Volvo S60: Ανανεωμένο, «πράσινο» και ασφαλές

Το ανανεωμένο sedan της Volvo φλερτάρει έντονα με την πρώτη θέση της μεσαίας premium κατηγορίας. Μάθετε τα πάντα για το νέο S60.
Volvo S60: Ανανεωμένο, «πράσινο» και ασφαλές
του Σπύρου Ρέκκα

Το Volvo S60 είναι το μοντέλο που σηματοδότησε την έναρξη της νέας εποχής της σουηδικής μάρκας. Η εταιρεία που σέβεται το περιβάλλον όσο λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, με το λανσάρισμα του S60, αναβάθμισε την παρουσία της στην premium κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων. Η υποδοχή των υποψήφιων αγοραστών ήταν θερμή ενώ στην Ελλάδα αναδείχτηκε «Αυτοκίνητο του 2011 για την Ελλάδα» και σύντομα έγινε ηγέτης στην κατηγορία του.

Πρώτο σε πωλήσεις το 2012 (αθροιστικά με αυτές του V60, της sport wagon έκδοσής του), στην πρώτη θέση και για το πρώτο τρίμηνο του 2013. Τώρα το ανανεωμένο Volvo S60, φιλοδόξει να ενισχύσει την παρουσία της μάρκας σε αυτή την κατηγορία και να γράψει νέα ρεκόρ πωλήσεων.

Στο εξωτερικό, το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα τονίζει την παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό παίζει ο σχεδιασμός των νέων φωτιστικών σωμάτων. Οι οριζόντιες γραμμές που διασχίζουν τόσο το εμπρός όσο και το πίσω τμήμα είναι πλέον πιο έντονες. Σε συνδυασμό με λεπτομέρειες όπως η φαρδύτερη γρίλια, τα φώτα ημέρας και τα φλας τεχνολογίας LED, προσδίδουν ένα χαρακτηριστικό δυναμισμό. Σε αυτό συντελούν και οι νέες ζάντες αλουμινίου καθώς και η πληθώρα επιλογών. Χαρακτηριστικά, μπορεί κάποιος να επιλέξει ζάντες 19” αντί για 18”, χωρίς να αλλάξει το προφίλ του ελαστικού, που σημαίνει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση χωρίς συμβιβασμό στην άνεση και την ποιότητα κύλισης.

Οι ενσωματωμένες απολήξεις της εξάτμισης, διαθέσιμες με τους περισσότερους κινητήρες, αποτελούν την οπτική και ουσιαστική συνέχεια των προηγμένων κινητήριων συστημάτων. Πέρα όμως από την σχεδιαστική πινελιά, οι εξατμίσεις αυτές αποτελούν και δείγμα σκανδιναβικής μηχανικής τελειότητας. Πώς όχι άλλωστε, αφού οι Σουηδοί μηχανικοί έπρεπε να δώσουν λύση στο γεγονός ότι το σύστημα εξάτμισης μεγαλώνει ακόμα και κατά 25 χιλ. σε κατάσταση λειτουργίας, λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Και το πέτυχαν, επιτυγχάνοντας άψογο εικαστικό αποτέλεσμα σε όλο το εύρος των θερμοκρασιών

Στο εσωτερικό, το σκανδιναβικο design είναι έντονο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, η χρήση ακριβών και αυθεντικών υλικών (ξύλο, δέρμα κλπ.) και ο εύκολος χειρισμός όλων των λειτουργιών δίνουν μία ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό. Πινελιές που διαφοροποιούν το νέο S60 από την προηγούμενη γενιά είναι οι νέες ξύλινες επενδύσεις, οι νέοι χρωματισμοί στις ταπετσαρίες, η νέα εσωτερική επένδυση της οροφής, οι μεταλλικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς του κλιματισμού και άλλα.

Το ανανεωμένο S60 διατίθεται με τέσσερις τύπους σασί. Συγκεκριμένα, η standard επιλογή είναι το Dynamic. Αν κάποιος δίνει έμφαση στην άνεση μπορεί να επιλέξει χωρίς πρόσθετο κόστος το Touring. Διαθέσιμο επίσης το δημοφιλές και ιδιαίτερο Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept), ενώ η R-Design έκδοση θα «πατάει» στο Lower Sport, που όπως δηλώνει το όνομά του είναι πιο χαμηλό σασί, με σπορ χαρακτηριστικά.

Υπάρχει μεγάλη γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Όλοι συνδυάζονται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, έξι σχέσεων.Ο πετρελαιοκινητήρας D2 των 1.600 κ.εκ. με 115 ίππους και 27,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ με το αυτόματο 4,1 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να είναι αντίστοιχα 103 και 107 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Το σύστημα Start/Stop είναι standard για όλους τους συνδυασμούς.

Ο βενζινοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. που είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, είτε την Τ3 που αποδίδει 150 ίππους είτε την Τ4 που αποδίδει 180 ίππους. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η κατανάλωση στην Τ3 έκδοση είναι μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ. (με standard σύστημα Start/Stop) και στην Τ4 μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. Με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση είναι 6,8 λίτρα/100 χλμ. τόσο για την Τ3 όσο και την Τ4 έκδοση (σε αυτό το συνδυασμό δεν υπάρχει σύστημα Start/Stop).

