Άνοιξη 2008: Το νέο-boho και τα pseudo-seventies

Αν έπρεπε να περιγράψουμε τις τάσεις της φετινής ανοιξιάτικης μόδας με τρεις λέξεις αυτές θα ήταν "ρομαντισμός", "hippy" και "εμπριμέ". Επειδή όμως στη μόδα δεν υπάρχουν "πρέπει" αλλά μόνο trends, σας αφήνουμε με αυτά να αποφασίσετε τι ταιριάζει καλύτερα στο προσωπικό σας στυλ.
Άνοιξη 2008: Το νέο-boho και τα pseudo-seventies
των Έλενας Μπούλια, Πέννυ Κούτρα

Χωρίς αυτό να αποτελεί κανόνα, η «πασαρέλα» του κόκκινου χαλιού των Όσκαρ αποτελεί πάντα ένα προοίμιο της μόδας για την ανοιξιάτικη σεζόν που ακολουθεί. Και παρόλο που οι προτάσεις των Αμερικανών σχεδιαστών απέχουν -και συχνά αντικρούουν- αυτές των Ευρωπαίων, στις εβδομάδες μόδας για την Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2008, είδαμε φέτος μία ενδιαφέρουσα ομοφωνία, η οποία πολύ περιληπτικά θα μπορούσε να ονομαστεί «επιστροφή στη θηλυκότητα».

Μην ανησυχείτε, το τζιν παντελόνι (ο βασικός ενδυματολογικός εξοπλισμός της κάθε μιας μας) δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα. Το παντελόνι (σκέτο) όμως, παραμερίζεται κατά πολύ. Η Άνοιξη, άλλωστε, απαιτεί ελαφρύτερα και πιο αέρινα υφάσματα που κολακεύουν το γυναικείο κορμί και οι σπουδαιότεροι σχεδιαστές του χώρου φρόντισαν για μία ακόμα φορά να υπερκαλύψουν αυτήν την ανάγκη μας για... ρομαντική ελαφρότητα. Πάμε, λοιπόν, να πάρουμε μία πρώτη ιδέα και να προετοιμαστούμε για τα πιο must-have κομμάτια που θα έχουν την πρωτοκαθεδρία τις επόμενες ημέρες στην γκαρνταρόμπα μας.

Tribal – Safari: Η πρώτη prêt-a-porter τάση που θα φορεθεί πολύ αυτήν την εποχή, λόγω -κυρίως- των casual χαρακτηριστικών της, είναι αυτή που λανσάρισε πρώτος για φέτος ο Yves Saint Laurent. «Επιστροφή στη γη» είναι το οικολογικό μήνυμα που δείχνει να μεταφέρει ο σχεδιαστής Stefano Pilati για τον γαλλικό οίκο, με τα παραδοσιακά αφρικανικά prints, τα γραμμικά σχέδια, τα γήινα χρώματα και απολύτως φυσικά υφάσματα, όπως δέρμα και λινό, να έχουν τον πρώτο λόγο. Ωστόσο, το σαφάρι τζιν με τις πολλές τσέπες και τη φαρδιά γραμμή αντικαθίσταται τώρα με την ημί-μακρη φαρδιά φούστα, δημιουργώντας ένα πιο αστικό αποτέλεσμα. Με αυτή του τη συλλογή ο Pilati, όπως άλλωστε και ο YSL, δείχνει να απευθύνεται όλο και περισσότερο στην δυναμική, μοντέρνα και ώριμη γυναίκα της πόλης και προσπαθεί έτσι να την διευκολύνει διατηρώντας την όμως γοητευτική στις καθημερινές της εμφανίσεις. Τα τζάκετ και οι δερμάτινες ζώνες, καθώς και οι ψηλόμεσες φούστες σε γραμμή Α (μέχρι το γόνατο) και σε παλ αποχρώσεις του γκρι και του λευκού είναι τα κομμάτια που θα μας αποδώσουν το απαιτούμενο tribal-safari look.

