Skoda Octavia RS: Με σπορ προσανατολισμό

Η νέα Skoda Octavia RS εντυπωσιάζει με τον σπορτίφ χαρακτήρα της και λανσάρεται στην ελληνική αγορά σε προνομιακές τιμές.
Skoda Octavia RS: Με σπορ προσανατολισμό
του Σπύρου Ρέκκα

Ένα καλό χριστουγεννιάτικο δώρο για τους λάτρεις των αυτοκινήτων με σπορ χαρακτηριστικά θα μπορούσε να είναι η Skoda Octavia RS. Δύο επιλογές για τους κινητήρες, 2.0 βενζίνης απόδοσης 220 ίππων και 2.0 ντιζελ ισχυος 184 ίππων. Ο 2.0 TSI βενζίνης, σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ωθεί την Octavia RS σε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8΄΄. Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται τώρα στα 248 χλμ./ώρα. Η Octavia RS 2.0 TDI ντίζελ επιτυγχάνει το 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1΄΄ με τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα (με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο). Τα συστήματα Start-Stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Brake Energy Regeneration) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό καθώς όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το σύστημα Green Tec. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή το αυτόματο κιβώτιο 6- σχέσεων διπλού συμπλέκτη τεχνολογίας DSG είναι διαθέσιμα και για τους δύο κινητήρες.

Η εξελιγμένη σπορ ανάρτηση βελτιστοποιεί το χειρισμό και την οδηγική αίσθηση του αυτοκινήτου. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 12 χιλιοστά σε σχέση με την συμβατική Octavia. Ο εξελιγμένος από λευκό χαρτί άξονας πολλαπλών συνδέσμων χρησιμοποιείται στον πίσω άξονα. Για την μείωση της υπερστροφής ισχύος και την βελτιστοποίηση της ευστάθειας, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS), είναι ενσωματωμένο στο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Για ακόμα καλύτερο χειρισμό και μεγαλύτερη ευελιξία, το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης λειτουργεί με τρόπο τέτοιο, επιτρέποντας στον οδηγό να κάνει μικρότερες κινήσεις στο τιμόνι για να επιτευχθεί η ιδανική γωνία τοποθέτησης του αμαξώματος, στη στροφή.

Το δυναμικό στιλ και η σπορτίφ αίσθηση είναι διάχυτα στο σχεδιασμό της Octavia RS. Κυρίαρχο σχεδιαστικό σημείο του μπροστινού μέρους, η χαρακτηριστική μάσκα της μαρκας που φέρει το σήμα RS, με τις δυναμικές εισαγωγές αέρα. Εντύπωσή ακόμα προκαλούν ο νέος σχεδιασμένος αποκλειστικά για την έκδοση RS εμπρός προφυλακτήρας και τα φώτα ομίχλης, καθώς και οι νέοι προβολείς bi-xenon με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η έντονη παρουσία του διαχύτη αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και οι διπλές, τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης. Τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογία LED.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από το σπορτίφ, μαύρο χρώμα. Το εσωτερικό των μπροστινών θυρών είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό στις λαβές. Τα νέα μπάκετ καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό και το τριακτινο τιμόνι με διάτρητο δέρμα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Ο επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο είναι επίσης από δέρμα. Τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι. Ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη Maxi DOT έχει το δικό του μοναδικό σχεδιασμό RS. Το τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων, τα μαρσπιέ, τα καθίσματα και τα πατάκια, όλα φέρουν το λογότυπο RS. Κανένα άλλο συμπαγές σπορ αυτοκίνητο δεν προσφέρει περισσότερο εσωτερικό μήκος (1.782 χιλιοστά), περισσότερο χώρο για τα πόδια (73 χλστ.) ή περισσότερο ελεύθερο χώρο στο πίσω μέρος (980 χλστ). Ακόμη και ο χώρος αποσκευών θέτει ένα ακόμα ρεκόρ στην κατηγορία: Το πορτ-μπαγκάζ στην Octavia RS εφθασε στα 590 λίτρα.

Διαθέτει τα εξής συστήματα ασφαλείας: Μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, ειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων με αυτόματη παρέμβαση πέδησης σε περίπτωση ατυχήματος, προστασία επιβατών σε συνθήκες ατυχήματος και αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Σε περίπτωση ατυχήματος, ένα ολοκληρωμένο πακέτο παθητικής ασφάλειας λειτουργεί για να παρέχει την καλύτερη δυνατή προστασία για τον οδηγό και τους επιβάτες, διαθέτοντας έως εννέα αερόσακους.

Εφοδιάζεται προαιρετικά με το σύστημα αυτόματου προσαρμοζόμενου ρυθμιστή ταχύτητας, το οποίο διατηρεί σταθερή και ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το νέο σύστημα υποβοήθησης φώτων αυτόματα ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα των φώτων, ενώ το σύστημα αυτόματης στάθμευσης αναλαμβάνει το παρκάρισμα του αυτοκινήτου. Το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης «διαβάζει» τα σήματα κυκλοφορίας. Τιμές, 2.0 TSI 240 ίππων από 28.990 ευρώ και ντίζελ 2.0 TDi 184 ίππων από 29.490 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v