Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δόκιμες ελαστικών για τη Formula 1

Με το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 να πλησιάζει, οι ομάδες του δημοφιλούς θεσμού δοκίμασαν για πρώτη φορά τα τελευταία "grand prix" ελαστικά της Pirelli στη Χέρεθ της Ισπανίας.
Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δόκιμες ελαστικών για τη Formula 1
του Σπύρου Ρέκκα

Στην τελική ευθεία μπήκαν οι προετοιμασίες για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1. Ο πρώτος αγώνας έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί την Κυριακή 17 Μαρτίου στην Αυστραλία. Οι ομάδες της Formula 1 δοκίμασαν για πρώτη φορά τα τελευταία ‘grand prix’ ελαστικά της Pirelli την προηγούμενη εβδομάδα, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της Formula 1 φέτος στη Χερέθ (Ισπανία).

Στη κλειστή και με πολλές στροφές ισπανική πίστα των 4.428 χλμ. δοκιμάστηκαν οι περισσότερες παράμετροι της νέας γκάμας ελαστικών Pirelli για το 2013, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Έτσι οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά της τελευταίας γενιάς P Zero μέσα σε ένα τετραήμερο και να σχηματίσουν μία πρώτη εντύπωση. Οι ομάδες μεταβαίνουν τώρα στη Βαρκελώνη για την επόμενη επίσημη δοκιμή της F1 στο διάστημα 19 – 22 Φεβρουαρίου.

Ο Πωλ Χέρμπερι, τεχνικός διευθυντής της Pirelli, δήλωσε: «Οι τέσσερις ημέρες στη Χερέθ, με τις περισσότερες ομάδες να τρέχουν με νέα μονοθέσια, μας έδωσαν μία καλή γενική εντύπωση των χαρακτηριστικών των ελαστικών μας για το 2013 στην πίστα, τα οποία υιοθετούν νέες γόμες και σκελετούς. Φαίνεται ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο σωστό δρόμο και οι αλλαγές που θέλαμε έχουν γίνει πραγματικότητα. Τα ελαστικά είναι ταχύτερα από τις αντίστοιχες περσινές εκδόσεις και έχουν μεγαλύτερο παράθυρο μέγιστων επιδόσεων. Όμως, οι συνθήκες στη Χερέθ δεν ήταν ιδανικές φέτος, καθώς η πίστα ήταν πολύ τραχιά – περισσότερο από οποιουδήποτε σιρκουί του ημερολογίου – και συνεπώς ήταν δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, με το δεδομένο ότι ο ασφαλτοτάπητας ήταν ακόμα πιο τραχύς από πέρσι. Φύγαμε με άφθονα στοιχεία για τα σκληρά και μεσαία ελαστικά, πολύ λίγα για τα μαλακά και καθόλου για τα πολύ μαλακά. Τώρα περιμένουμε τις δύο επόμενες δοκιμές στη Βαρκελώνη που θα προσφέρουν μία ακόμα πολύτιμη ευκαιρία στις ομάδες να γνωρίζουν καλύτερα τα φετινά ελαστικά».



Δεδομένα δοκιμών, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση:

• Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 100 σετ ελαστικών ανά μονοθέσιο το χρόνο για δοκιμές. Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στις διαφορετικές γόμες ώστε να έχουν μία πρώτη εικόνα συνεργασίας της τελευταίας γενιάς ελαστικών (που σκόπιμα φθείρονται ταχύτερα) με τα νέα μονοθέσια - καινούργια ή μεταχειρισμένα. Η Pirelli έφερε συνολικά 35 σετ ανά μονοθέσιο για τη συγκεκριμένη δοκιμή (20 επέλεξε η Pirelli, 15 κάθε ομάδα).
• Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας ήταν χαμηλές, στην περιοχή 15 βαθμοί κατά μέσο όρο τις περισσότερες ημέρες, κάτι που ενείχε τον κίνδυνο τοπικής υπερθέρμανσης (graining). Αυτό συμβαίνει όταν ένα ελαστικό γλιστράει ενώ δεν έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας και η τριβή στην επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα δημιουργεί μία φθορά σαν κύμα. Το φαινόμενο παρατηρήθηκε κυρίως στις πολύ κρύες συνθήκες, τις πρωινές ώρες – μερικές φορές σε θερμοκρασίες κάτω από πέντε βαθμούς Κελσίου – και εντάθηκε λόγω της τραχιάς ασφάλτου.
• Επειδή τόσο οι συνθήκες όσο και η διάταξη της πίστας στη Χερέθ δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη ομοιότητα με οποιοδήποτε σιρκουί του ημερολογίου, η διαφορά χρόνων μεταξύ των γομών δεν είναι αντιπροσωπευτική για το υπόλοιπο της σεζόν.

• Οι περισσότεροι γύροι της Χερέθ: Gutierrez – 252 γύροι, Di Resta – 240 γύροι, Massa – 227 γύροι.
• Μερικές ομάδες κατάφεραν να κάνουν μέχρι 700 χλμ. την ημέρα: το αντίστοιχο της απόστασης δύο και πλέον αγώνων grand prix.
• Κανένα από τα ενδιάμεσα ή τα ελαστικά βροχής δεν χρησιμοποιήθηκε για να γράψει κάποιο χρόνο, καθώς οι συνθήκες παρέμειναν πλήρως στεγνές και τις τέσσερις ημέρες.
• Παράλληλα με την αξιολόγηση μονοθεσίων και ελαστικών, οι ομάδες έκαναν και δοκιμές στα pit stop.
• Η πορτοκαλί επισήμανση για τα σκληρά ελαστικά έκανε την πρώτη της εμφάνιση, αντικαθιστώντας την περσινή ασημί.
• Η τεχνική διάταξη της Χερέθ με τις αργές στροφές είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από απόψεως πρόσφυσης, κυρίως στα πίσω ελαστικά.
• Η τραχιά επιφάνεια της πίστας στη Χερέθ προκαλείται από έλλειψη βιτουμίου στην άσφαλτο που δημιουργεί ‘οπές’ στον τάπητα (εξ ου και η τραχύτητα).

Αριθμοί Δοκιμής:
• Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Χερέθ: 385 σετ που αντιστοιχεί σε 1540 ελαστικά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v