Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος... τώρα!

Ένα οικονομικό ιαπωνικό sport car, ένας... Γερμανός οικολόγος με πορτοκαλί κουκούλα, ένα αμερικανικό αεροδυναμικό coupé και μία πράσινη (!) Ferrari είναι κάποια μόνο από τα αυτοκίνητα του μέλλοντος που θα μας κλέψουν την καρδιά.
Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος... τώρα!
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αποτελούν εξαίρεση: Περνούν κρίση. Τα νέα μοντέλα που τα creative επιτελεία βγάζουν άρον- άρον απο το συρτάρι τους για να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που εμφανίζει η αγορά των τεσσάρων τροχών επιφυλάσσουν εκπλήξεις.     

Σε αντίθεση με άλλες εποχές τα αυτοκίνητα του (άμεσου) μέλλοντος δεν είναι εξωπραγματικές συσκευές οδήγησης που παραπέμπουν σε Star Wars, αλλά καλά μελετημένα μοντέλα που σκοπεύουν σε καθημερινές (και λιγότερο καθημερινές) "ανάγκες" των υποψήφιων καταναλωτών.

Ferrari: Πρασίνισε από το καλό της!

Οικολογική «κλειστή στροφή» πραγματοποιεί η λαμπρότερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη. Η νέα Ferrari γίνεται οικολογικά ευαίσθητη και… πρασινίζει από το καλό της!
Οι συμβολισμοί δίνουν το παρόν και η ιταλική φίρμα δείχνει έτοιμη να τους χρησιμοποιήσει για να μείνει επίκαιρη, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει για λίγο το εκθαμβωτικό κόκκινο των μοντέλων της.

Το Ferrari 599 HY-KERS Concept όπως είναι το πλήρες όνομα του πρωτοτύπου, είναι υβριδικό μοντέλο που ενσωματώνει ουκ ολίγες οικολογικές τεχνολογίες. Οι πληροφορίες από την εταιρία για την αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα, τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του δόθηκαν με το σταγονόμετρο: Διαθέτει επτατάχυτο κιβώτιο και βενζινοκινητήρα V12, ο οποίος συνυπάρχει με ηλεκτροκινητήρα 74kW (100 ίππων).

Οι συσσωρευτές του ηλεκτροκινητήρα είναι λιθίου, βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου και φορτίζουν με το φρενάρισμα, μέσω του συστήματος ανάκτηση ενέργειας KERS. Πληροφορίες για εμπορική διάθεση δεν υπάρχουν, αλλά μη σας πιάνει άγχος: Αν ανήκετε στην κατηγορία αυτών που ενδιαφέρονται να το αγοράσουν, θα βρείτε τρόπο να ενημερωθείτε...  



Toyota FT-86 Concept: Οι Δαυίδ και Γολιάθ μιλούν ιαπωνικά

Πριν λίγες μόνο μέρες ανακοινώθηκε η επερχόμενη συνεργασία της Toyota με την Subaru, με σκοπό την δημιουργία ενός compact-sport-coupe οχήματος για οδηγούς που λατρεύουν την ταχύτητα.

Το υπερ-αμάξι αυτό της Toyota, γνήσιος απόγονος του άλλοτε δημοφιλούς Celica, έρχεται να ανταγωνιστεί το οικονομικό αλλά γρήγορο Mazda MX5 καθώς και το Genesis Coupe της Hyundai, χάρη στις πισωκίνητες δυνατότητες του καθώς και στην ιπποδύναμη που θα του χαρίσει το μαγικό ραβδάκι της Subaru.

Η συνεργασία αυτή του Δαυίδ με τον Γολιάθ κρύβει μία ακόμα έκπληξη για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή: Το FT-86 Concept πρόκειται να είναι ένα ιδιαίτερα οικονομικό sport τετραθέσιο, καθώς -όπως ακούγεται- η αξία του δεν θα ξεπερνά τα 20.000 δολάρια.

Ως προς τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αν και τα νούμερα δεν είναι ακριβή ακόμη, λέγεται πάντως ότι το FT-86 Concept θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις –δύο εκδόσεις από την Toyota και μία από την Subaru. Η έκδοση της Subaru θα φορά τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που θα αποδίδει 160 ίππους μέσω του χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου, ενώ οι εκδόσεις της Toyota αναμένονται να είναι πιο «ήσυχες».

