Νέα Skoda Octavia: Σημείο αναφοράς στα οικογενειακά

Η τρίτη γενιά του best seller της Skoda εδραιώνει την κυριαρχία της σε τομείς ευρυχωρίας, σχεδίασης, λειτουργικότητας, ασφάλειας και άνεσης.
Νέα Skoda Octavia: Σημείο αναφοράς στα οικογενειακά
του Σπύρου Ρέκκα

Η Skoda επιχειρεί για μια ακόμη φορά να αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα που απευθύνονται κυρίως σε οικογενειάρχες με μεγάλες απαιτήσεις σε χώρους. Η τρίτη γενιά του best seller της Skoda ανοίγει νέους δρόμους στην σχεδίαση και διαχείριση των χώρων. Η νέα πρόκληση θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα της στην Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου.

Στη φαρέτρα της, εκτός από τους ιδιαίτερα μεγάλους χώρους έχει και άλλα σημαντικά στοιχεία όπως, την υψηλή λειτουργικότητα, την πρωτοποριακή ασφάλεια, τα εξελιγμένα συστήματα άνεσης, τους νέους υψηλής ιπποδύναμης και ροπής κινητήρες αλλά με ακόμη χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, την πληθώρα “Simply Clever” λύσεων και όπως πάντα την κορυφαία σχέση αξίας/τιμής.
Η Octavia αποτέλεσε το βασικό συστατικό για την επιτυχία της μάρκας κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών, συμμετέχοντας κατά 44% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας.

Είναι το πρώτο νέο μοντέλο της μάρκας που πέρασε την γραμμή παραγωγής μετά την εξαγορά της Skoda από το VW Group. Με την Octavia, η μάρκα κατάφερε να εξελιχτεί σε ένα διεθνή παίχτη εξάγοντας σε περισσότερες από 100 αγορές, απασχολώντας περισσότερους από 26.000 υπάλληλους και με ετήσιες συνολικές πωλήσεις που πλησιάζουν πλέον το 1 εκατομμύριο. Η Octavia με περισσότερες από 3,7 εκατομμύρια πωλήσεις αποτελεί το αδιαφιλονίκητο best seller στην 117χρονη ιστορία της εταιρείας.

Άνεση και ευρυχωρία

Θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία της όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία των μεγαλομεσαίων αυτοκινήτων δεν προσφέρει περισσότερo εσωτερικό μήκος (1.782 χιλιοστά), περισσότερο χώρο για τα γόνατα (73 χιλιοστά) και περισσότερο ελεύθερο χώρο στο πίσω μέρος (980 χιλιοστά). Επίσης διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, ο όγκος του οποίου ξεκινά από τα 590 λίτρα. Οι εσωτερικές διαστάσεις έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη Octavia με τον μπροστά χώρο για το κεφάλι να έχει αυξηθεί + 8 χιλιοστά, το πλάτος για τους αγκώνες των εμπρός επιβατών + 39 χιλιοστά, και το πλάτος για τους αγκώνες των πίσω επιβατών + 26 χιλιοστά.

Η νέα Octavia δεν είναι μόνο ευρύχωρη και λειτουργική, αλλά είναι και εξαιρετικά καλαίσθητη. Ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας Jozef Kaban και οι συνεργάτες του επανασχεδίασαν το αυτοκίνητο από τη αρχή ως το τέλος, θέλοντας να δημιουργήσουν ένα σχήμα που θα κερδίζει τα βλέμματα με την πρώτη ματιά. Ποτέ στο παρελθόν μια Octavia δεν ήταν τόσο δυναμική και ταυτόχρονα τόσο διαχρονικά κομψή και εκλεπτυσμένη.



Σε σύγκριση με την προκάτοχό της, έχει αυξηθεί σημαντικά σε μήκος και πλάτος. Το νέο μοντέλο είναι 90 χιλιοστά μακρύτερο και 45 χιλιοστά φαρδύτερο από την Octavia δεύτερης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 108 χιλιοστά, κυρίως προς όφελος της καμπίνας των επιβατών και του χώρου για τα πίσω καθίσματα.

Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει δυναμική προσωπικότητα και κύρος χάρη στην έμφαση που δόθηκε στις οριζόντιες γραμμές της μάσκας και στη νέα θέση για το λογότυπο της μάρκας. Η πλαϊνή όψη της έχει γίνει αισθητά πιο σπορτίφ σε σύγκριση με τον προκάτοχό της. Αυτό οφείλεται στο μακρύ μεταξόνιο καθώς και στην υιοθέτηση πιο δυναμικών γραμμών στο προφίλ της οροφής και των πλευρικών κολονών. Η έντονη αυτή γραμμή κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμη πιό μακρύ και πιό “ρευστό“ ενώ παράλληλα τονίζει την κουπέ σιλουέτα του. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η ανασηκωμένη γραμμή των παραθύρων στις πίσω πόρτες, καθώς και το λεγόμενο "πτερύγιο καρχαρία" - μια μικρή, αλλά αποτελεσματική ιδέα του σχεδιασμού που δίνει στο design του αυτοκινήτου την αίσθηση της αέναης κίνησης.Η πίσω όψη του είναι επίσης επιβλητική.

Κορυφαία ασφάλεια

Κατά την εξέλιξη της νέας Octavia, ένας ακόμα σημαντικός στόχος ήταν να παρέχει κορυφαία ασφάλεια για τους επιβάτες της. Κατά συνέπεια, οι μηχανικοί εξέλιξαν μια σειρά από πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας που περιλαμβάνουν τον Αυτόματα Προσαρμοζόμενο Ρυθμιστή Ταχύτητας (Adaptive Cruise Assistant), το Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Lane Assistant), το οποίο διατηρεί την Octavia στην σωστή λωρίδα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, το Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων (Multi-Collision Brake) που σε συνδυασμό με το Σύστημα Προστασίας Επιβατών (Crew Protect Assistant) εξασφαλίζει την προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Activity Assistant) που παρατηρεί την συμπεριφορά του οδηγού ανιχνεύοντας σημάδια κούρασης τον ενημερώνει αναλόγως. Τα συστήματα αυτά βοηθούν την αποφυγή ατυχημάτων ή όταν αυτά είναι αναπόφευκατα τον μετριασμό των συνεπειών τους για τους επιβάτες και τους άλλους οδηγούς στο δρόμο.



Επιπλέον, το νέο πλαίσιο, το μακρύ μεταξόνιο και η στιβαρή και ελαφριά δομή του αμαξώματος συνδυάζονται για να εξασφαλιστεί ένας εξαιρετικά σταθερός χειρισμός. Σε περίπτωση ατυχήματος, ένα ολοκληρωμένο πακέτο παθητικής ασφάλειας παρέχει τη βέλτιστη προστασία στον οδηγό και τους συνεπιβάτες. Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, σε όλες τις εκδόσεις εξοπλίζεται με εννέα (9) αερόσακους και με ζώνες ασφαλείας 3-σημείων με προεντατήρες σε όλες τις θέσεις, προστατεύοντας έτσι τους επιβάτες από τραυματισμό. Για πρώτη φορά είναι διαθέσιμοι στην Octavia αερόσακοι γονάτων και πίσω πλευρικοί αερόσακοι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις

Οι μηχανικοί έχουν επιτύχει σημαντικές βελτιώσεις στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, χάρη στους νέας τεχνολογίας κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας και το μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου.
Η έκδοση 1,6 TDi 105 ίππων επιτυγχάνει εκπομπές CO2 μόλις 99 γρμ./χλμ. και καταναλώνει μόλις 3.8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ. Η νέα Octavia είναι διαθέσιμη με τρεις κινητήρες βενζίνης, όλοι με τεχνολογία TSi και δύο σύγχρονα μηχανικά σύνολα TDi common-rail diesel, ενώ μια έκδοση φυσικού αερίου (CNG) έχει προγραμματιστεί να περάσει από τη γραμμή παραγωγής στο άμεσο μέλλον.

Όλοι οι κινητήρες πλέον συνδυάζονται με το πακέτο Green tec που περιλαμβάνει το σύστημα Αυτόματου Σβησίματος/Επανεκκίνησης Κινητήρα (Start/Stop) και το σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας κατά την Πέδηση (Energy Recuperation System). Επίσης διαθέσιμα είναι και τα νέα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τεχνολογίας DSG, για όλους ανεξαιρέτως τους κινητήρες. Παρά την αύξηση του μεγέθους της και την αύξηση της ενσωματωμένης τεχνολογίας στο εσωτερικό της, οι μηχανικοί έχουν καταφέρει να κάνουν τη νέα Octavia μέχρι και 102 κιλά ελαφρύτερη από την Octavia δεύτερης γενιάς. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην χρήση σύγχρονων κατασκευαστικών λύσεων με στόχο τη μείωση του βάρους σε συνδυασμό με την προοδευτική σχεδίαση του αμαξώματος και τη χρήση ατσαλιού υψηλής και υπερ-υψηλής αντοχής καθώς και την προσεκτική επιλογή των υλικών.

