Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκινά το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 με τον πρώτο αγώνα να διεξάγεται στην Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκινά το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1. Ο πρώτος αγώνας θα διεξαχθεί στην Μελβούρνη της Αυστραλίας. Η πίστα στην Αυστραλία είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την οποία επιλέχθηκαν η μέση και η μαλακή γόμα των ελαστικών P Zero. Η επιφάνεια γλιστράει, έχει χαμηλή πρόσφυση απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη και υπάρχουν σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Όλα αυτά αυξάνουν το φόρτο εργασίας των ελαστικών.
Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli δήλωσε: «Η 5η μας χρονιά στη F1, ξεκινά από την Αυστραλία. Πρόκειται για έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς που φιλοξενείται σε μια πίστα που είναι πάντα πολύ απαιτητική, δημοφιλής και απρόβλεπτη. Επιλέξαμε φέτος τον ίδιο συνδυασμό γομών με πέρυσι τη μέση και τη μαλακή γόμα που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα συνθηκών χρήσης που πιθανόν ν’ αντιμετωπίσουμε στη Μελβούρνη. Η νέα πίσω δομή αυξάνει την πρόσφυση και βοηθά τους οδηγούς να επιταχύνουν νωρίτερα.
Αυτός θα είναι ένας από τους παράγοντες που θα μας οδηγήσουν φέτος σε ταχύτερους χρόνους. Όπως πάντα στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για τις ισορροπίες δυνάμεων και την απόδοση των μονοθεσίων. Για ένα είμαστε βέβαιοι, η απόδοση των μονοθεσίων θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς και αυτό θα επηρεάσει την συνεργασία τους με τα ελαστικά. Η συμπεριφορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ήταν αυτή που προσδοκούσαμε. Όμως δεν έχει νόημα η αντιπαραβολή των δοκιμών εξέλιξης με τους αγώνες όπου οι οδηγοί πιέζουν στο όριο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι ανυπομονούν να δουν τι θα γίνει στη Μελβούρνη».
Το Αυστραλιανό Grand Prix διοργανώνεται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης από το 1996, πιο πριν διεξάγονταν στην Αδελαΐδα.
Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια καλή απόδοση στη Μελβούρνη όπου τα διαμήκη φορτία στα ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πλευρικά. Η συνδυαστικά βελτιωμένη πρόσφυση των ελαστικών P Zero, φέτος, αποτελεί ένα σημαντικό θετικό βήμα σ’ αυτό τον τομέα. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη καθώς υπάρχουν 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές.