Arcades: Τα παιχνίδια που άφησαν εποχή

Ατελείωτες ώρες στα coin οps, "λιώσιμο" στις παχνιδομηχανές, επικές μάχες με φίλους και... γονείς και ένα σωρό ακόμα αναμνήσεις. Ξαναθυμόμαστε τα παιχνίδια που έγραψαν με χρυσά γράμματα το όνομά τους στην ιστορία του gaming και τα μοιραζόμαστε μαζί σας.
Arcades: Τα παιχνίδια που άφησαν εποχή
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Με μία σύντομη ματιά στην φετινή Ε3 (έκθεση όπου οι μεγαλύτερες εταιρείες παιχνιδιών παρουσιάζουν κάθε χρόνο τα προϊόντα τους), μπορεί να αντιληφθεί κανείς τα τεράστια τεχνολογικά άλματα που έχουν γίνει από την εποχή που τα πρώτα video games έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους στις παιχνιδομηχανές (Nintendo, Sega, Atari) και στα coin ups. Τρισδιάστατα γραφικά απίστευτης τελειότητας, οπτικά εφέ που κόβουν την ανάσα, άκρως ρεαλιστική κίνηση και ηχητική τελειότητα συντελούν το παζλ του σύγχρονου gaming. Όσο περισσότερο όμως εξελίσσεται η τεχνολογία, όσοι περισσότεροι εκθαμβωτικοί τίτλοι βγαίνουν, τόσος περισσότερος είναι ο κόσμος που αναπολεί με νοσταλγία την "χρυσή" εποχή του gaming. Όταν βασισμένα σε υπεραπλουστευμένα γραφικά και με την χρήση δύο κουμπιών και ενός μοχλού, τα πρώτα video games έγραφαν ιστορία και κρατούσαν γενεές γενεών "κολλημένες" στις τηλεοράσεις και τις οθόνες των arcades. Μπορεί να μην έχουν τα εξελιγμένα γραφικά των τελευταίων κυκλoφοριών, όμως παραμένουν εξίσου εθιστικά ασκώντας μια ανεξήγητη γοητεία στους απανταχού gamers. Ξεχωρίσαμε μερικά από αυτά, για να θυμούνται οι παλιοί και να... παίξουν οι νεώτεροι!

