Οι... αιώνιοι τετραβάλβιδοι κινητήρες της Opel

Έναν αιώνα «ζωής» κλείνουν οι τετραβάλβιδοι κινητήρες της Opel, συνεχίζοντας την… κληρονομιά μιας πολυπληθούς οικογένειας.
Οι... αιώνιοι τετραβάλβιδοι κινητήρες της Opel
του Σπύρου Ρέκκα

Οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες 1.6 που ξεκίνησαν την τρέχουσα ανανέωση της γκάμας κινητήρων Opel, και ο συμπαγής τρικύλινδρος 1.0 turbo που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2013 είναι οι τελευταίοι μιας πολυπληθούς οικογένειας κινητήρων της γερμανικής μάρκας με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, η οποία εγκαινιάστηκε πριν από 100 χρόνια.

Το 1913, η Opel εξέλιξε μία νέα γενιά αγωνιστικών οχημάτων για το Grand Prix de France, πρόδρομο των σημερινών αγώνων της F1. Η μάρκα κατασκεύασε τρία τέτοια οχήματα, το καθένα με αυστηρό όριο βάρους μόλις 1.000 κιλά. Το πραγματικό κόσμημα όμως βρισκόταν κάτω από το καπό με τη μορφή μιας καινοτόμου τετρακύλινδρης μονάδας.

Πέρα από τον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο και ένα μονό εκκεντροφόρο στην κυλινδροκεφαλή, ο κινητήρας 4.5 ισχύος 110 ίππων είχε επίσης δύο βαλβίδες εισαγωγής και δύο εξαγωγής ανά κύλινδρο – ο πρώτος κινητήρας εσωτερικής καύσης της Opel με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η μάρκα εξέλιξε περαιτέρω τη φιλοσοφία την επόμενη χρονιά, δημιουργώντας το πιο θηριώδες αυτοκίνητο που είχε φτιάξει ποτέ η εταιρία – το 12.3 “Opel Rennwagen”, γνωστό και σαν “Das grüne Monster”, το ‘Πράσινο Θηρίο’.

Ο ανανεωμένος 4-βάλβιδος κινητήρας 12.3 απέδιδε πλούσια ισχύ 260 ίππων, ικανή να επιταχύνει το ‘Θηρίο’ βάρους 2.000 κιλών μέχρι την τελική ταχύτητα των 228 χλμ./ώρα!

Ο εργοστασιακός οδηγός αγώνων της Opel, Carl Joerns, κέρδισε τις περισσότερες νίκες του με αυτό το εξαιρετικό αυτοκίνητο, κυρίως σε παράκτιους αγώνες στο νησί Fanø της Δανίας.

Το λανσάρισμα της νέας οικογένειας τετρακύλινδρων κινητήρων 1.6 CDTI turbo νωρίτερα μέσα στη χρονιά επιβεβαιώνει ότι η μάρκα συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη κινητήρων diesel.

Υιοθετώντας έλεγχο καύσης κλειστού βρόχου και αλουμινένιο μπλοκ, ο νέος 1.6 CDTI είναι ο πρώτος diesel της Opel που πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 6, προσφέροντας περιβαλλοντική συμβατότητα, χαμηλή κατανάλωση, εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και άριστη σχέση κατανάλωσης/ απόδοσης.

Οι οδηγοί μπορούν να προσβλέπουν σε περισσότερα οφέλη στο άμεσο μέλλον, καθώς η μάρκα συνεχίζει την προϊοντική της επίθεση και τη μακροχρόνια παράδοση των τεχνολογικών καινοτομιών. Μέχρι το 2016, θα έχει ανανεώσει το 80% της γκάμας κινητήριων συνόλων της.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v