Διαφορές στο αμάξωμα αλλά κυρίως σε τεχνολογία αιχμής και στην άνεση των επιβατών φέρνει το νέο VW Passat σε τιμή που ξεκινά από 20.440 ευρώ.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η VW ξεκίνησε το λανσάρισμα του νέου Passat. Το οικογενειακό αυτοκίνητο σε σχέση με το απερχόμενο είναι πιο χαμηλό και πιο φαρδύ. Εχει μεγαλύτερο μεταξόνιο, κοντότερους πρόβολους, μεγαλύτερους θόλους τροχών. Τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω προσφέρουν καλύτερη ορατότητα. Το εσωτερικό δημιουργήθηκε με γνώμονα την υψηλή αισθητική και τη λειτουργικότητα.
Οι καινοτομίες της όγδοης γενιάς του Passat εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα άνεσης.
Το ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold προφέρει ακόμη περισσότερο χώρο, ενώ παράλληλα κάνει την εκκίνηση από στάση πιο εύκολη. Η εργονομική σχεδίαση του εσωτερικού σε συνδυασμό με τα πιστοποιημένα ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort (με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού) προσφέρουν νέα επίπεδα άνεσης και ευκολίας. Ο νέος καινοτόμος 3-ζωνικός αυτόματος κλιματισμός Climatronic δίνει τη δυνατότητα για εξατομικευμένη ρύθμιση της θερμοκρασίας για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες.
Παράλληλα, οι ειδικά σχεδιασμένοι μεγάλοι αεραγωγοί σε συνδυασμό με τον ενιαίο αεραγωγό στο επάνω μέρος του ταμπλό, προσφέρουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ροής σε σχέση με τους κοινούς αεραγωγούς. Επιπλέον, τα συστήματα Infotainment με οθόνες αφής, αισθητήρα εγγύτητας, JPEG Viewer, σύνδεση με εξωτερικές πηγές ήχου (SD card, USB, Aux In, Audio Streaming) και Bluetooth συμβάλουν στη καλύτερη επικοινωνία και ψυχαγωγία. Το νέο Passat εφοδιάζεται με σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες.
Eισάγει τρεις νέους κινητήρες TDI που διακρίνονται για τη δύναμη αλλά και την οικονομία τους. Ο κινητήρας 1.6 TDI απόδοσης 120 ίππων καταναλώνει μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. (CO2 108γραμ./χλμ.) αποδίδοντας ροπή 25 χλγμ. σε ένα φάσμα 1.750 έως 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας 2.0 TDI 150 ίππων αποδίδει 34,3 χλγμ. στις 1.750 έως 3.500 σ.α.λ. με μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100χλμ.
Την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων συμπληρώνει ο κορυφαίος TDI της VW, ο 2.0 TDI BiTurbo 240 ίππων με υψηλή ροπή 50,6 χλγμ. στις 1.750 έως 2.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται αποκλειστικά με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση 4Motion. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει τους νέους 1.4 TSΙ 125 και 1.4 TSI 150 με ACT (ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων). Με μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ωρα και ροπή 25 χλγμ. στις 1.500 έως 3.000 σ.α.λ., ο 1.4 TSI 150 ACT επιταχύνει (0-100) σε μόλις 8,4΄΄ καταναλώνοντας μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. Όλοι οι κινητήρες εφοδιάζονται με BlueMotion Technology και προαιρετικά με κιβώτιο DSG.
Όλοι οι κινητήρες στο νέο Passat διαθέτουν το σύστημα Start-Stop δευτερης γενιάς. Το νέο σύστημα «προνοεί» και απενεργοποιεί τον κινητήρα σε ταχύτητες ≤ 3Km/h, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση κατανάλωσης καυσίμου. Το σύστημα αναγνωρίζει ότι επίκειται πλήρης ακινητοποίηση του οχήματος εφόσον ο οδηγός επιβραδύνει διαρκώς και έχοντας απεμπλέξει το κιβώτιο ταχυτήτων. Εφόσον ο οδηγός αφήσει το φρένο (κιβώτιο DSG) ή πατήσει συμπλέκτη (μηχανικό κιβώτιο), τότε ο κινητήρας επανέρχεται σε λειτουργία σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Πολλές από τις τεχνολογίες του νέου Passat δεν αποτελούν πρωτιά μόνο στην κατηγορία του αλλά είναι και πρωτοεμφανιζόμενες σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Περιλαμβάνουν συστήματα όπως: Active Info display (ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων), Head-up Display (αναδυόμενη οθόνη), νέο Rear Seat Entertainment (σύνδεση Tablet μέσω Wi-Fi), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (αναγνώριση πεζών), Emergency Assist (το όχημα ακινητοποιείται σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης), Trailer Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος με ρυμουλκούμενο) και Traffic Jam Assist υποβοήθηση κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση).
Επιπλέον, η Volkswagen θα λανσάρει το Passat GTE με σύστημα Plug-in Hybrid (plug-in υβριδικό) - ως το τρίτο μοντέλο της με αυτή την τεχνολογία κίνησης. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.440 ευρώ(1.4 TSI 125 ίππων) με απόσυρση.