Εμφανισιακά δεν θα διαφέρει πολύ από το απερχόμενο Celica και παρά τις compact διαστάσεις του θα είναι αρκετά άνετο για τέσσερα άτομα, λόγω προφανώς του 4,16μ. μήκους του και 1,76μ. πλάτους του. Η μοναδική εξωτερική του εμφάνιση, πάντως, θα μαρτυρά ότι πρόκειται για ένα καθαρά σπορ όχημα.

Παρά τις όποιες καθυστερήσεις που, λόγω οικονομικής κρίσης, ανάγκασαν τις δύο εταιρίες να αναβάλλουν για τουλάχιστον έναν χρόνο την κυκλοφορία του μοντέλου, οι τελευταίες προβλέψεις λένε πως δεν θα το δούμε στους δρόμους νωρίτερα από τις αρχές του 2012.



Volkswagen Bluesport: Το μέλλον στην οικολογία είναι… πορτοκαλί

Ένα πρωτότυπο, «πράσινο» concept car παρουσίασε η Volkswagen στην τελευταία Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.

Το καλοσχεδιασμένο δίπορτο roadster –που θυμίζει σε εμφάνιση το Scirocco– έχει… trademark την πορτοκαλί υφασμάτινη κουκούλα του, που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο.

Το Volkswagen Bluesport «φοράει» δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 180 ίππους στις 4.200 στροφές ανά λεπτό. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 226 χιλιόμετρα την ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων DSG.

Εννοείται, βέβαια, πως το αυτοκίνητο του μέλλοντος είναι και οικολογικό, αφού εκπέμπει μόλις 113 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ καίει μόνο 4,3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Το μοντέλο είναι, επίσης, ιδιαίτερα ελαφρύ: το βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.200 κιλά, ενώ το μήκος του είναι λίγο παραπάνω από τέσσερα μέτρα. Οι δύο αποθηκευτικοί χώροι –πορτ-μπαγκάζ και έξτρα χώρος πίσω από τη μηχανή– εξασφαλίζουν συνολική χωρητικότητα 182 λίτρων.

Το Bluesport αναμένεται το 2013 στους δρόμους της Αμερικής, ενώ εκτιμάται πως η τιμή του θα κυμαίνεται στα τριάντα χιλιάδες δολάρια.



2012 Cadillac Converj: Το αεροδυναμικό Coupe της GM

Η έκπληξη που επιφύλασσε η General Motors στους επισκέπτες του περσινού Detroit Auto Show δεν ήταν άλλη από την πρώτη παρουσίαση της Cadillac Converj , η οποία πρόκειται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2012.
 
Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Bob Lutz, η νέα Cadillac θα είναι μια «απόδειξη του στόχου μας να επανεφεύρουμε την έννοια του αυτοκινήτου». Το αυτοκίνητο θα έχει έναν μικρό βενζινοκινητήρα, ο οποίος θα λειτουργεί ως ενσωματωμένη γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας λιθίου που θα κινεί το μοτέρ και κατά συνέπεια τους μπροστά τροχούς.

Η μπαταρία του θα διαρκεί για σαράντα μίλια και θα μπορεί να επαναφορτιστεί σε λιγότερο από τρεις ώρες . Σε περίπτωση που εξαντληθεί, θα ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Η μελλοντική Cadillac θα αποδίδει 160 ίππους από τον τετρακίλυνδρο κινητήρα της, ενώ η μέγιστη ροπή της θα αγγίζει τα 34kgm.
 
Όσον αφορά τον σχεδιασμό της, μοιάζει αρκετά με τα coupe της Audi A5/S5, έχοντας πλήρως αεροδυναμικό και μοντέρνο σχήμα, ενώ στο εσωτερικό της θα έχει μόλις τέσσερα ατομικά καθίσματα.

Το συγκεκριμένο μοντέλο, θα αποτελέσει , η οποία ήδη αντιμετωπίζει αρκετά οικονομικά προβλήματα.

Επιμέλεια: Έλενα Μπούλια, Ηρώ Κουνάδη, Δημήτρης Γλύστρας, Νικόλας Γεωργιακώδης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v