Λειτουργικότητα και στιλ

Επιπλέον, προσφέρει πολλές νέες λειτουργίες άνεσης, οι οποίες ήταν διαθέσιμες σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Διαθέσιμος για πρώτη φορά είναι ο Αυτόματα Προσαρμοζόμενος Ρυθμιστής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Assistant), ο οποίος διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

Το νέο Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Φώτων (Intelligent Light Assistant) αλλάζει άμεσα ενεργοποιώντας ή απενεργοποιώντας τη μεγάλη σκάλα των φώτων αυτόματα, αυξάνοντας την άνεση και την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Το Σύστημα Αυτόματης Σταθμευσης (Automatic Parking Assistant) κάνει το παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα της Octavia ευκολότερο. Επίσης, ένα χαρακτηριστικό που διατίθεται για πρώτη φορά είναι το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition), που λειτουργεί ως μέρος του πακέτου «Traveller Assistant».
Το Σύστημα Επιλογής Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Selection) επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίσουν συγκεκριμένους τομείς οδήγησης του οχήματος (όπως τον κινητήρα, την ευαισθησία του γκαζιού, το τιμόνι, το κιβώτιο ταχυτήτων κ.α) με το πάτημα αντίστοιχου κουμπιού.
Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό είναι η ηλεκτρική πανοραμική συρόμενη / ανακλινόμενη ηλιοροφή: πρόκειται για μια διάφανη πανοραμική οροφή που προσφέρει άλλο ύφος στο εσωτερικό της Octavia. Η νέα Octavia είναι επίσης διαθέσιμη με το σύστημα Kessy (Keyless-Entry-Start & Exit SΥstem).

Εφοδιαζεται με την ολοκαίνουργια γενιά ηχοσυστημάτων -συστημάτων πλοήγησης και πολυμέσων. Οθόνες αφής με αισθητήρες εγγύτητας για αυξημένη λειτουργικότητα θα είναι διαθέσιμες σε συστήματα υψηλότερου επιπέδου, ενώ το νέο σύστημα ήχου CANTON είναι βελτιστοποιημένο ηχητικά για να παρέχει καθαρή ακουστική απόλαυση μέσα από τα δέκα (10) ηχεία της καμπίνας των επιβατών. Η ζωή για τους επιβάτες γίνεται πιο εύκολη χάρη σε μια σειρά, «Simply Clever» χαρακτηριστικών. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, τα παρακάτω στοιχεία είναι διαθέσιμα είτε ως στάνταρ είτε ως προαιρετικές επιλογές. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αναδιπλούμενες θήκες επιτρέποντας την ασφαλή τοποθέτηση αντικειμένων στο δάπεδο. Ένα διπλής όψης κάλυμμα δαπέδου στο χώρο αποσκευών τοποθετείται για πρώτη φορά.

Μια ξύστρα πάγου τοποθετείται στη τάπα του ρεζερβουάρ. Παράλληλα ένα ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού καθώς και ένας κάδος απορριμμάτων στην εσωτερική θήκη της πόρτας. Ακόμη έχει προβλεφθεί χώρος για την τοποθέτηση συσκευής πολυμέσων ή iPod ή ενός κινητού τηλεφώνου. Μια μεγάλη θήκη για γυαλιά ηλίου είναι μόνο ένας από τους πολλούς διαθέσιμους χώρους αποθήκευσης, Τα ειδικά άγκιστρα και χωρίσματα του χώρου αποσκευών βοηθούν στην έξυπνη και καθαρή οργάνωσή του.

Σταθμοί στην ιστορία της Skoda Octavia μέχρι σήμερα:

1995
Φεβρουάριος: Ολοκληρώνεται η κατασκευή της γραμμής παραγωγής της Octavia στη Mlada Boleslav.

1996
31 Αυγούστου: Πρεμιέρα στο Μουσείο της Skoda στη Mlada Boleslav.
3 Σεπτέμβριου 1996:. Εγκαίνια της νέας γραμμής παραγωγής της Octavia
Οκτώβριος 1996: Παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Octavia στη "Mondial de l'Automobile» στο Παρίσι.

