Αυτοκίνητο: Το νέο σας… smartphone!

Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα ενσωματώνουν στα ταμπλό των μοντέλων τους τηλεπικοινωνιακά συστήματα που υπόσχονται να αντικαταστήσουν τα smartphones. Φόβους για την οδική ασφάλεια εκφράζουν οι ειδικοί.
Αυτοκίνητο: Το νέο σας… smartphone!
Να απαλλαγούμε από το smartphone μας ενώ βρισκόμαστε στο αυτοκίνητο προτείνουν όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, σε συνεργασία με εταιρίες ηλεκτρονικών, οι οποίες δημιουργούν όλο και πιο εξελιγμένα συστήματα τηλεπικοινωνιών, δίνοντας την δυνατότητα στους επιβάτες, μεταξύ άλλων, να μιλούν ή να στέλνουν μηνύματα απευθείας από το ταμπλό του αυτοκινήτου.

Στο άμεσο μέλλον, μάλιστα, ένας σημαντικός αριθμός νέων αυτοκινήτων, τα οποία θα εξοπλίζονται έτσι ώστε να δίνουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και στο Facebook μέσω φωνητικών εντολών, προβλέπεται να κυκλοφορεί στους δρόμους.

Η Ford και η General Motors είναι κάποιες μόνο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που υιοθετούν σταδιακά αυτά τα συστήματα, προβάλλοντάς τα ως τον ασφαλέστερο και τον ευκολότερο τρόπο για να κάνουν οι οδηγοί αυτό που έτσι κι αλλιώς κάνουν: να χρησιμοποιούν το smartphone τους ενώ οδηγούν. Όπως συγκεκριμένα αναφέρει ο εκπρόσωπος της Ford Alan Hall: «Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση αυτών των κινητών συσκευών, μας ώθησε στην ιδέα πως πρόκειται για ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να προσφέρουμε στους οδηγούς έναν ασφαλέστερο τρόπο να τα χρησιμοποιούν στο αυτοκίνητο».

Οι ειδικοί σε θέματα οδικής ασφάλειας, ωστόσο, δεν δείχνουν να έχουν πειστεί. Κάποιοι από αυτούς λένε ότι ενώ οι hands-free συσκευές απομακρύνουν μέρος του κινδύνου που εγκυμονεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου όταν κάποιος οδηγεί, πρέπει ακόμα να εξεταστεί το πώς ακριβώς θα χρησιμοποιηθούν οι συσκευές αυτές. «Είναι πολλά ακόμα που δεν γνωρίζουμε σχετικά με το πώς αυτά τα συστήματα ‘infotainment’ (ενημέρωσης-ψυχαγωγίας) θα επηρεάσουν τον τρόπο που οδηγούν οι άνθρωποι», λέει ο Russ Rader, εκπρόσωπος του αμερικανικού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας. «Δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα ενσωματώσουν οι οδηγοί τα συστήματα αυτά στο οδηγικό τους περιβάλλον».

Πρωτοπόρος στον εν λόγω τομέα είναι προς το παρόν η Ford με τα συστήματα Sync και MyFord Touch (φωτο), στα οποία τηλέφωνα, MP3 players, ραδιόφωνο και εργαλεία πλοήγησης μπορούν να ελέγχονται είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε με την χρήση οθόνης αφής, η οποία βρίσκεται ενσωματωμένη στο ταμπλό. Το MyFord Touch, άλλωστε, διαθέτει δέκτη wi-fi, προσφέροντας ασύρματο δίκτυο μέσα σε όλο το όχημα. Επιπλέον, μέχρι το τέλος αυτού του χρόνου, η Ford σκοπεύει να λανσάρει σε κάποια μοντέλα το “App Link”, ένα σύστημα φωνητικού ελέγχου, το οποίο θα συνδέει εφαρμογές από το smartphone του χρήστη στο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον Hall, θα ξεκινήσει με τα συστήματα Android και Blackberry, ενώ τα λειτουργικά των iPhone και Windows Phone 7 θα είναι διαθέσιμα μέχρι το τέλος του 2011. Η τεχνολογία αυτή θα είναι διαθέσιμη στο 80% των αυτοκινήτων Ford μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, καταλήγει ο Hall.

H Ford φυσικά δεν «τρέχει» μόνη της σε αυτόν τον στίβο, ούτε είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπλέκονται σε θέματα τηλεπικοινωνίας. Η General Motors προωθεί τις δικές της smartphone-δυνατότητες στα οχήματά της με το σύστημα OnStar. H Microsoft συνεργάζεται με την Kia Motors για την δημιουργία του αντίστοιχου συστήματος UVO, ενώ νωρίτερα φέτος η Pioneer έκανε την δική της πρόταση με ένα ενισχυμένο στερεοφωνικό που ενσωματώνει χάρτες και άλλες μουσικές εφαρμογές που σχετίζονται με τα iPods.

Ο Rader, ωστόσο, επιμένει ότι οι περισσότερες δυνατότητες δίνουν και περισσότερες αφορμές στους οδηγούς να αποσπώνται. «Είναι γεγονός πως με ένα πραγματικά hands-free σύστημα, δεν απασχολείσαι με μία συσκευή, προσπαθώντας π.χ. να καλέσεις ένα νούμερο. Αλλά ακόμα και η ίδια η συζήτηση δείχνει να αποτελεί σημαντική αιτία περισπασμού. Δεν υπάρχει προς το παρόν ένδειξη από τις έρευνες ότι η οδήγηση γίνεται πιο ασφαλής κάνοντας τα πάντα hands-free», καταλήγει.

Εσείς θα επιλέγατε το επόμενο αυτοκίνητό σας με κριτήριο τα νέα αυτά τηλεπικοινωνιακά συστήματα ή συμφωνείτε πως μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο της έλλειψης προσοχής κατά την οδήγηση;

Πηγή: CNN.com
Επιμέλεια: Έλενα Μπούλια
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v