Ελληνική Μόδα: Δημιουργοί, Επιχειρήσεις, Εξωστρέφεια

Καταξιωμένα στελέχη της ελληνικής και διεθνούς αγοράς αλλά και εκπρόσωποι των φορέων στο θεσμικό πλαίσιο κατέθεσαν τις απόψεις τους στην ημερίδα με θέμα “Ελληνική Μόδα. Δημιουργοί, Επιχειρήσεις, Εξωστρέφεια. Ποιος ο ρόλος της Πολιτείας” που πραγματοποιήθηκε χθες στα πλαίσια της Athens Exclusive Designers Week.
Ελληνική Μόδα: Δημιουργοί, Επιχειρήσεις, Εξωστρέφεια
Η Ημερίδα με θέμα την Ελληνική Μόδα και τη Βιομηχανία της Ένδυσης καθώς και το ρόλο της Πολιτείας στον κλάδο αυτό, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15 Απριλίου στo πλαίσιo της 3ης Διεθνούς Εβδομάδας Μόδας, Athens Xclusive Designers Week. Η Ημερίδα που φιλοξενήθηκε στο Μέγαρο Εθνικής Ασφαλιστικής (του οποίου τη διαχείριση έχει αναλάβει το Athenaeum Intercontinental) ήταν υπό την Αιγίδα της Ιταλικής και της Αμερικανικής Πρεσβείας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (Σ.Β.Β.Ε.), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (Σ.Ε.Λ.Π.Ε), του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (Π.Σ.Ε) και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (Σ.Ε.Β.Ε). Επιπλέον, η Ημερίδα όπως και η AXDW τελεί υπό την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ).

Σκοπός της Hμερίδας ήταν να φέρει σ’επαφή τους εμπλεκόμενους φορείς του κράτους με την επιχειρηματική κοινότητα του κλάδου (σχεδιαστές, βιοτεχνίες ενδύματος και υπόδησης, βιομηχανίες πρώτης ύλης και εμπόρους) και να αναδείξει τη μόδα ως στοιχείο πολιτισμού αλλά και ως μοχλό οικονομικής ανάπτυξης στο νέο διεθνοποιημένο περιβάλλον της αγοράς.

Καταξιωμένα στελέχη της ελληνικής και διεθνούς αγοράς αλλά και εκπρόσωποι των φορέων στο πλαίσιο, κατέθεσαν την εμπειρία τους και συζήτησαν πιθανές προοπτικές ανάπτυξης και βελτίωσης ως προς τρείς βασικούς άξονες:
• Την ανάγκη επικοινωνίας του εμπορικού κόσμου με τους Έλληνες και ξένους σχεδιαστές
• Την ανάγκη συνεργασίας της βιομηχανίας της ένδυσης/υπόδησης στην Ελλάδα με τους σχεδιαστές
• Την ανάγκη εξωστρέφειας της ελληνικής μόδας και προσέγγισης του Ελληνικού κόσμου της μόδας με τον αντίστοιχο διεθνή

Οι βασικές ενότητες που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της Διοργάνωσης ήταν:
• Η Ελληνική Μόδα ως Κλάδος της Οικονομίας
• Κατασκευαστές – Σχεδιαστές. Ποια η σχέση τους;
• Η Εξωστρέφεια της Ελληνικής Μόδας
• Τα Επώνυμα Brands στην Ελληνική Αγορά
• Μόδα και Περιβαλλοντική Συνείδηση
• Η Μόδα ως κομμάτι της Τέχνης και του Πολιτισμού
• Τα Υγιή Πρότυπα στο χώρο της Μόδας

Την Ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, κ.Γεώργιος Βλάχος ενώ εκ μέρους του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ, κ.Ηρακλή Βάλβη μίλησε η κυρία Γκρέτα Καματερού, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΕΟΤ.

Ομιλητές στην Ημερίδα ήταν: Ο Paolo Scarante, Πρέσβης Ιταλίας, ο Κωνσταντίνος Παπασπυρίδης (Πρόεδρος ΕΤΑΚΕΙ), ο Αντώνης Μακρής (Αντιπρόεδρος ΣΕΛΠΕ), ο Λάζαρος Δραγογιάννης (Πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας), ο Θωμάς Βασσάρας (Γενικός Γραμματέας ΣΕΒΕ), οι σχεδιαστές Γιάννης Τσεκλένης, Τhes Tziveli, Mathias Meyer Luterloh, ο Δημήτρης Κατσαχνιάς (Πρόεδρος της Αir και της Garden&Partners), η Έλενα Κουντουρά (τέως Βουλευτής της ΝΔ), ο Ιωάννης Βουτσίνος (Διευθυντής Ανάπτυξης της ΤΟΙ&MOI), ο Mενέλαος Παπαδάκης (Γενικός Διευθυντής Π.ΤΣΑΝΤΙΛΗΣ ΑΕΒΕ), η Σοφία Παντουβάκη ( Μέλος Δ.Σ. Ελληνική Εταιρεία Ενδυμασιολογίας), ο Γιώργος Καζαντζόπουλος (Πρόεδρος της ΟΜΑΔΑΣ Ινστιτούτο για τον Κόσμο), η Ζέτα Δούκα (Πρόεδρος της ΑΝΑΣΑ).

Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων ειπώθηκαν τα εξής:
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, κύριος Γιώργος Βλάχος τόνισε ότι: «η τόνωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων αποτελεί το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε ως χώρα». Σημείωσε δε ότι: «είναι ανάγκη να υπάρξει στενότερη συνεργασία της βιομηχανίας της ένδυσης-υπόδησης με τους σχεδιαστές».
Ο κύριος Δραγογιάννης τόνισε: «Είναι επιτακτική η ανάγκη ενίσχυσης της καινοτομίας και της ξεχωριστής ταυτότητας των ελληνικών ενδυμάτων».
Ο κύριος Παπασπυρίδης στάθηκε ιδιαίτερα στο «πολύ σοβαρό θέμα της ανακύκλωσης των υφασμάτων που θα αποτελέσει το βασικό θέμα συζήτησης στο μέλλον για τη βιομηχανία της ένδυσης».
Ο κύριος Μακρής εστίασε στην ομιλία του στα εξής σημεία: «Ανθρώπινο δυναμικό και δημιουργικούς συνεργάτες, καινοτομία, ανάπτυξη δικτύων, κίνητρα από την πολιτεία για ευνοϊκή φορολογία και για προγράμματα που πραγματικά βοηθούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ή που ενισχύουν και κάνουν πραγματικότητα την εξωστρέφεια».
Ο κύριος Βασσάρας υπογράμμισε: «τις σημαντικές προσπάθειες που πρέπει να κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που επικρατεί στην διεθνή βιομηχανία της μόδας, μια εκ των οποίων είναι η προσπάθεια για την αύξηση των εξαγωγών σε νέες αγορές, αντισταθμίζοντας τις απώλειες που καταγράφονται στον τομέα της ένδυσης τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα».

Σημαντική ήταν η τοποθέτηση του σχεδιαστή Γιάννη Τσεκλένη ο οποίος έκανε την εξής διαπίστωση: «Η σχέση μεταξύ μόδας και βιομηχανίας είναι ανέραστη». Όσες φορές δε χτύπησε την πόρτα κυβερνητικών παραγόντων η απάντηση που πήρε ήταν «αυτό δεν είναι δουλειά του κράτους».
Η κυρία Τζιβέλη σημείωσε ότι: «Αυτό που χρειάζεται ο χώρος της μόδας είναι σεβασμός, παρακολούθηση των εξελίξεων, καινοτομία, ταχύτητα» και προσκάλεσε όλους τους νέους σχεδιαστές και επιχειρηματίες να την επισκεφτούν και να γνωρίσουν από κοντά γιατί η Ιταλία κατέχει ηγετικό ρόλο στον κλάδο της μόδας.
Ο κύριος Κατσαχνιάς ιδρυτής και επικεφαλής μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας με έδρα το Παρίσι τόνισε ότι: «το branding (επωνυμία) πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένας άνθρωπος με όλα τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του. Και κατέληξε ότι η αισθητική πρέπει να προηγείται της ηθικής, τονίζοντας μάλιστα ότι η αρχαία Ελλάδα έχει δείξει τον τρόπο που πρέπει να ακολουθούν όλοι οι επιχειρηματίες: «το μέτρο όλων είναι ο άνθρωπος και στο κέντρο των πάντων».
Ο κύριος Καζαντζόπουλος εκ μέρους του Ινστιτούτου Ομάδα για τον Κόσμο που συνεργάζεται με την Ένωση Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδος πρότεινε: «τη δημιουργία του ταμείου μόδας για τη φύση με στόχο την ενίσχυση προγραμμάτων προστασίας αξιόλογων ή ευαίσθητων περιοχών και της άγριας ζωής και αυτό γιατί η μόδα αν συμμετέχει ενεργά σε προσπάθειες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, θα αποτελέσει καλό δίαυλο για μηνύματα προς τη νεολαία για αντιστροφή των προτύπων «άκρατου καταναλωτισμού».

Χορηγοί της Ημερίδας ήταν ο ΕΟΤ και η Jaguar.
Χορηγοί επικοινωνίας της Ημερίδας ήταν η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και το περιοδικό Κ, ο ραδιοφωνικός σταθμός ANT1 Radio, το τηλεοπτικό κανάλι SBC και το portal in2life.gr.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v