Boho και Νέο-hippy: Η επιστροφή στα ‘70s είναι ίσως η χαρακτηριστικότερη τάση της σεζόν και βασικοί εκφραστές της, μεταξύ άλλων, έδειξαν να είναι οι Ιταλοί Dolce & Gabbana αλλά και ο Roberto Cavalli. Λιγότερο οι πρώτοι και περισσότερο ο δεύτερος έδειξαν φέτος την προτίμησή τους στα πολύ εμπριμέ και πολύ αέρινα φορέματα, που θα συνεχίσουν να αποτελούν τους αδιαφιλονίκητους πρωταγωνιστές της γκαρνταρόμπας μας, και μας άφησαν πραγματικά άφωνες με τα εκπληκτικά εμπριμέ (ζωγραφισμένα στο χέρι) σχέδιά τους.

Οι μεν Dolce & Gabbana, αποδεικνύουν για άλλη μία φορά τη λατρεία τους στο γυναικείο σώμα, προτείνοντας για το ανοιξιάτικο φόρεμα ένα κομψό μήκος, λίγο πάνω από το γόνατο και μία λεπτή ζώνη ψηλά στη μέση, για να φαίνεται το σώμα πιο ψιλόλιγνο. Ο Cavalli γίνεται πιο ριζοσπαστικός μακραίνοντας το φόρεμα μέχρι τον αστράγαλο και ζωγραφίζοντάς του με μεγάλα μοτίβα από πολύχρωμα λουλούδια πάνω σε παλ μπεζ μεταξωτό καμβά, που παραπέμπει σε ρομαντικό hippy look. Από δυναμική σεξοβόμβα, η γυναίκα του Cavalli «μαλακώνει» και θυμίζει star των ‘70s σε κάποιο ξέφρενo boho party. Την τάση αυτή θα την δούμε σε μάξι φορέματα, μπροκάρ και τουνίκ συνδυασμένα με δερμάτινα σανδάλια, μεγάλες τσάντες από μαλακό δέρμα και μακριά κολιέ με πολύχρωμες χάντρες.

Εμπριμέ: Και όπως θα καταλάβατε ήδη, το εμπριμέ θα είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της χρωματικής παλέτας του καλοκαιριού. Και όταν μιλάμε για εμπριμέ, δεν εννοούμε διακριτικές τριχρωμίες αλλά μεγάλα σχέδια και έντονα χρώματα που τραβούν και γοητεύουν το βλέμμα. Φούξια, μπλε μαρέν, σμαραγδί, μοβ, κίτρινο, πορτοκαλί… Όλα αυτά συνδυάζονται ιδανικά μεταξύ τους δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό γαϊτανάκι και προσδίδοντας στη γυναίκα γκλαμουριά και δυναμισμό.

Η τάση αυτή θα μπορούσε καταχρηστικά να ονομαστεί απλά Balenciaga. Θα μπορούσαμε επίσης να αφιερώσουμε ολόκληρο αυτό το άρθρο στην ανατρεπτική κολεξιόν που σχεδίασε ο Nicolas Ghesquière για έναν οίκο, ο οποίος από τη στιγμή που επέστρεψε δυναμικά στη μόδα δεν παύει να μας εντυπωσιάζει. Το περίφημο εμπριμέ ταγιέρ με τα τρία κομμάτια έχει συζητηθεί ήδη τόσο πολύ που δεν χρειάζεται περαιτέρω συστάσεις. Ο ίδιος ο σχεδιαστής λέει ότι εμπνεύστηκε από τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητα και δημιούργησε έτσι ένα total look με διακριτούς ώμους, λεπτό κορμό (ή αλλιώς μέση δαχτυλίδι) και όγκο στις σούπερ-μίνι φούστες του, το οποίο ωστόσο «έσωσε» με στενά σορτσάκια από μέσα. Το δε υπόδημα αποτελεί από μόνο του fashion statement: Δερμάτινα σανδάλια «μονομάχου» μέχρι το γόνατο! Ένα ερώτημα, μόνο, μας απασχολεί: Θα φορεθεί αυτό το πρωτότυπο look ή θα μείνει στην ιστορία και αυτό ως «τέχνη για την τέχνη»;

Διαφάνεια: Προσοχή όμως, όχι διαφάνεια τύπου «μαύρο διαφανές ψευτο-γκόθικ μπλουζάκι τραγουδιάρας στην εθνική οδό», αλλά διαφάνεια τύπου «Atonement». Σε ρομαντικά layers, σε αέρινα υφάσματα, σε παλ αλλά και έντονα χρώματα. Ο Louis Vuitton την εξέφρασε, σε ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο σόου, με τις περίφημες σέξι νοσοκόμες του στις οποίες φόρεσε ημιδιαφανείς λευκές «ρόμπες», πάνω από ‘50s στράπλες φορέματα σε έντονα εμπριμέ χρώματα, αποδίδοντας τελικά ένα γλυκό φλουό αποτέλεσμα.

