Ο ‘πύραυλος τσέπης’ της Honda που οδηγείται και με δίπλωμα κατηγορίας A2 βελτιώνεται σημαντικά με έμφαση στις επιδόσεις. Από τις πιο αξιοσημείωτες βελτιώσεις είναι το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41 χλστ., τα διπλά εμπρός δισκόφρενα και οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες.
Η πρόσφυση του εμπρός τροχού έχει βελτιωθεί με ελαφρά μετακίνηση του κέντρου βάρους προς τα εμπρός, όπως και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας χάρη στο νέο ψαλίδι το οποίο είναι ελαφρύτερο με μικρότερη πλευρική ακαμψία. Το πίσω αμορτισέρ φέρει νέες ρυθμίσεις για άριστη συνεργασία με το νέο πιρούνι. Οι επανασχεδιασμένοι τροχοί και το ελαφρύτερο ψυγείο εξοικονομούν βάρος, ενώ οι νέες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου βελτιώνουν το χαρακτήρα του κινητήρα. Ο ισχυρότερος προβολέας LED προσφέρει καλύτερη ορατότητα.
Απολαυστική
Γρήγορη, ‘σπαρτιάτικη’, προσιτή και – πάνω απ’ όλα απολαυστική – η CBR500R της Honda με το ολόσωμο φέρινγκ, που κυκλοφόρησε το 2013 μαζί με τη ‘γυμνή’ CB500F και την ‘adventure style’ CB500X, αναζωογονεί με γνήσια, σπορ ενέργεια την τριμελή οικογένεια δικύλινδρων μοτοσυκλετών μεσαίας κατηγορίας.
Έχοντας αποδείξει ότι είναι η ‘σταρ’ της οικογένειας, για το Μ.Υ. 2022 αναβαθμίζεται αποκτώντας μία υψηλής ποιότητας ανάρτηση με ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP USD 41χλστ., διπλά εμπρός δισκόφρενα, νέους ελαφρύτερους τροχούς και ψαλίδι και λοιπές βελτιώσεις στις λεπτομέρειες, όπως ένα εντυπωσιακό νέο χρώμα.
Παράλληλα με τις αλλαγές στον κινητήρα όπως οι αναβαθμισμένες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου και ένα νέο ελαφρύτερο ψυγείο, το πλαίσιο ωφελείται από την προσθήκη του ανεστραμμένου πιρουνιού Showa SFF-BP USD 41χλστ., τις ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin που επενεργούν σε δύο δίσκους 296 χλστ., τους ελαφρύτερους τροχούς 5 μπράτσων και το επανασχεδιασμένο ψαλίδι – για βελτιωμένη άνεση και συμπεριφορά. Το κέντρο βάρους έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα εμπρός, βελτιώνοντας την πρόσφυση του εμπρός τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη.
Σχεδιαστικά αναβαθμίζεται με ένα νέο εμπρός φτερό που έχει κληρονομήσει από την CBR650R, ενώ τα σπορ μαρσπιέ αλουμινίου ανήκουν τώρα στο στάνταρ εξοπλισμό Όπως και πριν, όργανα LCD περιλαμβάνουν ενδείξεις Shift Up & Gear Position. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Ο νέος προβολέας, τον οποίο έχει επίσης κληρονομήσει από την CBR650R, προσφέρει τώρα μία ευρύτερη δέσμη.
Eλαφρύ και πανίσχυρο πλαίσιο
Το ατσάλινο πλαίσιο – τύπου διαμάντι με σωλήνες διατομής 35χλστ. παραμένει ίδιο για το 2022. Είναι ελαφρύ και πανίσχυρο, με ισορροπημένη ακαμψία που μεταφέρει άριστα την πληροφορία από το οδόστρωμα στον αναβάτη. Το σχήμα και η τοποθέτηση των βάσεων του κινητήρα σε συνδυασμό με τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου περιορίζουν τους κραδασμούς στο ελάχιστο.
Άμεσα αντιληπτή είναι η αλλαγή στην εμπρός ανάρτηση. Με στόχο την αναβάθμιση της σπορ συμπεριφοράς, το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41χλστ. της προηγούμενης σχεδίασης έχει αντικατασταθεί από το ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41 χιλ. Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41χλστ. με νέες πάνω και κάτω πλάκες έδρασης.
