Volvo XC60: Η ανανέωση του ηγέτη

Με σκανδιναβικό design, κορυφαία ποιότητα υλικών και προσοχή στη λεπτομέρεια, το νέο Volvo XC60, κάνει την επίσημη πρώτη στο ελληνικό κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου.
Volvo XC60: Η ανανέωση του ηγέτη
του Σπύρου Ρέκκα

Το ανανεωμένο Volvo XC60, είναι ένα από τα μοντέλα που θα μαγνητίσουν τα βλέμματα των επισκεπτών της Έκθεσης Αυτοκινήτου Athens Motor Show 2013 (2-11 Νοεμβρίου).
Με παρακαταθήκη την 1η θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του, αυτή των μεσαίων πολυτελών SUV τόσο για το 2012 όσο και το πρώτο εξάμηνο του 2013, το ανανεωμένο Volvo XC60 είναι ακόμα πιο όμορφο, πιο δυναμικό και προσαρμοσμένο στο πνεύμα της εποχής.

Με συνδυασμό του προωθητικού προγράμματος της Volvo Car Hellas και του οφέλους της απόσυρσης, η προτεινόμενη τιμή λιανικής της ντίζελ έκδοσης D3 136 ίππων ξεκινά από τα 33.900 ευρώ.Ιδιαίτερα για την περίοδο της έκθεσης, θα ισχύσει και μία τιμή έκπληξη, για όσους το παραγγείλουν, στο περίπτερο της Volvo Car Hellas.

Το ανανεωμένο Volvo XC60 έχει αλλάξει σε πολλούς τομείς, διατηρώντας όμως αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά που το έχουν φέρει στην κορυφή. Το πολυτελές SUV με premium DNA, έχει μεγάλες ικανότητες κίνησης εντός και εκτός δρόμου (απόσταση από το έδαφος 23 εκ., προηγμένη τετρακίνηση Haldex 5ης γενιάς κλπ), κορυφαία ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση στη Diesel έκδοση, το καθιστούν ένα ολοκληρωμένο και με χαμηλό κόστος χρήσης οικογενειακό αυτοκίνητο, για καθημερινή χρήση αλλά και μεγάλες αποδράσεις.

Στιλάτος σχεδιασμός

Στο εξωτερικό, διατηρώντας τη σιλουέτα του προκατόχου του, έμφαση έδωσαν οι σχεδιαστές στις οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα, τόσο μπροστά όσο και στο πλάι. Οι οριζόντιες γραμμές της γρίλιας, με την προσθήκη χρωμίου, δημιουργούν την εντύπωση ακόμα μεγαλύτερου πλάτους. Σε αυτό συμβάλλουν και τα νέα, ενιαία φωτιστικά σώματα. Όλες οι μαύρες λεπτομέρειες που υπήρχαν στο προηγούμενο έχουν αντικατασταθεί από υλικό στο χρώμα του αμαξώματος. Στο εσωτερικό, η αύρα του σουηδικού design είναι παντού παρούσα. Έχουμε νέες διακοσμητικές επενδύσεις από φυσικό ξύλο, νέα υλικά και χρώματα για την οροφή, την υφασμάτινη επένδυση στις μεσαίες κολόνες και κομψά μεταλλικά πλαίσια στους αεραγωγούς και τους διακόπτες.

Από την αρχή, είχε σχεδιαστεί με στόχο την άψογη οδική συμπεριφορά που να μην θυμίζει ένα τυπικό SUV. Το ανανεωμένο XC60 ανεβάζει τη φιλοσοφία αυτή σε ακόμη πιο ψηλό επίπεδο, κάτι άμεσα εμφανές στο δρόμο. Απ’ την άλλη, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 εκ.) αναμφίβολα προδίδει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο Έλεγχος Ροπής στους Εσωτερικούς Τροχούς (Corner Traction Control) ανήκει πλέον στο βασικό εξοπλισμό συμβάλλοντας στην εξάλειψη της υποστροφής. Στην έκδοση R-Design διαθέτει πιο άκαμπτο σασί, με πιο έντονη σπορ συμπεριφορά, χωρίς όμως συμβιβασμούς στα επίπεδα άνεσης. Τα ελατήρια της ανάρτησης και οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν ρυθμιστεί ώστε να εμπνέουν για πιο γρήγορη οδήγηση.

Οι κινητήρες

Εν αναμονή των νέων τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων με την ονομασία DRIVE-E, στα 2.000 κ.εκ., που θα είναι διαθέσιμοι για παραγγελία το τελευταίο δίμηνο του έτους, το ανανεωμένο Volvo XC60 κινούν οι γνωστοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες της Volvo.

* Διαθέσιμοι δύο κινητήρες, αμφότεροι πεντακύλινδροι, σε τρία επίπεδα ισχύος, από τους 136 έως τους 215 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων, τόσο στη χειροκίνητη, όσο και στην αυτόματη έκδοση Geartronic, 2ης γενιάς. Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων είναι αυτός που κινεί και την τετρακίνητη έκδοση.