Σε συνδυασμό με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής χειριστηρίων του κιβωτίου ταχυτήτων στο τιμόνι (“paddle shifters”).

Ο αγοραστής του νέου S60 μπορεί να επιλέξει για το αυτοκίνητό του μία νέα σειρά σπορ καθισμάτων που προσφέρουν δύο στοιχεία: υποστήριξη του σώματος και άνεση. Ειδικά για τον οδηγό, το νέο σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα από τους μηρούς έως τους ώμους.

Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο V40, είναι πλέον διαθέσιμο και στο νέο S60. Αυτή η TFT οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα: Το Elegance έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα. Το Eco που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον.
 
Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων. Το Performance έχει κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος - το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή. Ο στανταρ πίνακας οργάνων έχει μεν το ίδιο εξωτερικό σχήμα με τον ψηφιακό αλλά διαθέτει κλασσικούς αναλογικούς δείκτες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της πιο πλούσιας έκδοσης, Summum.

Το νέο Volvo S60 εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων. Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων.

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες.

Διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety δεύτερης γενιάς και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.

Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση

Το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο S60 της προηγούμενης γενιάς. Βασισμένο στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας, μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει αν κάποιος πεζός πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου – και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Πλέον, στο νέο S60, η χρήση νέου, προηγμένου λογισμικού καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών, με αντίστοιχα σωτήρια αποτελέσματα για την ακεραιότητά τους.

Συγκεκριμένα, το νέο Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση διαθέτει ένα προηγμένο αισθητήρα που ανιχνεύει αν ένας ποδηλάτης βρεθεί έξαφνα στην πορεία του αυτοκινήτου. Αν η επαφή με τον ποδηλάτη είναι αναπόφευκτη, ακούγεται μία ηχητική ειδοποίηση και ταυτόχρονα ενεργοποιείται το σύστημα πέδησης, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες.

Εξοπλίζεται και με την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System - BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Η βελτιωμένη εκδοχή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Φυσικά εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Cross Traffic Alert – για να καλύπτετε «τα νώτα» σας

Το Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας (Cross Traffic Alert) χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων.

Η λειτουργία προειδοποιεί για κίνηση αυτοκινήτου έως και 30 μέτρα από το όχημα. Η ειδοποίηση παραμένει ενεργή όσο υπάρχει αντικείμενο στη ζώνη ελέγχου του συστήματος και επικοινωνείτε στον οδηγό με ένα ηχητικό σήμα και ένα οπτικό στην κεντρική οθόνη.

Το Σύστημα Πληροφόρησης Οδικών Σημάτων (Road Sign Information) ενημερώνει αποτελεσματικά τον οδηγό με τα οδικά σήματα εμφανίζοντάς τα στην οθόνη του πίνακα των οργάνων. Η κάμερα του συστήματος μπορεί να ανιχνεύσει πινακίδες ορίου ταχύτητας, καθώς και πινακίδες που να απαγορεύουν την προσπέραση, αναπαράγοντάς τες στη σχετική οθόνη μέχρι να ανιχνευτεί η επόμενη πινακίδα στο δρόμο.

Το Road Sign Information μπορεί να συνδυαστεί με την λειτουργία προειδοποίησης ταχύτητας, βάσει της οποίας παρέχεται στον οδηγό μία οπτική προειδοποίηση στο ταχύμετρο, αν εντοπιστεί υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Διατίθεται, αρχικά ως αξεσουάρ και το σύστημα Sensus Connected Touch. Το Sensus Connected Touch ουσιαστικά μετατρέπει την 7-ιντσών οθόνη του ηχοσυστήματος σε μία οθόνη αφής η οποία επιτρέπει τον χειρισμό ακόμα και όταν ο χρήστης φορά γάντια. Παρέχεται εκτός άλλων και λειτουργία συστήματος πλοήγησης, η χρήση του οποίου γίνεται φυσικά μέσα από την οθόνη αφής.

Το σύστημα όχι μόνο προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο internet μέσω 3G/4G αλλά και αυξάνει σφαιρικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας οδηγού και επιβατών με πληθώρα εφαρμογών. Ανάμεσά τους και η πολύ δημοφιλής εφαρμογή Spotify, η οποία προσφέρει μουσικά κομμάτια online, διαθέσιμα από μία βάση εκατομμυρίων τίτλων. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι ο έλεγχος ορισμένων λειτουργιών του Sensus Connected Touch θα είναι εφικτός ακόμα και με φωνητικές εντολές.

Βασικός εξοπλισμός Optimum: City Safety generation 2. Αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού. Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού. Εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι. Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός, δύο θαλάμων. Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός- πίσω. Aερόσακοι οροφής (IC: Inflatable Curtain). Υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος/μήκος. Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (SIPS: Side Impact Protection System). Υπολογιστής ταξιδιού. Σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης εμπρός καθίσματα (WHIPS)κ.α.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 24.960 ευρώ και αυτή η τιμή αφόρα την βασική βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 1.6 Optimum. Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη D2 1.6 Optimum κοστολογήθηκε στα 25.960 ευρώ. Κι οι δυο τιμές περιλαμβάνουν το όφελος απόσυρσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v