιημένο πρόσωπο και σώμα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v