Διαθέσιμοι δύο κινητήρες, ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος και ένας τρίλιτρος εξακύλινδρος, με τον τελευταίο να συνδυάζεται αποκλειστικά με * τετρακίνηση, με τις ιπποδυνάμεις στους 240 και 304 ίππους αντίστοιχα. Το κιβώτιο ταχυτήτων και για τους δύο είναι αυτόματο έξι σχέσεων, στη μεν Τ5 έκδοση διπλού συμπλέκτη - Powershift, στη δε Τ6, Geartronic, 2ης γενιάς.

Όλα τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, χωρίς εξαίρεση, τόσο για τους βενζινοκινητήρες όσο και τους πετρελαιοκινητήρες, συνδυάζονται με σύστημα Start/Stop, που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Για πρώτη φορά προσφέρονται και χειριστήρια του κιβωτίου ταχυτήτων στο τιμόνι (“paddle shifters”). Αυτά είναι διαθέσιμα προαιρετικά στις τετρακίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο. Αξίζει να αναφερθεί ότι για πολλές από τις εκδόσεις του νέου XC60 υπάρχει διαθέσιμο και το πακέτο αναβάθμισης της Polestar. Αυξάνεται η ιπποδύναμή κατά 25 ίππους, φτάνοντας συνολικά στους 329 ίππους, χωρίς αύξηση στην τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου και χωρίς μεταβολή στις πιστοποιημένες εκπομπές ρύπων του μοντέλου ενώ φυσικά και η εγγύηση του αυτοκινήτου παραμένει αμετάβλητη.

Διαθέσιμα είναι τα καινούρια σπορ καθίσματα που πρωτοσυναντήσαμε στο νέο S60. Η συγκεκριμένη σπορ σειρά καθισμάτων προσφέρει δύο στοιχεία που παραδοσιακά θεωρούνται ασύμβατα μεταξύ τους: πρωτόγνωρη αίσθηση υποστήριξης του σώματος και ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Ειδικά για τον οδηγό, το νέο σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα από τους μηρούς έως τους ώμους, προσφέροντας ξεκούραστα χιλιόμετρα και μοναδική αίσθηση ελέγχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Πρωτοποριακοί μηχανισμοί

Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο V40, είναι πλέον διαθέσιμος και στο Νέο XC60. Αυτή η TFT (Thin Film Transistor) οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο διαδραστικός πίνακας οργάνων εκφράζει 100% "συναισθηματική λειτουργικότητα" τόσο με την αισθητική του αλλά και τις σημαντικότερες πληροφορίες σε κάθε δεδομένη κατάσταση, που τις εμφανίζει ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, που μπορεί να διαμορφώσει τον πίνακα οργάνων όπως επιθυμεί κάθε φορά, ακόμα και εν κινήσει!

Εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων που σήμερα, στη 2η γενιά της, είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων.

Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί.

Η Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης.Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων για να μην ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες.

City Safety – αποτελεσματικό μέχρι τα 50 χλμ/ώρα
Διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι κατασκευαστές είτε προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά είτε προσφέρουν συστήματα που λειτουργούν έως τα 30 χλμ/ώρα, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.

Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση
Το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο S60 της προηγούμενης γενιάς. Πλέον, η χρήση νέου, προηγμένου λογισμικού καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών, με αντίστοιχα σωτήρια αποτελέσματα για την ακεραιότητά τους. Βασίζεται στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας με έναν προηγμένο αισθητήρα και μπορεί να ανιχνεύσει τόσο πεζούς όσο και ποδηλάτες εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει ηχητικά αν κάποιος πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι όποιες συνέπειες. Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη σημασία για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Η χαμηλότερη ταχύτητα του οχήματος σημαίνει πως ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται σημαντικά.

Το Sensus Connected Touch ουσιαστικά μετατρέπει την 7-ιντσών οθόνη του ηχοσυστήματος σε μία οθόνη αφής η οποία επιτρέπει τον χειρισμό ακόμα και όταν ο χρήστης φορά γάντια. Παρέχεται εκτός άλλων και λειτουργία συστήματος πλοήγησης, η χρήση του οποίου γίνεται φυσικά μέσα από την οθόνη αφής.

Το σύστημα όχι μόνο προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο internet μέσω 3G/4G αλλά και αυξάνει σφαιρικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας οδηγού και επιβατών με πληθώρα εφαρμογών. Ανάμεσά τους και η πολύ δημοφιλής εφαρμογή Spotify, η οποία προσφέρει μουσικά κομμάτια online, διαθέσιμα από μία βάση εκατομμυρίων τίτλων. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι ο έλεγχος ορισμένων λειτουργιών του Sensus Connected Touch θα είναι εφικτός ακόμα και με φωνητικές εντολές.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v