Με ναυαρχίδα της τον νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo, η Opel αποδεικνύει εμπράκτως την «πράσινη» φιλοσοφία της.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Opel είναι η πρώτη μάρκα στην Ευρώπη που τοποθέτησε καταλύτες σε όλη τη γκάμα της. Πρωτοστατεί σε αντιρρυπαντικές τεχνολογίες, συμβάλλοντας στη μείωση των επικίνδυνων ρύπων εδώ και 25 χρόνια.
Όταν ο Louis R. Hughes ανέλαβε το τιμόνι της Opel τον Απρίλιο του 1989 – πριν από 25 χρόνια σχεδόν – έδωσε έμφαση στους καταλυτικούς μετατροπείς. Αποφάσισε ολη η γκάμα βενζινοκινητήρων της Opel να εφοδιαστεί με καταλυτικούς μετατροπείς στο βασικό εξοπλισμό. Μέχρι τα μέσα του 1989, 19 από τα 20 βενζινοκίνητα Opel που πωλούνταν στην αγορά έφεραν καταλύτη στάνταρ.
Το Euro 4 έγινε υποχρεωτικό το 2005, τη χρονιά που η Opel λανσάρισε φίλτρα σωματιδίων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της γκάμας της, που περιόριζαν τις εκπομπές σωματιδίων σχεδόν στο μηδέν. Αυτό έγινε τέσσερα χρόνια πριν ισχύσει το Euro 5 που εφαρμόστηκε το 2009. Η Opel ξεκίνησε την παραγωγή δύο νέων συστημάτων – του Lean Nox Trap (LNT) και του συστήματος AdBlue Selective Catalyst Reduction (SCR), τα οποία μειώνουν τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια. Στην πραγματικότητα, οι εκπομπές ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου του 1992 ισοδυναμούν με τις αντίστοιχες 140 οχημάτων ντίζελ του 2014.
Μεταξύ 2013 και 2016, η Opel ανανεώνει το 80 % της γκάμας των κινητήρων της, με τρεις νέες οικογένειες κινητήρων και 13 εκδόσεις. Πρόκειται για νέες οικογένειες ισχυρών αλλά οικονομικών κινητήρων βενζίνης και ντιζελ 1.6 με χαμηλότερες εκπομπές CO2. Εξάλλου, φέτος το καλοκαίρι θα λανσαριστεί ένας χιλιάρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας που θέτει νέα πρότυπα.
Η νέα γενιά του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo εστιάζει στη βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, στην υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και στην εξαιρετική ελαστικότητα. Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 turbo της Opel, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου είναι 13% χαμηλότερες, ενώ η μέγιστη ισχύς και ροπή είναι 30% υψηλότερη. Ο νέος 1.6 CDTI Turbodiesel της Opel πετυχαίνει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις βασικές παραμέτρους ενός κινητήρα. Λανσαρίστηκε με το Zafira Tourer και ήδη διατίθεται με τα Meriva και Astra. Τόσο το σύστημα Blue Injection Selective Catalytic Reduction (SCR) της Opel στο Zafira Tourer όσο και η τεχνολογία Lean Nox Trap (LNT) των Meriva και Astra πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6, κάνοντας τον 1.6 CDTI καθαρό σαν βενζινοκινητήρα.
Το νέο ADAMROCKS και το ADAM θα είναι τα πρώτα Opel με τη νέα γενιά του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 ECOTEC Direct Injection. Αυτός ο ‘πύραυλος τσέπης’ ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και ανεβάζει τον πήχη λόγω αθόρυβης λειτουργίας των τριών κυλίνδρων.