40 χρόνια VW Golf!

Τέσσερεις δεκαετίες «ζωής» κλείνει φέτος το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο όλων των εποχών, το Golf της Volkswagen.
40 χρόνια VW Golf!
του Σπύρου Ρέκκα

Δεν μπορώ να φαντασθώ τι πρέπει να κάνει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW για να τιμήσει το ‘’χρυσό αβγό’’ της, το Golf. Το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο όλων των εποχών γιορτάζει την 40η επέτειο του. Με πωλήσεις άνω των 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων θεωρείται το μοντέλο που υιοθετεί τις πιο σημαντικές τεχνολογίες και τάσεις της γερμανικής μάρκας.

Η πρώτη γενιά, σχεδιασμένη από τον Giorgio Giugiaro, πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης στο Wolfsburg στις 29 Μαρτίου 1974. Η σύγχρονη και αξιόπιστη φιλοσοφία κίνησης (με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς), η καλή εκμετάλλευση χώρων καθώς και ο πρωτοποριακός hatchback σχεδιασμός ήταν στοιχεία τα οποία συνέβαλαν στη καθιέρωση του. Η παραγωγή ενός εκατομμύριου αυτοκινήτων ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1976. Στο λανσάρισμα του πρώτου Golf GTI (1976), η μάρκα προανήγγειλε την καθιέρωση του ευρύτερου δυναμισμού σε αυτή την κατηγορία, ενώ το GTD (1982) σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής για τα αυτοκίνητα ντίζελ στη μικρομεσαία κατηγορία. Με το Cabriolet να παράγεται το 1979, η μάρκα παρουσίασε στην αγορά ένα ανοιχτό αυτοκίνητο, το οποίο έκανε πρωτόγνωρα ρεκόρ πωλήσεων. Tο 1993 η γκάμα του μοντέλου συμπληρώθηκε με την πετυχημένη έκδοση Variant ενώ το 2005 παρουσιάστηκε η έκδοση Plus.

Η επιτυχία της πρώτης γενιάς αποτέλεσε το έναυσμα για την δημιουργία ενός αυτοκινήτου-θρύλου για την παγκόσμια αυτοκίνηση. Βασικό στοιχείο της επιτυχημένης πορείας του μοντέλου και στις επτά γενιές του, αποτέλεσε η εφαρμογή προηγμένων και καινοτόμων τεχνολογιών, διαθέσιμων σε όλους του οδηγούς σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο την ασφάλεια, την οικονομία, τις επιδόσεις, την ποιότητα, την αξιοπιστία και την διαχρονικότητα. Μερικές από αυτές τις τεχνολογίες: Σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς - SYNCRO (1986). Κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού - TDI (1993). Σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς – 4MΟΤΙΟΝ (1998). Κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού – FSI (2002). Κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη – DSG (2003). Κινητήρες τεχνολογίας Τwincharger – TSI (2006). Έκδοση με μέση κατανάλωση καυσίμου 3,8lt/100km & εκπομπές ρύπων CO2 99gr/km - BLUEMOTION (2009).

Τον Σεπτέμβριο του 2012, παρουσιάστηκε η εβδομη γενιά Golf με σημείο αναφοράς το ίδιο καινοτόμο DNA που χαρακτήρισε το μοντέλο και στις προηγούμενες έξι γενιές του. Το 2014, παρουσιάστηκε το ηλεκτρικό e-Golf (το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές), ενώ το φθινόπωρο θα λανσαριστεί το νέο GTE με τεχνολογία plug-in hybrid ισχύος 204 ίππων που συνδυάζει την οικονομία (1,5 λίτρα/100χλμ.) και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (35 γραμ. CO2/χλμ.), με τις επιδόσεις. Επιτάχυνση 0-100χλμ./ωρα σε 7,6’’, τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα. Το VW Golf πλέον είναι το μοναδικό αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως που προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), electric (e-Golf) και Plug-in Hybrid (GTE).

Το 2013, η εβδόμη γενιά του μοντέλου κατέκτησε την πρώτη θέση των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς στην κατηγορία του.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v