Honda SH350i: Premium σκούτερ

Η ναυαρχίδα της μοτο-οικογένειας SH της Honda αποκτά δύο νέες εκδόσεις.
Honda SH350i: Premium σκούτερ

Μετά την εκ βάθρων αναβάθμιση του μοντέλου του 2021 – με αύξηση της ισχύος από έναν μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα και μία πλήρη στιλιστική ανανέωση – η ναυαρχίδα της οικογένειας SH της Honda παραμένει ίδια για το 2022 με την προσθήκη δύο νέων εκδόσεων ‘Sporty Edition’ με νέους χρωματισμούς και άλλες σχεδιαστικές πινελιές που επεκτείνουν τις προσφερόμενες επιλογές.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει λειτουργία Smart Key, Honda Selectable Torque Control (HSTC), φωτισμό LED, οθόνη LCD και θύρα USB Type-C κάτω από τη σέλα.

Παρατηρώντας κάποιος τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων διαπιστώνει ότι δύο είναι τα γράμματα που κυριαρχούν: SH. Πάνω από ένα εκατομμύριο σκούτερ SH έχουν πουληθεί στην Ευρώπη τα τελευταία 37 χρόνια, χαρίζοντας στο ακρωνύμιο SH το κύρος ενός εξαιρετικού προϊόντος, υπό τη σκέπη της διάσημης ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας Honda.

Το SH300i, με συμπαγή, step-through επίπεδη σχεδίαση πατώματος για ελεύθερη διέλευση και εμπρός/πίσω τροχούς 16 ιντσών διαθέτει όλα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά ενός SH και κάτι ακόμα – έναν ισχυρό κινητήρα που προσφέρει μέγιστη απόκριση για χρήση στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο.



Αύξηση ροπής, μείωση της κατανάλωσης

Έγινε το πρώτο Honda που πληρούσε τις προδιαγραφές EURO4 το 2015. Παράλληλα, τα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα απέφεραν αύξηση ροπής και μείωση της κατανάλωσης. Και εμφανισιακά, όμως, απέκτησε μεγαλύτερο ‘μυϊκό όγκο’, ενώ με την αναβάθμιση του πλαισίου απελευθερώθηκε πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος διατηρώντας ατόφια την ‘ξυραφένια’ (οδική) συμπεριφορά του. Το 2019, απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC) και, το 21YM, η ιστορία συνεχίστηκε: το SH350i απέκτησε μεγαλύτερο κινητήρα, που αύξησε την ισχύ και τη ροπή του και ανανεώθηκε αισθητικά με έμφαση στην κομψότητα, εδραιώνοντας τη θέση του ως το τέλειο ‘all-round’ σκούτερ.

Για το 22YM οι δύο ‘Sporty Edition’ εκδόσεις του SH350i αυξάνουν την απήχηση και τις διαθέσιμες επιλογές του μοντέλου.

Ο κινητήρας eSP+ του SH350i αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2PS (21,5Kw), και είναι ισχυρός σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας απολαυστική επιτάχυνση. Επίσης πληροί τα πρότυπα EURO5.

Το ολοκληρωμένο facelift αποτελεί μία εξέλιξη της συνταγής SH και προσθέτει το στοιχείο της κομψότητας στις συμπαγείς διαστάσεις και την πρακτικότητα – είτε κινείται, είτε είναι σταθμευμένο. Επίσης υιοθετεί ένα ελαφρύ πλαίσιο. Μία θύρα φόρτισης USB βρίσκεται κάτω από τη σέλα, και ο πίνακας οργάνων είναι LCD.

Και οι δύο Sporty Editions περιλαμβάνουν αρκετές premium πινελιές σε matt grey, όπως τροχούς, μπότες πιρουνιού, πίσω σχάρα και καλύμματα κινητήρα, κόκκινη ραφή στη σέλα, κόκκινες και γκρι ρίγες στους τροχούς. Ακόμα, το κόκκινο λογότυπο Honda μπροστά και κόκκινο λογότυπο ‘SH’ στο πλάι χαρακτηρίζουν τις δύο εκδόσεις.