Ως ένα ακόμα μέτρο βελτίωσης της ποιότητας κύλισης, αποκτά νέους, ελαφρύτερους τροχούς με 5 μπράτσα σχήματος Υ αντί για 6 που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Το πλάτος του εμπρός τροχού παραμένει 3,5” και με ελαστικό 120/70-ZR17 και του πίσω 4,5” με ελαστικό 160/60-ZR17.
Το ανασχεδιασμένο ψαλίδι εξοικονομεί βάρος. Σύμφωνα με τις δυναμικές βελτιώσεις του πλαισίου και της ανάρτησης, η απόδοση πέδησης έχει ομοίως βελτιωθεί.
Το βάρος (πλήρες υγρών) της νέας CBR 500R είναι 192 κιλά με ελαφρώς μεγαλύτερη κατανομή βάρους μπροστά για μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιωμένη πρόσφυση: Η αναλογία κατανομής βάρους εμπρός/πίσω είναι τώρα 50,7/49,3, συγκριτικά με το 50,1/49,9 της προηγούμενης έκδοσης.
Νέοι, περίτεχνα σχεδιασμένοι διπλοί προβολείς LED (επίσης κληρονομιά από την CBR650R), εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση προσφέρουν και μια φαρδύτερη δέσμη, ενώ δένουν αρμονικά και με τα LED φλας. Η οθόνη LCD περιλαμβάνει ένδειξη Gear Position και Shift Up που είναι ρυθμισμένη στάνταρ στις 8.750 σ.α.λ., αλλά μπορεί να ρυθμιστεί σε στάδια των 250 σ.α.λ. μεταξύ 5-8.750 σ.α.λ.
Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό, στα 785χλστ κάτι που καθιστά την CBR500R εύκολα διαχειρίσιμη και η θέση οδήγησης επιτρέπει σε αναβάτες ανεξαρτήτως ύψους να κάθονται άνετα. Οι συνολικές διαστάσεις είναι 2080 χλστ. x 760 χλστ x 1145 χλστ., με απόσταση από το έδαφος 130 χλστ.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 17,1 λίτρα μαζί με τη ρεζέρβα και με δεδομένη την εξαιρετική κατανάλωση των 3,5 λίτρων/100χλμ. (28.6 χλμ./λίτρο) προσφέρει αυτονομία πάνω από 485 χλμ.
Απολαυστική ισχύς
Η διάταξη του οκταβάλβιδου, υγρόψυκτου, παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα 471κ.εκ. της CBR500R, κατάλληλου και για κατόχους διπλώματος Α2, προσφέρει μία ισορροπία φυσικού μεγέθους και άμεσης, απολαυστικής ισχύος, με ζωηρό, υψηλόστροφο χαρακτήρα και συναρπαστική μέγιστη ισχύ. Οι αναβαθμίσεις του 2019 πέτυχαν ταχύτερη επιτάχυνση μέσω αύξησης ισχύος και ροπής της τάξεως του 4% στις χαμηλές και μεσαίες στροφές στην κλίμακα 3-7.000 σ.α.λ. Είναι περισσότερο ένας κινητήρας του οποίου οι συνολικές επιδόσεις και ο χαρακτήρας ‘ξεπερνούν’ τον σχετικά μικρό κυβισμό του. Η μέγιστη ισχύς των 47,6 ίπποι (35 kW) επιτυγχάνεται στις 8.600 σ.α.λ., με τη ροπή των 43 Nm να παράγεται στις 6.500 σ.α.λ.
Μία ποικιλία γνήσιων αξεσουάρ διατίθεται για την CBR500R. Μεταξύ αυτών είναι: Top box 35 λιτρων, πίσω σχάρα, τσάντα ρεζερβουάρ, τσάντα σέλας, ψηλή φιμέ ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ, 12V/USB Type-C θύρα, κάλυμμα σέλας, αυτοκόλλητα τροχών, προστατευτικό ρεζερβουάρ
Η νέα Honda CBR 500R MY22 διατίθεται στην ελληνική αγορά και η λιανική τιμή της είναι 7.800 ευρώ.