Nissan Juke Nismo: Το πρώτο compact crossover με αγωνιστικό DNA

Σχεδιασμένο για αγωνιστική δράση, με βελτιωμένη απόδοση και οδηγική αίσθηση, το Juke Nismo προσθέτει μια νέα διάσταση στo πρωτοποριακό compact crossover της Nissan.
Nissan Juke Nismo: Το πρώτο compact crossover με αγωνιστικό DNA
του Σπύρου Ρέκκα

Η Νissan επιστρατεύει τον καταξιωμένο αγωνιστικό της οίκο, προκειμένου να μεταφέρει το απόσταγμα της τεχνογνωσίας της από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε προσιτά μοντέλα παραγωγής, αρχής γενομένης με το Juke Nismo. Σχεδιασμένο για αγωνιστική δράση, με βελτιωμένη απόδοση και οδηγική αίσθηση, το Juke Nismo προσθέτει μια νέα διάσταση στo πρωτοποριακό compact crossover της Nissan.

Η ισχύς του Juke Nismo προέρχεται από μια τροποποιημένη έκδοση του γνωστού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. , άμεσου ψεκασμού. Επιπλέον το αεροδυναμικό πακέτο, καθώς και η αναθεωρημένη σχεδίαση του πλαισίου του, προσφέρουν μια αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία στον οδηγό του. Διαθέσιμες δύο εκδοσεις, προσθιοκίνητο με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τετρακίνητο με CVT κιβώτιο και 7-τάχυτη σειριακή επιλογή ταχυτήτων.



Το Juke Nismo εκπλήσσει ευχάριστα τον κάτοχό του, τόσο για τον εσωτερικό και εξωτερικό του διάκοσμο, εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όσο και για την πρωτοποριακή τεχνολογία που διαθέτει.

Σε σύγκριση με το «συμβατικό» Juke, η πιο προφανής αλλαγή είναι στο εμπρόσθιο μέρος, το οποίο είναι χαμηλότερο και με πιο επιθετική σχεδίαση. Παράλληλα, τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης έχουν αντικατασταθεί από μια λεπτή λωρίδα φώτων ημέρας LED, τοποθετημένων στην άνω ακμή των νέων μικρών αεραγωγών, προς την πλευρά της μεγάλης γρίλιας.

Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας είναι βαθύτερος από ότι πριν, με τη χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα, να δίνει μια ξεχωριστή αγωνιστική “πινελιά”. Στην οροφή, μια κομψή αεροτομή στην πίσω πόρτα είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενεί το φως των φρένων. Σε αντιστοιχία με όλες τις εξωτερικές αλλαγές, η αεροτομή έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση, τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσδίδοντας με αυτό τον τρόπο, μεγαλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα στο Juke Nismo.

Ακόμη, οι νέες 18-ιντσών ζάντες ελαφρού κράματος, διαθέτουν φαρδύτερα ελαστικά που προσδίδουν, εκτός της επιβλητικής εμφάνισης, επιπλέον πρόσφυση. Τόσο οι εμπροσθοκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις του Juke Nismo, εφοδιάζονται με ελαστικά διαστάσεων 225/45/R18. Το Juke Nismo είναι διαθέσιμο σε τρεις αποχρώσεις : Silver Grey, Pearl White και Metallic Black, ενώ όλες έρχονται με κόκκινους εξωτερικούς καθρέπτες και τη χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η βασική πεποίθηση της Nismo ότι τα πάντα θα πρέπει να επικεντρώνονται στον οδηγό. Έτσι, τα καθίσματα του Juke Nismo, τα όργανα του, το τιμόνι του, ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα πεντάλ, καθώς και οι επενδύσεις των θυρών, έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να ενισχύσουν το αίσθημα απόλαυσης για τον οδηγό του.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν ανασχεδιαστεί για να προσφέρουν πρόσθετη πλευρική στήριξη, ενώ το κόκκινο χρώμα χρησιμοποιείται ως φόντο για το στροφόμετρο αλλά και ως “πινελιά” στο τιμόνι, το οποίο έχει ντυθεί με alcantara και δέρμα. Παράλληλα, τα στάνταρ πεντάλ με μαύρο καουτσούκ έχουν αναβαθμιστεί με μεταλλικό φινίρισμα, ενώ υπάρχει και ένα σήμα Nismo που είναι ορατό στο footstop. Ανάλογη σήμανση, έχει τοποθετηθεί με ραφή ακριβείας και στα καθίσματα.