Ο οίκος Prada πάλι «έπαιξε» με τη διαφάνεια έχοντας στο μυαλό του εύθραυστες και ονειρικές νεράιδες. Απόκοσμες γυναικείες φιγούρες, ρομαντικές και θηλυκές αλλά με έναν δυναμισμό που συναρπάζει. Φορέματα που θυμίζουν αυτά των τελών της δεκαετίας του ’60 και των αρχών του ’70, που γοητεύουν και συναρπάζουν το βλέμμα. Φαρδιές, λοιπόν, γραμμές με λεπτή και ψηλή πάντα μέση συνδυασμένα με χοντροκομμένες δερμάτινες πλατφόρμες για ένα αποτέλεσμα που θυμίζει εξώφυλλο σε hippy-romantic ροκ δίσκο της εποχής εκείνης.

Back to ‘50s: Μία τάση που λάνσαρε πρώτος ο οίκος Dior, με ψηλόμεσα παντελόνια και φούστες αλλά και πολύ λεπτή μέση, επανέρχεται τώρα δριμύτερη χάρη στον ανερχόμενο και πολύ αγαπημένο πλέον σχεδιαστή Derek Lam. Η έμπνευση των ‘50s αυτήν την φορά δεν έρχεται από το τσάρλεστον look με τα λαμπερά μίντι φορέματα και τα κρόσσια, αλλά από ένα πολύ πιο hip ύφος που θέλει τη γυναίκα κομψή και αριστοκρατική. Και ενώ ο Galliano δημιούργησε έχοντας τη μελωδία του «Englishman in New York» και την εικόνα της Madame Butterfly που καπνίζει μακριά σιγαρέτα στο μυαλό του, ο Derek Lam προτίμησε μία πιο ανοιξιάτικη εκδοχή της κοσμοπολίτισσας στην εξοχή. Επέλεξε λοιπόν φίνα υφάσματα, zebra prints και πιο κοντά μήκη στα φορέματά του, ενώ τους έδωσε τον απαιτούμενο όγκο που διαφαίνεται με το ελαφρύ φύσημα του αέρα.

Studio 54: Η τελευταία τάση που αποτελεί αναμφισβήτητο fashion statement στο εξωτερικό είναι αυτή που επιχείρησε να περάσει με την συλλογή του για την Άνοιξη του 2008 ο οίκος Lanvin. Την είδαμε φορεμένη από την νικήτρια των βραβείων Όσκαρ Τίλντα Σουίντον και ομολογούμε πως, ενώ μας εντυπωσίασε, δεν μας έπεισε ακόμα αισθητικά. Πρόκειται για τις επιρροές του Roy Halston, του βασιλιά του Studio 54, που μεταφράζονται στην πράξη σε μάξι αέρινα φορέματα, σε έντονα χρώματα και συχνά με έναν ώμο. Κύριος εκφραστής αυτής της τάσης φάνηκε, λοιπόν, να είναι ο Alber Elbaz, για τον οίκο Lanvin που συνδύασε τις ιδιότητες της κίνησης, του χρώματος και της απλότητας σε φορέματα-masterpieces που παρά την δωρική τους φύση αποπνέουν εν τέλει ένα στοιχείο: Πολυτέλεια. Το ερώτημα, βέβαια, και εδώ παραμένει: Θα βρει η τάση αυτή ανταπόκριση από τις Ελληνίδες fashionistas, η πλειοψηφία των οποίων δεν έχει καν προσωπικές εμπειρίες από την ανεπανάληπτη εκείνη εποχή; Ο χρόνος (και το χρήμα) θα δείξει…
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v