Το νέο αυτοκίνητο πόλης της κορεάτικης φίρμας λανσάρεται αισθητά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με τον προκάτοχό του και με σημαντικά μειωμένη τιμή.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Ο νέος φιλόδοξος παίκτης της ελληνικής αγοράς στην ακμάζουσα κατηγορία των μίνι, φέρει τα σήματα της Hyundai. Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο i10, ένα μοντέλο που διατίθεται με αρχική τιμή 8.990 ευρώ. Όμως το νέο Hyundai i10, όπως φαίνεται έχει στη φαρέτρα του πολλά αξιόλογα ‘’όπλα’’. Να ξεκινήσω από ένα στοιχείο που ενδιαφέρει κάθε Ευρωπαίο, γιατί είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να στηριχτεί η ευρωπαϊκή βιομηχανία.
Το i10 αν και δεν κρύβει την καταγωγή του, είναι σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Ευρώπη και απευθύνεται κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά. Είναι σαφές ότι οι Κορεάτες είχαν και σε αυτό το μοντέλο τον τελευταίο λόγο, αλλά όπως έμαθα ήταν σημαντική και η συμβολή του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδιασμού και εξέλιξης που διαθέτει η κορεάτικη μάρκα. Το κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Ρίσελχαϊμ της Γερμανίας, έδωσε τις κατευθύνσεις για να ικανοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα ευρωπαϊκά στάνταρ.
Φέρει τα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας, αυτή της «χυτής γλυπτικής». Σε πρόσφατες έρευνες στην Ιταλία και το Ηνωμένο βασίλειο, έλαβε τη καλύτερη αυθόρμητη αντίδραση του κοινού έναντι των ανταγωνιστών του, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι διαστάσεις του αυξήθηκαν και πλέον είναι από τα μεγαλύτερα στη κατηγορία του. Το μήκος έφρασε τα 3,65 μ. μετά την προσθήκη 8 εκατ. Το πλάτος καθορίστηκε στα 1,66 μ.(+6,5 εκατ.) Όμως το ύψος μειώθηκε κατά 4 εκατ. και πλέον είναι 1,5 μ. Η σημαντικότερη παρενέργεια από την αύξηση των δυο βασικών διαστάσεων είναι η παροχή μεγαλυτέρων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι διαφορές από το απερχόμενο μοντέλο είναι σημαντικές και καλοδεχούμενες. Τέσσερις επιβάτες κάθονται άνετα, χωρίς περιορισμούς στη περιοχή των ποδιών και των ώμων. Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 252 λίτρα (+ 27 λίτρα) ενώ μπορεί να φτάσει και τα 1.046 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Το νέο i10 διαθέτει στοιχεία εξοπλισμού, ασφάλειας και τεχνολογίας που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, cruise control με ρυθμιστή ταχύτητας, ηλεκτρονική υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια(Hill Assist Control), φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με φλας, σύστημα αυτόματης εκκίνησης και απενεργοποίησης κινητήρα (ISG) για μεγιστοποίηση της οικονομίας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον, πλήρες ηχοσύστημα με Radio CD, MP3, USB, iPod και χειριστήρια στο τιμόνι με Bluetooth.
Όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με 6 αερόσακους, ESP με (VSM) Vehicle Stability Management, 4 δισκόφρενα, ένδειξη πίεσης ελαστικών στο πίνακα οργάνων, κεντρικό κλείδωμα, πλήρες ηχοσύστημα με Radio CD, MP3, USB, iPod, air condition, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ρύθμιση κολώνας τιμονιού καθ’ ύψος και υπολογιστή ταξιδίου.
Διαθέτει δυο κινητήρες βενζίνης, έναν εξελιγμένο τρικύλινδρο 1.0 με ισχύ 66 ίππους και τον 1.2 87 ίππων. Ο κινητήρας 1.0 στην έκδοση ECO, λόγω της μειωμένης κατανάλωσης και εκπομπής CO2 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Επίσης ο 1.2 συνδυάζεται και με υδραυλικό αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Το νέο i10 καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων με δωρεάν ετήσιους τεχνικούς ελέγχους και οδική βοήθεια.
Η βασική έκδοση Access περιλαμβάνει, Air Condition, πλήρες ηχοσύστημα (Radio CD / MP3 / USB / iPod), 6 αερόσακους( απενεργοποιείται του συνοδηγού), αισθητήρες πίεσης ελαστικών με ένδειξη στον πίνακα οργάνων, κεντρικό κλείδωμα, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα κ.α. Με κινητήρα 1.0 κοστίζει 8.990 ευρώ και με τον 1.2 προς 9.490 ευρώ.