Οδηγήσαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου τετρακίνητο crossover της Ford και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Test Drive του Σπύρου Ρέκκα
Η άδικη φορολογία στα αυτοκίνητα και η οικονομική κρίση έχουν περιορίσει σημαντικά το ποσοστό που κατέχουν τα τετρακίνητα crossover και SUV στη τοπική αγορά. Μάλιστα όσο αυξάνεται ο κυβισμός του κινητήρα και η ποσότητα των εκπομπών CO2, τόσο περισσότερο μειώνονται οι πιθανότητες επιτυχίας ενός μοντέλου που δεν καταθέτει τα όπλα, μόλις πατήσει στο χωματόδρομο.
Ένα μοντέλο που προσπαθεί να ακροβατήσει μεταξύ των συμπληγάδων που υπάρχουν στην Ελλάδα, είναι το Ford Kuga. Οδήγησα την καλύτερη βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία όμως απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους υποψήφιους αγοραστές με διάθεση να επενδύσουν σημαντικά ποσά. Είχα στα χέρια μου το Ford Kuga με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost, ισχύος 182 ίππων, με εξάρι αυτόματο κιβώτιο, σύστημα τετρακίνησης και πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Μια ζηλευτή πρόταση που θα ήταν προσιτή σε ευρύτερη ομάδα καταναλωτών αν είχαμε φορολογική πολιτική ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Το Ford Kuga με όλο το ‘’οπλοστάσιο’’ κινείται με χαρακτηριστική άνεση στην άσφαλτο. Στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο και δεν δυστροπεί στην έντονη κίνηση. Η απόδοση του μοτέρ υπερκαλύπτει τις καθημερινές ανάγκες κίνησης στο αστικό περιβάλλον. Τα επίσημα στοιχεία των επιδόσεων δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’ και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Κάθε στιγμή όμως τα ηλεκτρονικά συστήματα μέτρησης της κατανάλωσης μου υπενθύμιζαν ότι το ισχυρό μοτέρ καίει μεγάλη ποσότητα ακριβής βενζίνης. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 11,8 λίτρα/100χλμ. όταν η μέση εργοστασιακή τιμή προσδιορίζεται στα 7,7 λίτρα/100χλμ. Ένα ακόμη σημαντικό οικονομοτεχνικό στοιχείο είναι η ποσότητα των εκπομπών CO2 που ανέρχεται στα 179 γραμ./χλμ. Η ελληνική νομοθεσία δυστυχώς απαιτεί ετήσια δαπάνη για τέλη κυκλοφορίας της τάξης των 403 ευρώ.
Στον αυτοκινητόδρομο η οδήγηση είναι απολαυστική και ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός της μάρκας είναι εμφανής και σε αυτό το μοντέλο. Το τιμόνι έχει σωστή δόση υποβοήθησης. Ωστόσο η κατανάλωση καυσίμου εξακολουθεί να είναι σε υψηλά επίπεδα και στον ανοιχτό δρόμο. Δοκίμασα το σύστημα τετρακίνησης σε χωματόδρομους στην Πεντέλη. Λειτουργεί υποδειγματικά και παρεμβαίνει άμεσα μόλις κάποιος τροχός χάσει την πρόσφυση του. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο δεν με ικανοποίησε απόλυτα γιατί έχει ράθυμο ρυθμό αλλαγής σχέσεων.
Καμία ουσιαστική παρατήρηση για την ποιότητα των υλικών και την προσαρμογή των επιμέρους τμημάτων. Όσον αφορά την χωρητικότητα φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 456 λίτρα, μια ικανοποιητική τιμή. Μου άρεσε το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας(έξτρα). Μόλις βάλεις το πόδι σου κάτω από τον προφυλακτήρα, η μεγάλη και βαριά πόρτα ανοίγει αυτόματα.
Η τιμή της βασικής έκδοσης 1.6 EcoBoost 182 AWD καθορίστηκε στα 28.895 ευρώ με απόσυρση, έξτρα το αυτόματο κιβώτιο, αυτόματο άνοιγμα πίσω πόρτας κ.α.