Το SH350i είναι ένα σκούτερ που κάνει άμεσα αισθητή την παρουσία του στο δρόμο, υποδηλώνοντας την premium SH καταγωγή του με μία ολοκαίνουργια σχεδίαση που αντιγράφει την εμφάνιση του μικρότερου μοντέλου και best-seller της οικογένειας SH150i. Οι λέξεις-κλειδιά στο στυλ είναι ‘μυώδες’ και ‘εξωτερική ένταση’. Η όψη του το κάνει να ξεχωρίζει:

ο προβολέας LED διαθέτει τώρα διαχωρισμό της μεσαίας σκάλας σε δύο δέσμες, ενώ τα φώτα πορείας τοποθετούνται ψηλά, πάνω στο κέλυφος του τιμονιού, δημιουργώντας μια μοντέρνα, χαρακτηριστική εμφάνιση. Το πίσω φανάρι LED και τα φλας τοποθετούνται ανάμεσα στις αλουμινένιες χειρολαβές του συνεπιβάτη.

Λειτουργικότητα

Ασφαλώς, για ένα μοντέλο SH η λειτουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την εμφάνιση. Η θέση οδήγησης υποστηρίζει διάφορους σωματότυπους αναβατών και υπόσχεται μια άνετη, όρθια θέση σώματος και άριστη ορατότητα. Το συνολικό μήκος του είναι 2160mm, με πλάτος 742mm και ύψος 1161mm. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι 131mm.

Υπάρχει χώρος για ένα full-face κράνος κάτω από τη σέλα, ενώ το ύψος της παραμένει πρακτικά χαμηλό στα 805mm (μόλις 5mm παραπάνω από του SH125/150). Υπάρχει επίσης μία νέα θύρα USB Type-C για εύκολη φόρτιση μιας κινητής συσκευής. Το στάνταρ επίπεδο πάτωμα του SH (πλάτος 435mm) διευκολύνει τη μεταφορά φορτίων και βοηθά τον αναβάτη να ανεβαίνει και να κατεβαίνει. Ένα αναδιπλούμενο άγκιστρο μεταφοράς στο εμπρός πάνελ αυξάνει την πρακτικότητα.

Ένας ελκυστικός πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες – συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών HSTC και ABS – διατεταγμένων γύρω από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη ‘ταχύμετρο/ χιλιομετρητής’. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα ελέγχονται μέσω μπουτόν Α/Β στο αριστερό γκριπ.

Το Smart Key είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον πολυάσχολο αναβάτη ο οποίος είναι συνέχεια σε κίνηση. Πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά στο ντουλαπάκι, είναι συμβατό και με την προαιρετική αφαιρούμενη βαλίτσα top box των 35 λίτρων. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί.



Άριστα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά

Ο κινητήρας eSP+ (enhanced Smart Power+) του SH350i συνδυάζει άριστα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά με υψηλή ιπποδύναμη χάρη στην ολοκληρωμένη εφαρμογή τεχνολογιών μείωσης τριβών.

Ο υδρόψυκτος κινητήρας ψεκασμού με μονό Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ/SOHC) αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2PS (21,5kW) στις 7,500rpm, με μέγιστη ροπή 32Nm στις 5,250rpm. Από στάση, το SH350i επιταχύνει στα 200 χιλ. σε 10,2 ΄΄.

Αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων. Η πεταλούδα ψεκασμού τροφοδοτεί τις βαλβίδες εισαγωγής διαμέτρου 28mm με μέγιστη απόδοση. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αποδοτική ροή και στροβιλισμό στο κύλινδρο για πιο ομοιόμορφη καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται από το χώρο καύσης του κινητήρα μέσω μιας ευθείας εξαγωγής, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοση.

Ο κινητήρας διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης  στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα λειτουργεί για τη διαχείριση της πρόσφυσης.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή, ενώ με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 9,1 λίτρα η αυτονομία υπερβαίνει τα 270 χλμ.

Το δοκιμασμένο πλαίσιο του SH350i είναι σχεδιασμένο με κριτήριο της ασφάλεια και την ευελιξία σε όλες τις συνθήκες. Στη φάση ανανέωσης του μοντέλου για το 2021, αναβαθμίστηκαν οι διάμετροι των σωληνώσεων, το πάχος των ελασμάτων και τα υλικά των εξαρτημάτων του πλαισίου, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την άνεση στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και εξοικονομώντας βάρος 1 κιλό.

Η γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda για το SH350i περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

Smart top box 35 λίτρων & πίσω σχάρα

Ζελατίνα & χούφτες (σετ)

Θερμαινόμενα γκριπ

Κουβέρτα σκούτερ

Η λιανική τιμή πώλησης παραμένει: 5.750 ευρω και 6.150 ευρω με Smart Top Box. Στην Ελλάδα η πρώτη άφιξη της Sporty edition αναμένεται τον Δεκέμβριο του 2021 με λιανική τιμή πώλησης, 5.870 ευρώ και 6.270 ευρώ με Smart Top Box.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v