Με ανθρωποκεντρική εστίαση το νέο Audi Q5 Sportback
Η Audi παρουσιάζει το Q5 Sportback, ένα sport coupe που συνδυάζει την ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό ενός SUV με τη δυναμική, κομψή σιλουέτα.
Η Audi παρουσιάζει το Q5 Sportback, ένα sport coupe που συνδυάζει την ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό ενός SUV με τη δυναμική, κομψή σιλουέτα.
Η Audi επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με το sport coupe Q5 Sportback που συνδυάζει τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό, με την δυναμική σιλουέτα.
Η ψηλή μάσκα Singleframe πλαισιώνεται από κάθετες, λειτουργικές αεροκουρτίνες. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες. Παρακάτω βρίσκονται οι απολήξεις της εξάτμισης, ενώ το SQ5 Sportback διαθέτει τις εμβληματικές διπλές απολήξεις εξάτμισης σε νέα, καθαρή σχεδίαση.
Επίπεδα διαμόρφωσης
Το Q5 διατίθεται σε δύο επίπεδα εξωτερικής διαμόρφωσης, advanced και S line. Οι ζάντες αλουμινίου είναι 18 ιντσών, με πέντε βραχίονες.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες των επιβατών. Οι ιδιότητες των υλικών μελετήθηκαν σε πολύ πρώιμο στάδιο κατά τον σχεδιασμό και μαζί με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την οθόνη συνοδηγού MMI, σχηματίζουν μια ξεχωριστή ψηφιακή σκηνή.
Το εσωτερικό έχει μια αισθητά ζεστή ατμόσφαιρα. Η αρχιτεκτονική Softwrap εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πιλοτήριο μέχρι την κεντρική κονσόλα. Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται υλικά βιώσιμης προέλευσης. Υλικά όπως οι ταπετσαρίες Cascade και οι μικροΐνες Dinamica κατασκευάζονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αποδεικνύοντας ότι η Audi εκτός άλλων δεσμεύεται να χρησιμοποιεί τους πόρους με βιώσιμο και αποτελεσματικό τρόπο.
Υπερσύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus
Το νέο Audi Q5 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τον διαμήκη άξονα. Όλες οι εκδόσεις κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την τεχνολογία MHEV plus.
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα ενώ αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί είναι δυνατοί σε κάποιο βαθμό κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.
Πρόσθετη ροπή
Η νέα γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), παράγει πρόσθετη ροπή έως και 230 Nm και 24 ίππους. Επιπλέον, το ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό διασφαλίζει ότι το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί με πλήρη ισχύ, διατηρώντας μια άνετη εσωτερική θερμοκρασία ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός, όπως κατά τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ή σε κόκκινο σηματοδότη.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus είναι τύπου φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου και ενεργειακής απόδοσης 1,7 kWh. Η κύρια λειτουργία της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα (BAS) είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, ανακουφίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία (ανάκτηση) με ισχύ έως και 25 kW. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 Sportback Plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.
Τρεις κινητήρες
Στο λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 24 ίππους πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα, ενώ διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Quattro..
Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 204 ίππους, με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 204 ίππους και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 Sportback που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας εφοδιάζεται με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα 367 ίππους με μέγιστη ροπή 550 Nm.
Τα νέα Q5 Sportback και SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Δεκέμβριο του 2024.