Toyota iQ: Σκεφτείτε... (μικρο)αστικά

Το πρώτο πραγματικά μικρό αλλά τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με τον πιο έξυπνο σχεδιασμό και δυνατότητες "μεγάλου" θα κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους από την Toyota στις αρχές του 2009 και το μόνο που μπορεί να μας κάνει να του αντισταθούμε είναι η τιμή του.
Toyota iQ: Σκεφτείτε... (μικρο)αστικά
Η οικονομική κρίση, η διαρκής ανάγκη για διαφοροποίηση, ο αυξημένος ανταγωνισμός αλλά και ο «χώρος» για νέα μοντέλα επιβάλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες το λανσάρισμα νέων μοντέλων σε διάφορες κατηγορίες. Η περίπτωση της Toyota και του νέου iQ είναι από μόνη της ξεχωριστή. Η ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει το πρώτο μικρό (αλλά πραγματικό μικρό) τετραθέσιο αυτοκίνητο.

Με μήκος λιγότερο από τα τρία μέτρα και πλάτος κάτι παραπάνω από 1,5 μέτρο το iQ στέκεται θεωρητικά απέναντι στο Smart αλλά στην πράξη διαφέρει αρκετά. Καταρχήν είναι τετραθέσιο, «εκμεταλλεύεται» καλύτερα τους χώρους και συνολικά δίνει την αίσθηση περισσότερου αυτοκινήτου.

Για να επιτύχουν τα παραπάνω οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Toyota εφάρμοσαν μια σειρά από καινοτομίες και ευφυείς λύσεις. Επί παραδείγματι το ταμπλό είναι ασύμμετρο, διεπίπεδο ώστε να εξοικονομεί επαρκή χώρο για το συνοδηγό. Ακόμη το δοχείο καυσίμου είναι τοποθετημένο στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, ενώ τα καθίσματα είναι ιδιαιτέρως λεπτά.
 
[Δείτε video με το νέο Toyota iQ]


Εξοπλίζεται με ένα μοτέρ 1,0 λίτρων που αποδίδει περί τα 70 άλογα και χαρίζει τελική ταχύτητα της τάξεως των 150χλμ. στο μοντέλο. Η επιτάχυνση έως τα πρώτα 100χλμ έρχεται σε περίπου 15 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων ή αυτόματου.

Όπως γίνεται σαφές οι επιδόσεις δεν είναι το πιο δυνατό χαρτί του iQ αλλά και ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα εστιάσει σε αυτές κοιτάζοντας το συγκεκριμένο μοντέλο πόλης. Σε κάθε περίπτωση είναι επαρκείς και δεν θα προβληματίσουν ιδιαίτερα τον οδηγό.

Το εσωτερικό του μοντέλου είναι λιτό, προσαρμοσμένο στην εργονομία και τη λειτουργικότητα αλλά συνολικά το νέο iQ δεν υπολείπεται από πλευράς εξοπλισμού σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Διαθέτει, μεταξύ άλλων, πολλούς αερόσακους, ABS, EBD, ραδιοCD, κλιματισμό και ό,τι μπορεί να επιλέξει για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας ο υποψήφιος αγοραστής.

Το νέο μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα στις αρχές του 2009 σε τιμή που δεν έχει καθοριστεί αλλά θα υπερβαίνει τα 11.000 ευρώ. Υπό αυτή την έννοια είναι ευθέως ανταγωνιστικό με το Smart και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φθηνό.

Είναι βέβαια κάτι παραπάνω από πλήρες, αλλά είναι σαφές ότι μια ανταγωνιστικότερη τιμή θα το καθιστούσε πραγματική ευκαιρία καθώς με μια τέτοια τιμή πλησιάζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας που αποτελούν δελεαστικές προτάσεις.
 
Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v