Σελίδες "μαϊμού" αγορών γεμίζουν κάθε εβδομάδα το διαδίκτυο
Tο τμήμα έρευνας της Check Point Software κατέγραψε αριθμό ρεκόρ κακόβουλων ιστότοπων που σχετίζονται με διαδικτυακές αγορές.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Εν όψει Black Friday και Cyber Monday οι καταναλωτές ακονίζουν… πληκτρολόγια για να προλάβουν να εκμεταλλευτούν τις μεγάλες εκπτώσεις σε διαδικτυακά καταστήματα, όμως οι ειδικοί του χώρου της κυβερνοασφάλειας εφιστούν την προσοχή μας.
Η Check Point Research (CPR) προβλέπει αριθμό ρεκόρ κακόβουλων ιστότοπων, που σχετίζονται με ηλεκτρονικές αγορές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday και σύμφωνα με στοιχεία της περισσότεροι από 5.300 κακόβουλοι ιστότοποι εντοπίζονται την εβδομάδα κατά μέσο όρο, ο μεγαλύτερος αριθμός από τις αρχές του 2021.
Η εταιρεία διαπιστώνει επίσης αύξηση - ρεκόρ της τάξης του 178% στον αριθμό των κακόβουλων ιστότοπων για αγορές, κατά την περίοδο των ηλεκτρονικών αγορών του Νοεμβρίου σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες του έτους.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι 1 στα 38 εταιρικά δίκτυα έχει επηρεαστεί κατά μέσο όρο την εβδομάδα τον μήνα Νοέμβριο.
«Οι χάκερ εξελίσσουν τη στρατηγική τους για να παρασύρουν τους καταναλωτές σε απάτη μέσω προσφορών τύπου “πολύ καλές για να είναι αληθινές”, υποσχόμενοι μεγάλες εκπτώσεις, όπως 80% ή 85%. Η στρατηγική τους, στοχεύει στον ενθουσιασμό του καταναλωτή, όταν δει μια εντυπωσιακή έκπτωση”, αναφέρει η εταιρεία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η μίμηση της εταιρίας Michael Kors, με αρκετά μηνύματα ταχυδρομείου να αναφέρουν φράσεις όπως "Fashion MK Handbags 85% Off Shop Online Today", "Up to 80% OFF Michael Kors HandBags on Sale, High Fashion, Low Prices" και "Shop All Michael Kors Handbags, Purses & Wallets Up To 70%", οι οποίες ανακατεύθυναν τους χρήστες σε σελίδες με κακόβουλο περιεχόμενο που μοιάζουν εντυπωσιακά με την αυθεντική.
Μια άλλη απάτη που εντοπίστηκε από την Check Point πλαστοπροσωπούσε νόμιμους ιστότοπους αγορών με στόχο την κλοπή κωδικών. Ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γραμμένο στα ιαπωνικά ισχυριζόταν ότι ήταν από την "Amazon. Επείγουσα ειδοποίηση" και περιείχε μια γραμμή θέματος μεταφρασμένη στα αγγλικά που έλεγε: "Ειδοποίηση συστήματος: Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να ανανεώσουμε τον λογαριασμό σας στο Amazon." Ο σύνδεσμος στο email οδηγούσε σε έναν ιστότοπο ολόιδιο με τον ιστότοπο Amazom.co.jp.
Η CPR προτρέπει τους καταναλωτές να προσέχουν αυτές τις «προσφορές», κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους την Black Friday και την Cyber Monday και ανήρτησε τις παρακάτω συμβουλές προστασίας:
* Να ψωνίζετε πάντα από μια αυθεντική αξιόπιστη πηγή. Μην κάνετε κλικ σε προωθητικούς συνδέσμους που λαμβάνετε μέσω email ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Προληπτικά αναζητήστε στο Google το κατάστημα ή το brand που επιθυμείτε.
* Να είστε προσεκτικοί με domains που μοιάζουν με τα πραγματικά. Θα πρέπει να παρατηρήσετε την ορθογραφία στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ιστότοπους και να σημειώσετε άγνωστους αποστολείς email ή περίεργες διευθύνσεις email από τις οποίες λαμβάνετε προσφορές.
* Να ψάχνετε πάντα για το λουκέτο. Η πραγματοποίηση μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής από έναν ιστότοπο που δεν έχει εγκατεστημένη κρυπτογράφηση στρώματος ασφαλών υποδοχών (SSL) είναι απολύτως απαραίτητη.
* Να είστε πάντα προσεκτικοί στα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης, ειδικά όταν ο όγκος της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο είναι στο αποκορύφωμα, όπως κατά την περίοδος e-αγορών του Νοεμβρίου. Εάν λάβετε ένα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης που δεν έχετε ζητήσει, μεταβείτε πάντα στον ιστότοπο απευθείας (μην κάνετε κλικ σε ενσωματωμένους συνδέσμους) και αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης σας στον αρχικό ιστότοπο.