Tetris
From Russia with... Fun! Εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να αποτελεί σημείο αναφοράς των θρυλικών puzzle games. Σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από τον Ρώσο προγραμματιστή υπολογιστών Alexey Pajitnov, τον Ιούνιο του 1985, σε συνεργασία με τους Dmitry Pavlovsky και Vadim Gerasimov. Η ονομασία προέρχεται από το ελληνικό πρόθεμα «τέτρα-», καθώς όλα τα κομμάτια αποτελούνται από 4 τετράγωνα, και από το τένις, το αγαπημένο άθλημα του Pajitnov. Από την στιγμή που κυκλοφόρησε, διαδόθηκε μέσω δισκετών σε όλον τον κόσμο και μετατράπηκε σε παιχνίδι -θρύλος. Οι φανατικοί υποστηρικτές του ακόμα μετράνε... τετράγωνα στον ύπνο τους και προσπαθούν να "κλειδώσουν" γραμμές! Παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Space Invaders
To 1978 η ιαπωνική εταιρεία Taito θεωρώντας ότι το να σκοτώνεις εξωγήινους ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, παρουσίαζε το Space Invaders. Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια, πολλοί πλούτισαν και το παιχνίδι έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο space shooting game. Πρόκειται για ένα απλούστατο παιχνίδι, με απλά γραφικά, το οποίο όμως είχε το πιο δυνατό χαρτί για να κυριαρχήσει: φοβερό gameplay. Ίσως το πιο σημαντικό ατού για την επιτυχία ενός παιχνιδιού. Κάτι που τα σύγχρονα παιχνίδια φαίνεται να παραμελούν και επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους σε φανταχτερά τρισδιάστατα γραφικά και επικές μάχες. Τελικά το μόνο που χρειάζεται για να γίνει ένα παιχνίδι εθιστικό είναι ένα... μυτερό πράσινο πραγματάκι που να πετάει άσπρες τελίτσες σε τυποποιημένα εξωγήινα διαστημόπλοια. Πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές... Παραδόξως, πρόσφατα διάφοροι σχεδιαστές εμπνευσμένοι από το παιχνίδι σχεδίασαν ο,τι μπορείτε να φανταστείτε. Δείτε τα αντικείμενα εδώ. Παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Bubble Bobble
Ακόμα ένα άκρως εθιστικό παιχνίδι από την Taito που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1986. Στο παιχνίδι υπάρχουν δύο δίδυμοι δράκοι, ο Bub (ιαπων: Bubblun), ο οποίος είναι πράσινος με κίτρινο και ο Bob (ιαπων: Bobblun), που είναι μπλε με γαλάζιο. Μαζί, διασχίζουν τις Σπηλιές των Τεράτων για να πάνε να σώσουν τις... κοπέλες τους. Μεταφέρονται σε όλα τα επίπεδα (της ίδιας πίστας), ενώ παράλληλα πετάνε και σκάνε φούσκες, αποφεύγουν τους εχθρούς και συλλέγουν διάφορα power up αντικείμενα. Το παιχνίδι είχε σαρώσει coin op και υπολογιστές, χωρίς κανέναν να έχει μετανιώσει για τις ατελείωτες ώρες μπροστά στην οθόνη και τις περιουσίες που είχαν χαθεί σε... κέρματα. Θυμηθείτε άλλες εποχές και παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Wolfenstein 3D
Tο παιχνίδι που άνοιξε τον δρόμο για την μετέπειτα ανάπτυξη των shooter πρώτου προσώπου (Doom, Heretic κτλ.). Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους υπολογιστές από την id software το 1992 για Ms-Dos. Βασιζόταν στα παλαιότερα παιχνίδια Castle Wolfenstein and Beyond Castle Wolfenstein. Ήταν το παιχνίδι που ξεκίνησε την "μόδα" με τους κακους Ναζί. Ο ήρωας είχε να αντιμετωπίσει στρατιές γερμανών και έναν μεγάλο αριθμό από ατελείωτους λαβύρινθους για να τερματίσει τα επίπεδα. Το παιχνίδι μετά τους υπολογιστές, μετακόμισε σε Macintosh, SNES, Atari, Jaguar και Game Boy Advance. Αξίζει να αναφέρουμε ότι την περίοδο που κυκλοφόρησε το παιχνίδι, η Γερμανία αντέδρασε έντονα για την χρήση της σβάστιγκας στους τοίχους του παιχνιδιού. Οι αντιδράσεις αυτές ανάγκασαν την Nintendo της Αμερικής να "σβήσει" τις σημαίες από τους τοίχους και να αντικαταστήσει το αίμα από τους πυροβολισμούς με... ιδρώτα. Παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Zelda
Το πρώτο παιχνίδι τις επιτυχημένης σειράς των Shigeru Miyamoto και Takashi Tezuka κυκλοφόρησε το 1986 από την Nintendo για το για το Nintendo Entertainment System και άνοιξε τον δρόμο για ένα καινούργιο είδος παιχνιδιών. Το εντυπωσιακό του gameplay συνδύαζε στοιχεία δράσης, περιπέτειας, πάζλ και rpg, ενώ σε ορισμένα σημεία οι παίκτες καλούνταν να επιδείξουν τις ικανότητές τους στην σκοποβολή και στην ταχύτητα. Όλα τα παιχνίδια της σειράς έχουν ως άξονα την προσπάθεια ενός νεαρού, με το όνομα Link (όχι, δεν τον λένε Ζέλντα όπως πολλοί νομίζουν!) να σώσει την πριγκήπισσα της Hyrule, την Zelda, απο τον εχθρό. Ο εχθρός συνήθως είναι ένας της φυλής Gerudo ονόματι Ganondorf που θέλει να κατακτήσει την Hyrule μέσω της δύναμης που προσφέρει το Triforce, ένα ιερό σύμβολο φτιαγμένο απο τις τρεις Θεές του κόσμου. Παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Super Mario Bros
Τόσες πολλές μνήμες από αυτήν την σειρά παιχνιδιών. Τόσες ώρες ατελείωτου "καψίματος" στην προσπάθειά μας να σώσουμε την πριγκήπισα για να φτάσουμε να βλέπουμε το μήνυμα: “Thank you Mario! But our princess is in another castle!”. Φυσικά δεν πτοούμασταν και συνεχίζαμε την αναζήτηση παρά τις στρατειές μανιταριών που είχε εξαπολύσει ο βασιλιάς Κούπα εναντίον μας. Οκ, παρασύρθηκα. Βλέπετε, πρόκειται για το δεύτερο σε πωλήσεις παιχνίδι όλων των εποχών (πρώτο είναι το πολύ πιο συγχρονο wii sports) και παράλληλα για έναν θρύλο στον χώρο των platform games. Τόσο το πρώτο παιχνίδι της σειράς, όσο και τα υπόλοιπα που ακολούθησαν βασίστηκαν στην μαγική συνταγή της επιτυχίας και γαλούχησαν γενιές gamers, έτσι ώστε να φτάσουμε σήμερα να μιλάμε για τον πιο αναγνωρίσιμο ήρωα video games! Παίξτε το παιχνίδι εδώ.