Κάτω από το καπό του Juke Nismo, φιλοξενείται μια ανασχεδιασμένη έκδοση του τετρακύλινδρου, 1,6-λίτρων υπερτροφοδοτούμενου άμεσου ψεκασμού βενζίνης (DIG-T), κινητήρα της Nissan. Το αποτέλεσμα είναι η ιπποδύναμη να έχει αυξηθεί από 190 ιππους σε 200 ιππους, σε σύγκριση με τον «συμβατικό» κινητήρα DIG-T, ενώ αντίστοιχα και η ροπή ενισχύεται από 240Nm σε 250nm.

Στο επιτυχημένο αγωνιστικό σύνολο του Juke Nismo, καθοριστική συμβολή έχουν και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου έχει επανασχεδιαστεί για πιο σπορ και πιο άμεσο χειρισμό, ενώ χάρη στην αύξηση της αντίστασης στο τιμόνι, η πληροφόρηση που αυτό παρέχει καλύτερη πληροφόρηση στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες. Παρ' όλες τις αλλαγές που έχει δεχθεί το Juke Nismo, η αύξηση του βάρους του είναι αμελητέα. Η προσθιοκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.295 κιλά, ενώ το τετρακίνητο μοντέλο είναι 1.441 κιλά - σχεδόν το ίδιο με τις αντίστοιχες εκδόσεις του συμβατικού Juke.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το προσθιοκίνητο Juke Nismo, με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, κάνει τα 0-100χλμ./ωρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 215 χλμ./ωρα, ενώ η μικτή κατανάλωση καυσίμου είναι 6,9 λιτρα/100χλμ. Το τετρακίνητο μοντέλο με CVT κιβώτιο, επιταχύνει από 0-100χλμ./ωρα σε 8,2 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ωρα, ενώ η μικτή κατανάλωση καυσίμου είναι στα 7,4 λιτρα/100χλμ.

Όπως και με τις συμβατικές εκδόσεις του τετρακίνητου Juke, όλα τα τετρακίνητα Juke Nismo, είναι εφοδιασμένα με το καινοτόμο σύστημα κατανομής της ροπής της Nissan, Torque Vectoring System (TVS). Mε το σύστημα αυτό, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή της ροπής στους εμπρός και πίσω άξονες μέχρι 50:50, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί επίσης να μετατοπίζεται η ροπή από πλευρά σε πλευρά, κατά μήκος του οπίσθιου άξονα.

Οι πληροφορίες που συλλέγονται από διάφορες πηγές (όπως μέτρηση της ταχύτητας του τροχού, η γωνία διεύθυνσης, ο συντελεστής περιστροφής και οι πλευρικές δυνάμεις G) “ερμηνεύονται” ακαριαία από το σύστημα. Οι ενέργειες του συστήματος TVS αναμεταδίδονται προς τον οδηγό μέσω μιας γραφικής απεικόνισης στο ταμπλό, απεικονίζοντας την κατανομή της ροπής, σε πραγματικό χρόνο. Με το Juke Nismo να αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το λανσάρισμα μιας προσιτής, αλλά και εξαιρετικά προηγμένης σειράς αυτοκίνητων αγωνιστικών επιδόσεων στην Ευρώπη, η Nissan μένει πιστή στην υπερήφανη κληρονομιά της Nismo στον μηχανοκίνητο αθλητισμού, ενώ επιφυλάσσει ευχάριστες σχετικές εκπλήξεις για το άμεσο μέλλον.

Οι τιμές του Juke Nismo στην Ελλάδα, ξεκινούν από τις 25.600 ευρω για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και από 28.800 ευρω για την τετρακίνητη έκδοση με το κιβώτιο M – CVT, Οι τιμές περιλαμβάνουν την ειδική προσφορά της Nissan και το όφελος της κρατικής απόσυρσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v