Τι κρύβεται πίσω από τα νέα κουμπάκια του Facebook;

Τα νέα reactions στο Facebook πέρα από το να μας προσφέρουν περισσότερες επιλογές «αντίδρασης», κρύβουν μυστικά.
Τι κρύβεται πίσω από τα νέα κουμπάκια του Facebook;
Έκαναν την εμφάνισή τους την προηγούμενη εβδομάδα και μας επέτρεψαν να αντιδράσουμε – πλην του «Like»- με μια σειρά τρόπων σε κάθε ανάρτηση: «τέλειο!», «ουάου», «λυπάμαι» και «έλεος». Τα νέα κουμπάκια ή reactions του Facebook σίγουρα δεν ήταν αυτό που όλοι περιμέναμε – ένα dislike button- όμως συγκέντρωσαν την προσοχή εκατομμυρίων χρηστών του social network.

Ποιος ο σκοπός τους όμως πέρα από το να μας δίνουν περισσότερες δυνατότητες διάδρασης με κάθε ανάρτηση; Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Business Insider, πέρα από νέους τρόπους επικοινωνίας για τους χρήστες, τα νέα reactions «κρύβουν» μια τεράστια γκάμα δεδομένων τα οποία το Facebook μπορεί να χρησιμοποιήσει προς όφελός του.

Συγκεκριμένα, το Facebook θα μπορεί πλέον να συλλέγει και να επωφελείται από δεδομένα πολύ περισσότερα σε σχέση με τις εποχές του απλού Like. Ο Mark Zuckerberg έχε καταλάβει πολύ καλά ότι το κλειδί για την επιτυχία έχει να κάνει με την συλλογή ολοένα και περισσότερων δεδομένων για τους χρήστες του και τις αντιδράσεις αυτών σε αναρτήσεις που εμφανίζονται στο feed τους.

Η εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα αυτά για να παραμετροποιήσει το feed του κάθε χρήστη ανάλογα με τις προτιμήσεις του ώστε να μην καταντά μονότονο. Επίσης, μπορεί να στείλει τα δεδομένα αυτά σε διαφημιστικές για ακόμα περισσότερο προσωποποιημένες και εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Το κουμπάκι Like ήταν εξ’ αρχής η πρώτη πηγή για αυτά τα δεδομένα. Κάνοντας like σε ένα post στο Facebook «λέμε» στον αλγόριθμό του τι μας αρέσει και «ζητάμε» να μας δώσει… κι άλλο. Όμως αν η μοναδική μας επιλογή ήταν το Like, δεν θα μπορούσαμε να πούμε και πολλά πράγματα για το πώς νοιώθουμε πραγματικά για αυτό το post.

Από την άλλη πλευρά, δίνοντας στους χρήστες του έξι «αντιδράσεις», το Facebook μπορεί να συλλέξει πολύ μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών και αντιδράσεων. Μπορεί να κατηγοριοποιήσει τις αναρτήσεις που αρέσουν και δεν αρέσουν στους χρήστες. Αναρτήσεις που τους εντυπωσιάζουν, αναρτήσεις που τους κάνουν χαρούμενους και αναρτήσεις που τους στεναχωρούν ή τους θυμώνουν.

Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν χρησιμοποιεί τα δεδομένα με αυτόν τον τρόπο – ακόμα. Όμως όπως αναφέρει αυτό εδώ το blog, αυτό σύντομα θα αλλάξει. 

Όσοι μπαίνουν στο Facebook για να διασκεδάσουν, ενδεχομένως στο μέλλον να βλέπουν στο feed τους περισσότερα αστεία posts. Όσοι αποζητούν την ενημέρωση, ή κάτι προκλητικό θα βρίσκουν αντίστοιχου ύφους αναρτήσεις. Και οι διαφημιστές θα έχουν για πρώτη φορά στα χέρια τους στοιχεία για το πώς οι χρήστες αντιδρούν στις διαφημίσεις τους, μέσα από εκτεταμένα και λεπτομερή analytics.

Θυμώσατε με τα παραπάνω; Θεωρείται ότι παραβιάζεται η ιδιωτικότητά σας; Τότε μπορείτε πολύ απλά να επιλέξετε διαγραφή προφίλ από το Facebook και όλα τελείωσαν.

Θα το κάνετε όμως;

Ν.Γ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v