Οι νέες τάσεις στα ΙΧ

Τι προτιμούν οι καταναλωτές σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Ποια χρώματα ξεχωρίζουν στις προτιμήσεις τους; H έρευνα της Ford ρίχνει άπλετο φως στις νέες τάσεις της αγοράς.
Οι νέες τάσεις στα ΙΧ
του Σπύρου Ρέκκα

Η Ford, η μάρκα που θαυμάζω από τότε που έμαθα να οδηγώ αυτοκίνητο, έκανε μια έρευνα για να μάθουμε τις νέες τάσεις των καταναλωτών που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Τα σημαντικότερα ευρήματα:

Το λευκό χρώμα ξεπέρασε το μαύρο ως το δημοφιλέστερο χρώμα για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Καφέ και πορτοκαλί έχουν την ταχύτερα αυξανόμενη δημοτικότητα.

Οι κάτοικοι των πιο ηλιόλουστων ευρωπαϊκών χωρών είναι από τους πλέον απρόθυμους να παραγγείλουν το νέο τους αυτοκίνητο με ηλιοροφή.

Η βενζίνη είναι το καύσιμο επιλογής στην Ευρώπη και στη Ρωσία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα, ενώ οι κινητήρες diesel είναι δημοφιλέστεροι στην Τουρκία.

Οκτώ στους 10 αγοραστές επιλέγουν μηχανικά κιβώτια – με το υψηλότερο ποσοστό σε Ιρλανδία και Ολλανδία.

Η έρευνα Ford Car Buying Trends 2014 δίνει μία εικόνα από τις συνήθειες των αγοραστών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, παρουσιάζοντας τις τοπικές τάσεις και τις αναπάντεχες διαφορές από χώρα σε χώρα. Η έρευνα δείχνει ότι το λευκό ξεπέρασε το μαύρο πέρσι ως το δημοφιλέστερο χρώμα αυτοκινήτου σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με ανάλυση 500.000 και πλέον οχημάτων Ford που πουλήθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη χρονιά. Ανάμεσα στα παράδοξα ευρήματα ήταν οι εθνικές προτιμήσεις για τις ηλιοροφές. Οι αγοραστές της Νορβηγίας, η οποία είναι περισσότερο γνωστή για το χιόνι παρά για τη λιακάδα της, ήταν μεταξύ των πιο πρόθυμων να αγοράσουν ένα Ford με ηλιοροφή (15%) λίγο πιο μπροστά από τους Γάλλους (11%) και τους Γερμανούς (10%). Οι οδηγοί των ηλιόλουστων χωρών ήταν από εκείνους που έδειξαν τη μικρότερη διάθεση να παραγγείλουν ηλιοροφή: Ισπανία (5%), Ιταλία (3%) και Ελλάδα (2%).

Οι κάτοικοι της παγερής Νορβηγίας εμφανίστηκαν επίσης οι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν ένα Ford με αυτόματο A/C (80%), περισσότερο από τους Βέλγους (77%) και τους Ολλανδούς (71%). Από τους οδηγούς με τη μεγαλύτερη προτίμηση στο μηχανικό σύστημα κλιματισμού ήταν οι Τούρκοι (96%) και Ισπανοί (92%). Ουδεμία έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι Σκανδιναβοί οδηγοί συγκέντρωσαν το υψηλότερο ποσοστό στην προτίμηση των θερμαινόμενων καθισμάτων, με το 99% των αυτοκινήτων Ford που αγοράζονται σε Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία να διαθέτουν αυτή την τεχνολογία. Θερμαινόμενα καθίσματα ήταν σπάνια σε Τουρκία (1%), Ελλάδα (2%), και Ισπανία (3%).

Οι Βρετανοί αγοραστές αυτοκινήτων – ίσως επηρεασμένοι από τις κόκκινες στολές των Άγγλων στρατιωτών – είναι οι πιο πρόθυμοι στην Ευρώπη να αγοράσουν ένα κόκκινο Ford. Ενώ οι Ρουμάνοι δείχνουν τη μεγαλύτερη τάση στα μπλε Ford. Οι Νορβηγοί, από την άλλη, αγαπούν τα καφέ αυτοκίνητα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα (12%). Τα wagon αποτελούν μία πιο πρακτική επιλογή για τους αγοραστές Mondeo και Focus. Αυτά προσελκύουν περισσότερο οδηγούς από τη Δανία (86%), την Ολλανδία (79%), και τη Γερμανία (78%). Οι πεντάθυρες εκδόσεις των ίδιων μοντέλων έχουν μεγαλύτερη απήχηση σε Ελλάδα (95%), Ισπανία (87%) και Βρετανία (83%).

Το Active Park Assist της Ford βοηθά τους οδηγούς στο παράλληλο παρκάρισμα ελέγχοντας το τιμόνι και το σύστημα διεύθυνσης για να κατευθύνει ένα όχημα σε χώρο στάθμευσης, ενώ ο οδηγός πιέζει απλά ένα μπουτόν και ελέγχει το γκάζι και το φρένο. Οι Γερμανοί παραγγέλνουν αυτή την τεχνολογία στο 63% των νέων αυτοκινήτων, ενώ ακόμα περισσότεροι (74%) επιλέγουν Active City Stop – ένα σύστημα ασφάλειας σχεδιασμένο να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα. Οι Ελβετοί (επίσης με 63%), οι Πορτογάλοι (53%) και οι Αυστριακοί (50%) ομοίως επιλέγουν Active Park Assist, ενώ οι Βέλγοι (36%), και οι Ελβετοί (34%) ακολουθούν σαν οπαδοί του Active City Stop.

Τα εκτενή δίκτυα αυτοκινητοδρόμων θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί η Ελβετία (20%), η Ολλανδία (19%) και η Γερμανία (14%) βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των χωρών όπου οι οδηγοί επιλέγουν τεχνολογίες χρήσιμες στα ταξίδια – όπως Blind Spot Information System, Lane Keeping Aid, και Lane Departure Warning της Ford. Γιατί λοιπόν η Νορβηγία, που είναι από τις χώρες με τα μικρότερα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων είναι πρώτη στη λίστα με ποσοστό 26%. Σε καμία άλλη χώρα οι βενζινοκινητήρες δεν είναι τόσο δημοφιλείς όσο στη Ρωσία, όπου τα βενζινοκίνητα οχήματα συγκεντρώνουν ποσοστό 97% και ακολουθούν η Τσεχία (80%) και η Φινλανδία (76%).

Οι οδηγοί όλων των ευρωπαϊκών χωρών εξακολουθούν να προτιμούν το μηχανικό κιβώτιο έναντι του αυτόματου – το 85% επέλεξε αυτοκίνητο με μηχανικό επιλογέα ταχυτήτων. Στην Ολλανδία και την Ιρλανδία το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 96% και στην Ελλάδα και την Πολωνία στο 95%. Ακόμα και στη Ρωσία, την Ευρωπαϊκή αγορά όπου τα αυτόματα κιβώτια είναι πλέον δημοφιλή (48%), η ζυγαριά εξακολουθεί να γέρνει ελαφρώς προς τα μηχανικά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v