Sonic The Hedgehog
Ο πιο διάσημος ηλεκτρονικός σκαντζόχοιρος ήταν μπλε και αποτελούσε πνευματικό τέκνο της SEGA. Το Sonic The Hedgehog ήταν ένα παιχνίδι platform για το Mega Drive/Genesis που κυκλοφόρησε στις 23 Ιουνίου του 1991 σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Τι το έκανε να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα platform της σειράς; Μα φυσικά, ο εξαιρετικά πετυχημένος συνδυασμός του στοιχείου της ταχύτητας με κλασικούς platform μηχανισμούς. Τα δυο αυτά στοιχεία ανέβασαν την σειρά του Sonic ένα επίπεδο παραπάνω από τους υπόλοιπους τίτλους και το έκαναν τον 2ο πιο επιτυχημένο εμπορικά τίτλο του Mega Drive (4 εκατομμ. πωλήσεις παγκοσμίως) με 1ο το Sonic The Hedgehog 2 (6 εκατομμ. παγκοσμίως). Τα πρωτοπόρα για εκείνη την εποχή στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει ήταν πολλά: η χρήση ενός και μόνο κουμπιού για κίνηση/επίθεση, η ποικιλομορφία του εδάφους που ξέφευγε από την μονοτονία των κοφτών γωνιών και ένα σωρό ακόμα καινοτομίες. Τα λόγια είναι περιττά, σας αφήνουμε να το απολαύσετε και μόνοι σας!



Donkey Kong
Πρόκειται για το παιχνίδι που έκανε την Nintendo γνωστή στην δυτική αγορά. Από τα πρώτα παιχνίδια του μεγάλου δημιουργού Sigeru Miyamoto, πρόκειται για ένα platform game που έθισε εκατομμύρια παίχτες σε όλον τον κόσμο. Η ιστορία μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας αλλά για την εποχή της (1981) ήταν αρκετή. Ο ήρωας (το όνομα Μάριο σας λέει κάτι;) έπρεπε να σώσει την πριγκηπέσα (ουάου!) από έναν τεράστιο γορίλλα εν ονόματι Donkey Kong. Ο τελευταίος ήταν που πήρε όλη την δόξα τελικά και έγινε ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ήρωες της Nintendo. Ο Miyamoto, εμπνεύστηκε από χαρακτήρες όπως ο Ποπάϋ και ο Κίνγκ Κόνγκ, ενώ χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών cut scenes που προωθούσαν την δράση του παιχνιδιού. Το gameplay ήταν εξίσου πρωτοποριακό για την εποχή του και η γενικότερη επιτυχία του παιχνιδιού εδραίωσε την κυριαρχία της Νιντέντο στα τέλη της δεκαετίας του '80 και στις αρχές του ΄90. Απολαύστε το παιχνίδι εδώ.



Street Fighter 2
Εν αρχή ην το... ξύλο. Πολύ ξύλο. Ο "βασιλιάς" των  beat 'em up, του είδους που καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια με τα Mortal Kombat και Tekken, συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί ένα άκρως εθιστικό και διασκεδαστικό παιχνίδι. Σήκουελ του Street Fighter, κυκλοφόρησε το 1987 από την Capcom και είχε αρκετές προσθήκες σε σύγκριση με το πρώτο παιχνίδι. Η πιο σημαντική; Οι παίκτες είχαν την δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα από 8 μαχητές και να ρίξουν (ή να φάνε) το ξύλο της αρκούδας! Αγαπημένοι όλων τα αδέρφια Ken & Ryu. Τι πιο διασκεδαστικό από τις 1 vs. 1 μάχες με φίλους, φίλες ακόμα και συγγενείς. Ιδανική εκτόνωση επίσης, για μετά την δουλειά! Παίξτε το flash game εδώ.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v