Porsche Panamera Diesel: Gran Turismo με 300 ίππους

Με νέο κινητήρα, περισσότερη ισχύ και βελτιωμένη δυναμική απόδοση, το νέο ντιζελοκίνητο μοντέλο της Porsche δεν θα περάσει απαρατήρητο στην Φρανκφούρτη.
Porsche Panamera Diesel: Gran Turismo με 300 ίππους
του Σπύρου Ρέκκα

Μερικά αυτοκίνητα όπως η Porsche Panamera, θα μείνουν στην ιστορία της αυτοκίνησης σαν κάποια από τα καλύτερα δείγματα της προσπάθειας του ανθρώπου να συνδυάσει την υψηλή ταχύτητα με την άψογη οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το πανάκριβο σπορ αυτοκίνητο που φιλοξένει τέσσερις επιβάτες βρίσκεται στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12-22 Σεπτεμβρίου) σε μια νέα έκδοση που θα την προτιμούσε και μερίδα Ελλήνων καταναλωτών με υψηλό βαλάντιο, αν δεν υπήρχε η λαίλαπα της οικονομικής κρίσης.

Αναφέρομαι στην εκδοχή που παίρνει ενέργεια από την αναβαθμισμένη πετρελαιοκίνητη μονάδα ισχύος 300 ίππων. Η νέα πρόταση βασίζεται στον εξακύλινδρο κινητήρα V 3.000 κ.εκ. Η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 50 ίππους, είναι δηλαδή αυξημένη κατά 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκδοση. Ο χρόνος επιτάχυνσης έχει μειωθεί κατά οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο μοντέλο ολοκληρώνει την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6΄΄, ενώ η τελική του ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 259 χλμ./ώρα σε σύγκριση με τα 244 χλμ./ώρα της προηγούμενης προτασης.

Η Panamera Diesel διαθέτει πλέον για πρώτη φορά στο βασικό της εξοπλισμό το ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό με το σύστημα κατανομής ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – μέχρι σήμερα, το σύστημα αυτό ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά και μόνο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Gran Turismo. Νέες ρυθμίσεις έχουν γίνει επίσης στο σύστημα μετάδοσης και το πλαίσιο.

Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί περίπου 8.500 μοντέλα Panamera Diesel, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 15% περίπου της σειράς μοντέλων Panamera. Η μόνη παράμετρος που έχει διατηρηθεί αναλλοίωτη σε σχέση με τον προηγούμενο V6 της Panamera Diesel είναι οι βασικές διαστάσεις του κινητήρα. Ειδικά τα κινητά μέρη, όπως το σύστημα κίνησης του στροφαλοφόρου άξονα και τα έμβολα, έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως και οι διαστάσεις τους έχουν υπολογιστεί με γνώμονα την αύξηση της απόδοσης ισχύος.

Για πρώτη φορά επίσης, η μάρκα συνδυάζει το νέο της κινητήρα με υδρόψυκτο υπερσυμπιεστή. Η νέα τουρμπίνα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ροή αέρα, καθώς και υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης που πλέον αγγίζει τα 3 bar (2,5 bar στο προηγούμενο μοντέλο).

Εκτός από την αυξημένη απόδοση ισχύος των 300 ίππων στις 4.000 σ.α.λ., η ονομαστική ροπή έχει επίσης αυξηθεί κατά 100 Nm και πλέον φτάνει τα 650 Nm από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ., προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στις χαμηλότερες στροφές.

Η ισχύς αυτή πρέπει να μετατρέπεται αξιόπιστα σε πρόσφυση, και εδώ αναδεικνύεται ο ρόλος του συστήματος PTV+: Το σύστημα αποτελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πλήρως μεταβλητό πίσω μπλοκέ διαφορικό και επεμβαίνει με στοχευμένο τρόπο σε κάθε πίσω τροχό ξεχωριστά μέσω των φρένων.

Σε χαμηλές έως μέτριες ταχύτητες, το σύστημα PTV+ βελτιώνει την ευελιξία του οχήματος και την ακρίβεια του τιμονιού, ενώ στις υψηλές ταχύτητες και κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευστάθεια. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η Panamera Diesel μπορεί πλέον να ρυμουλκήσει με άνεση φορτία έως 2.600 χλγρ. Με τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα τούρμπο δημιουργήθηκαν και οι προϋποθέσεις για την εκ νέου ρύθμιση του συστήματος μετάδοσης.

Για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη βελτίωση της άνεσης ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, η σχέση μετάδοσης είναι μεγαλύτερη στον πίσω άξονα, πράγμα που σημαίνει ότι η Panamera Diesel φτάνει στις ταχύτητες που απαιτεί ο οδηγός με τον κινητήρα της να λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές.

Το Gran Turismo με το νέο κινητήρα έχει μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ., και 169 CO2/χλμ. Επιπλέον, οι πρώτες τέσσερις ταχύτητες του οκτατάχυτου κιβωτίου Tiptronic S έχουν σχεδιαστεί με κοντύτερη σχέση μετάδοσης, προσφέροντας στο Gran Turismo εντυπωσιακά ισχυρές επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Σε αυτήν τη βελτιωμένη ευελιξία σημαντικός είναι φυσικά ο ρόλος της ανάρτησης: οι αντιστρεπτικές ράβδοι στον μπροστινό και τον πίσω άξονα είναι ελαφρώς πιο άκαμπτες, προσδίδοντας στην Panamera Diesel μια πιο σπορ αίσθηση σε σχέση με την προκάτοχό της.

Η Panamera Diesel με το νέο κινητήρα αντικαθιστά την έκδοση των 250 ίππων και θα είναι διαθέσιμη στην αγορά από τον Ιανουάριο του 2014.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v