1997
Η Skoda Octavia παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

1998
Φεβρουάριος: Octavia Combi παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Μάιος: Ξεκινάει η παραγωγή της Octavia Combi.

1999
Η γκάμα εμπλουτίζεται με 4×4 εκδόσεις.

2000
Facelift για την Octavia I.
Λανσάρεται η σπορ έκδοση Octavia RS.

2002
Η 750.000ή Octavia κατασκευάζεται.
Λανσάρεται η Octavia RS Combi.
Ξεκινούν οι πωλήσεις στην αγορά της Ινδίας.

2004
Φεβρουάριος: 1.000.000 Octavia έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής στη Mlada Boleslav.
Μαρτίος: Παγκόσμια πρεμιέρα της Octavia (2ης γενιάς) στη Γενεύη.
Απρίλιος: Σύναψη συμφωνίας με την Volkswagen για επιπρόσθετη παραγωγή της Octavia στη Shanghai στην Κίνα, για κάλυψη της τοπικής αγοράς.
Μάιος: λανσάρεται η νέα Octavia (2ης γενιάς).
Η παραγωγή της πρώτης γενιάς Octavia και των πωλήσεων σε επιλεγμένες αγορές συνεχίζεται με το όνομα Octavia Tour μέχρι και τα τέλη του 2010.Μια πρωτόγνωρη επιτυχία.
Σεπτέμβριος: Παγκόσμια πρεμιέρα της Octavia Combi και της Octavia 4×4 (δεύτερης γενιάς), στο Παρίσι.
"Χρυσό Τιμόνι" για την Octavia II.



2005
Ιανουάριος: Η νέα Octavia Combi και η νέα Octavia 4Χ4 λανσάρονται.
Σεπτέμβριος: Παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Octavia RS.
Νοέμβριος: Η παραγωγή της Octavia έχει ξεκινήσει στο εργοστάσιο Aurangabad στην Ινδία, για να καλύψει τη ζήτηση της τοπικής αγοράς.
Νοέμβριος: Το 5.000.000ό Skoda βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στη Mlada Boleslav από τη συγχώνευση της εταιρείας με τη Volkswagen - μία Octavia 1.6 MPI.

2006
Νοέμβριος: Η Octavia παρουσιάζεται στην Κίνα, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου (Octavia Ming Rui).

2007
Ιανουάριος: η Octavia Scout 4Χ4 λανσάρεται.
Μάρτιος: Έναρξη παραγωγής για την Octavia (Ming Rui) στην Κίνα στο εργοστάσιο της Shanghai Volkswagen. Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Ιούνιο.
Απρίλιος: Η 500.000ή Octavia II βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο Mlada Boleslav.

2008
Μάρτιος: 2.000.000 Octavia έχουν παραχθεί συνολικά από το 1996.
Οκτώβριος: Παγκόσμια πρεμιέρα της facelifted Octavia 5 στο Παρίσι.
Συμφωνία με τη Volkswagen. Οι προετοιμασίες συναρμολόγησης αρχίζουν στην Kaluga της Ρωσίας, για την ρωσική παραγωγή του Octavia.

2009
Μάρτιος: Παγκόσμια πρεμιέρα της Octavia GreenLine στη Γενεύη, Ελβετία.
Η ανανεωμένες (face lifted) Octavia RS και Octavia Scout μπαίνουν στην παραγωγή.
Μεγάλης κλίμακας παραγωγή της Octavia αρχίζει στο Kaluga, Ρωσία.

2010
Η ŠKODA παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό όχημα, την Octavia Green e, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Νοέμβριος: Τέλος παραγωγής για την πρώτη γενιά ŠKODA Octavia Tour.


2011
Απρίλιος: Επέκταση της παραγωγικής ικανότητας αρχίζει στη Mlada Boleslav.
Αύγουστος: Έναρξη παραγωγής του στόλου δοκιμών των δέκα Octavia Green e.


2012
Δέκα Skoda Octavia Green e ξεκινούν τη δοκιμαστική φάση οδήγησης.
Νοέμβριος: Η έναρξη της παραγωγής της νέας Skoda Octavia 3ης γενιάς στη Mlada Boleslav.

2013
Μάρτιος : Παρουσίαση της νέας Octavia Combi 3ης γενιάς στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
Ιούνιος : Επίσημη πρώτη για την νέα Octavia RS των 220 ίππων στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed.
Ιούλιος: Έναρξη διάθεσης της νέας Octavia 3ης γενιάς στην Ελλάδα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v