Ισχυρό, αποδοτικό και με νέο σχεδιασμό, το Skoda Octavia θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οικογενειάρχη.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Τους τελευταίους μήνες είχα την ευκαιρία να οδηγήσω αρκετές φορές τη νέα Skoda Octavia. Με το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο έκανα πολλά χιλιόμετρα και διαπίστωσα ότι πρόκειται για μια άρτια κατασκευή γερμανικών προδιαγραφών που καθορίζει το γκρουπ VW, η οποία θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οικογενειάρχη.
Να τονίσω μερικά σημαντικά στοιχεία της τρίτης γενιάς του best seller της μάρκας: Σημείο αναφοράς στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Νέος σχεδιασμός με στοιχεία από το διαχρονικό design. Κορυφαίος εξοπλισμός ασφαλείας με νέα τεχνολογικά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Ισχυροί και αποδοτικοί κινητήρες. Πρωτόγνωρη άνεση και συστήματα Infotainment και «Simply Clever» λύσεις που κάνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο ευκολότερη. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της, είναι 90 χιλ. μακρύτερο και 45 χιλ. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 108 χιλ.
Η τρίτη γενιά του Skoda Octavia, όπως και όλα τα μοντέλα της γνωστής μάρκας, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ του γερμανικού ομίλου.
Στην περίπτωση που δεν διανύονται περισσότερα από 15.000 χλμ. τον χρόνο, η πιο συμφέρουσα επιλογή είναι κάποια έκδοση με βενζινοκινητήρα. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με κινητήρα 1.2 TSI ισχύος 105 ίππων. Αν και φαίνονται λίγοι οι 105 ίπποι για ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα, κατά τη διάρκεια του Test Drive κινήθηκα με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Σύμμαχος και η σχετικά υψηλή ροπή των 17,8 χλγμ.
Εργοστασιακές επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'', και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στο Test Drive ήταν 5,3 λίτρα /100χλμ. ενώ η εργοστασιακή είναι 4,9 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 103 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 15.590 ευρώ, με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.
Καλύτερες επιδόσεις εξασφαλίζει ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4TSi με απόδοση 140 ίππων. Εδώ ένοιωσα από τα πρώτα χιλιόμετρα την ευεργετική επίδραση της υψηλότερης ισχύος στην κίνησης του αυτοκινήτου. Ακόμη και με φορτίο κινείται άνετα και επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες. Οι εργοστασιακές επιδόσεις δίνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4’’ και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,9 λίτρα /100χλμ. ενώ η εργοστασιακή καθορίζεται στα 5,3 λίτρα /100χλμ. Εκπομπές CO2 121 γραμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 133 ευρώ. Από 16.690 ευρώ με σχεδόν πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.
Στην ανώτερη βαθμίδα της γκάμας των βενζινοκινητήρων βρίσκεται το σύνολο 1.8 TSi ισχύος 180 ίππων. Αυτή η πρόταση είναι με το μέρος του οδηγού που αναζητά επιδόσεις και γρήγορο ρυθμό. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3’’ και τελική ταχύτητα 231 χλμ./ώρα. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,1 λίτρα /100χλμ. Εκπομπές CO2 141 γραμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας 240 ευρώ. Από 21.328 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή την εποχή στην ελληνική αγορά, η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων, η οποία όμως απευθύνεται σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα τον χρόνο, άνω των 15.000 χλμ. Μια ακόμη σημαντική παράμετρος είναι το μεγαλύτερο ποσοστό τους να αφορά κίνηση εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Να τονίσω ότι η διαφορά στην τιμή μεταξύ της βενζινοκίνητης έκδοσης και της ντίζελ, αποσβένεται μετά από τέσσερα περίπου χρόνια χρήσης και εφόσον διανύονται άνω των 15.000 χλμ. τον χρόνο.
Η πιο οικονομική ντιζελοκίνητη πρόταση είναι εκείνη που εξοπλίζεται με το μοτέρ 1.6TDi 90 ίππων. Το μεγάλο ατού αυτής της πρότασης είναι η υψηλή ροπή των 23,2 χλγμ. η οποία συνδυάζεται με την ισχύ των 90 ίππων και δίνουν ένα καλό αποτέλεσμα στην κίνηση του αυτοκινήτου. Σημειώνω ότι στους πετρελαιοκινητήρες η ροπή αποδίδεται χαμηλά και στην περίπτωση του συγκεκριμένου μοτέρ είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές και υπερκαλύπτουν τις ανάγκες ασφαλούς κίνησης στον αυτοκινητόδρομο.
Εργοστασιακές επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2’’ και τελική ταχύτητα 186 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στο Test Drive ήταν 4,7 λίτρα /100χλμ. ενώ η εργοστασιακή καθορίζεται στα 4,1 λίτρα /100χλμ. Εκπομπές CO2 98 γραμ./χλμ. Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Από τα 17.990 ευρώ με αναβαθμισμένο πακέτο εξοπλισμού.
Στο επόμενο σκαλί βρίσκεται η ισχυρότερη εκδοχή του ίδιου κινητήρα ντίζελ. Το αναβαθμισμένο σύνολο 1.6TDi σε αυτή την περίπτωση αποδίδει 105 ίππους. Υψηλότερη είναι και η καθοριστική παράμετρος της ροπής που αγγίζει τα 25,2 χλγμ. στις 1.500 σ.α.λ. Στη δοκιμή κινήθηκα με υψηλές ταχύτητες και απόλαυσα την λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου.
Εργοστασιακές επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Πέτυχα μέση κατανάλωση στη δόκιμη 4,3 λίτρα /100χλμ., εργοστασιακή 3,8 λίτρα /100χλμ. Εκπομπές CO2 99 γραμ./χλμ. Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Από 18.790 ευρώ με καλό επίπεδο εξοπλισμού.
Επίσης ντίζελ 2.0 150 ίππων προς 22.990 ευρώ. Σε όλες τις προαναφερόμενες τιμές πώλησης συμπεριλαμβάνεται το όφελος της απόσυρσης και η προσφορά της εταιρείας Βιαμάρ, αποκλειστικής αντιπροσωπείας των αυτοκινήτων Skoda στην Ελλάδα.