Άκρως επιτυχημένη ήταν η πορεία της Daimler AG την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τον επικεφαλής των Mercedes – Benz Cars.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Daimler ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε το έτος 2013 με πωλήσεις, έσοδα, κέρδη προ φόρων και τόκων και καθαρά κέρδη ρεκόρ. Η εταιρεία αναμένει περαιτέρω αύξηση το 2014 προερχόμενη κυρίως από τη διευρυμένη γκάμα προϊόντων που διαθέτει καθώς και από τις συνεχιζόμενες επενδύσεις που κάνει στην παραγωγή και τις νέες τεχνολογίες, όπως και στην πορεία των αγορών.
“Το 2013 ήταν μία χρονιά η οποία δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα καλά, αλλά αποδείχτηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη για εμάς. Οι προσπάθειές μας απέδωσαν καρπούς” δήλωσε ο Dieter Zetsche, Πρόεδρος της Daimler AG και επικεφαλής των Mercedes-Benz Cars. “Η Daimler είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Οι προβλέψεις μας για το μέλλον μας δίνουν τη σιγουριά ότι θα επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας σε όλους τους τομείς.”
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν κατά 23% το 2013 και ανήλθαν στα 10,8 δισ ευρώ, το υψηλότερο νούμερο στην ιστορία της Daimler AG. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 8,7 δισ ευρώ και ήταν σαφώς υψηλότερα από ποτέ στην ιστορία της εταιρείας (2012 6,8 δισ ευρώ). Η Daimler αύξησε ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις της το 2013. Με σύνολο 2.35 εκατομμυρίων οχημάτων, το περσινό ρεκόρ ξεπεράστηκε κατά 7%. Όλοι οι επιμέρους τομείς συνεισέφεραν σε αυτήν την αύξηση: Mercedes-Benz Cars (+8%), Daimler Trucks (+5%), Mercedes-Benz Vans (+7%) και Daimler Buses (+5%). Με οδηγό την αύξηση των πωλήσεων, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 3% στο επίπεδο-ρεκόρ των €118,0 δισ.
Με αντίστοιχη προσαρμογή στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7%. Στις αρχές Απριλίου του 2014 θα διενεργηθεί η ετήσια σύνοδος των μετόχων όπου τόσο το Διοικητικό όσο και το Εποπτικό Συμβούλιο της Daimler θα προτείνουν τη διανομή μερίσματος 2,25 ευρώ (2012 2,20 ευρώ) ανά μετοχή. "Με την αύξηση του μερίσματος, επιτρέπουμε στους μετόχους μας να συμμετέχουν στην επιτυχία της εταιρείας ενώ ταυτόχρονα υπογραμμίζουμε την πεποίθησή μας ότι θα συνεχιστεί η θετική εξέλιξή μας” δήλωσε ο Bodo Uebber, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG for Finance & Controlling and Daimler Financial Services. "η προτεινόμενη διανομή αποτελεί το μεγαλύτερο μέρισμα που έχει δώσει ποτέ η Daimler AG."
Συνολικά, η διανομή των μερισμάτων ανέρχεται στα 2.4 δισ ευρώ (2012 2.3 δισ ευρώ) και είναι ισόποση με το 35% των καθαρών κερδών που αναλογούν τους μετόχους της Daimler. Για τα επόμενα χρόνια, η Daimler σκοπεύει να διανείμει περί το 40% των καθαρών αναλογούντων κερδών στους μετόχους της.
Η καθαρή ρευστότητα στις βιομηχανικές δραστηριότητες αυξήθηκε από τα 2,3 δισ ευρώ της 31ης Δεκεμβρίου 2012 στα 13,8 δισ ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στη θετική αύξηση ρευστότητας των βιομηχανικών δραστηριοτήτων που ανήλθε στα 4,8 δισ ευρώ το 2013 (2012 1,45 δισ ευρώ).
Επιπλέον στη θετική εικόνα που προκύπτει στα κέρδη από τους τομείς του αυτοκινήτου, η ρευστότητα των βιομηχανικών δραστηριοτήτων επωφελήθηκε από την επιτυχημένη συναλλαγή της EADS. Το εργατικό δυναμικό του ομίλου Daimler περέμεινε σταθερό το 2013 με σύνολο 274.616 υπαλλήλων στο τέλος του χρόνου (τέλη του 2012: 275.087). Η Daimler προσέλαβε 167.447 άτομα στη Γερμανία στα τέλη του 2013 (τέλη του 2012: 166.363).
Σε ότι αφορά στην Ελλάδα, η Mercedes-Benz Ελλάς είναι η πλέον ταχέως αναπτυσσόμενη premium μάρκα, με αύξηση 47% στις ταξινομήσεις των επιβατηγών της οχημάτων, 118% στις ταξινομήσεις επαγγελματικών και 103,3% στις ταξινομήσεις φορτηγών άνω των 8 τόνων έναντι του 2012.
Παράλληλα αύξησε το μερίδιο αγοράς της στα επιβατηγά κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (από 2,2% το 2012 σε 3,2% το 2013, δηλ. αύξηση 45%), πράγμα που την κατέστησε πρώτη παγκοσμίως σε αύξηση μεριδίου αγοράς!
Ο κ. Ι. Καλλίγερος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς δήλωσε: «η Daimler παγκοσμίως είναι η μόνη από τις premium εταιρείες που παρουσίασε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξής. Είμαστε πολύ ευτυχείς που και η ελληνική αγορά υποδέχτηκε τόσο θερμά τα νέα της μοντέλα, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της μάρκας σε μικρότερες κατηγορίες και αισιοδοξούμε ότι το 2014, παρά τις προκλήσεις που επιφυλάσσει, θα είναι μία χρονιά σταθμός για τη μάρκα στη χώρα μας.»