Ανανεωμένη CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports: Έτοιμη για περιπέτεια

Πλήρως φρεσκαρισμένη, η νέα CRF1100L Africa Twin Adventure Sport λανσάρεται με εξελιγμένες ρυθμίσεις και αυξημένη χωρητικότητα.
Ανανεωμένη CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports: Έτοιμη για περιπέτεια

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ευρώπη, και ενώ η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το ίδιο όνομα – παρουσιάστηκε το 2016 ως CRF1000L Africa Twin – ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο, φτιαγμένο εξαρχής, εν τούτοις κληρονόμησε την ουσία και το πνεύμα που απογείωσαν τη δημοτικότητα της προκατόχου της.

Η ισορροπία ισχύος / βάρους ήταν βασικό στοιχείο της επιτυχίας της πρώτης μοτοσυκλέτας, κάτι που συνεχίστηκε και με το νέο μοντέλο. Με μία μοναδική, αθλητική εμφάνιση, έναν απολαυστικό, εύχρηστο κινητήρα και ένα ικανό, άνετο πλαίσιο, η CRF1000L Africa Twin αποδείχτηκε μία πραγματικά σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους λάτρεις της περιπέτειας ανά τον κόσμο, όσους τη χρησιμοποιούν καθημερινά στην πόλη αλλά και τους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου.

Για το 2022, η CRF1100L Africa Twin Adventure Sport περιλαμβάνει νέες ρυθμίσεις στο κιβώτιο Dual Clutch Transmission (DCT) για πιο ομαλή συμπεριφορά με την 1η και 2η σχέση, νέα προσαρμοζόμενη ζελατίνα, και  εντυπωσιακά νέα γραφικά ‘Cracked Terrain’. Προστασία σώματος μοτοσυκλέτας, με *νέα*, χαμηλότερη ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος. Νέα γραφικά ‘Cracked Terrain’. Ρεζερβουάρ καυσίμου 24,8 λίτρων, αλουμινένια ένθετα, πίσω σχάρα και ποδιά κινητήρα. Φώτα ημέρας - Daytime Running Lights (DRL) με φώτα στροφής - Cornering Lights. Cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και παροχή ρεύματος ACC. Οθόνη αφής TFT - Multi Information Display (MID) 6,5”. Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπουν τη χρήση ενός smartphone μέσω της MID.



Προστασία από τον αέρα

Σχεδιασμένη για μεγάλα ταξίδια, η Africa Twin Adventure Sports διαθέτει εκτεταμένο εμπρός φέρινγκ το οποίο περιλαμβάνει μία νέα, πιο χαμηλή κατά 110 χλστ. ζελατίνα, ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος σε 5 επίπεδα, κάτι το οποίο βελτιώνει την ορατότητα αλλά παρόλα αυτά προσφέρει άφθονη προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες.

Το πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας έχει πιο λεπτή σχεδίαση και η σέλα είναι προσεκτικά διαμορφωμένη για να μπορεί ο αναβάτης να φτάνει άνετα στο έδαφος και για ευκολότερη κίνηση εμπρός, πίσω. Με χωρητικότητα 24,8 λίτρων, το ρεζερβουάρ καυσίμου προσφέρει αυτονομία πάνω από 500 χλμ., χάρη στην κατανάλωση των 4,9 λίτρων/100 χλμ. (20,4 χλμ./λίτρο). MT και 4,8 λίτρων/100 χλμ (20.8 χλμ./λίτρο) DCT (WMTC mode). Το μεγάλο προστατευτικό πάνελ για το κάρτερ και η αλουμινένια πίσω σχάρα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.

Δύο νέοι προβολείς LED τοποθετούνται ψηλά, προσφέροντας μία ισχυρή φωτεινή δέσμη και τα φώτα ημέρας Daytime Running Lights (DRL) προσαρμόζονται αυτόματα στην ένταση του φωτισμού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας την ασφάλεια ανεξαρτήτως συνθηκών. Για πρόσθετη ασφάλεια, η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports φέρει φώτα στροφής τριών σταδίων που χρησιμοποιούν την ταχύτητα και τη γωνία κλίσης (έλεγχος μέσω IMU) για αυτόματη προσαρμογή της περιοχής που θα φωτιστεί όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει. Τα προστατευτικά χεριών (χούφτες) περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει όλα τα συστήματα της Africa Twin, ενώ τα προφίλ οδήγησης (riding modes¬) επιλέγονται από το πάνω αριστερό τμήμα της. Η οθόνη MID μπορεί επίσης να εξατομικεύεται για να προβάλλει διάφορα επίπεδα πληροφοριών σχετικά με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, ενώ λειτουργεί ακόμα και όταν ο αναβάτης φορά γάντια.

Η ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπει τη χρήση ενός smartphone μέσω της οθόνης αφής. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης και απεικόνισης των εφαρμογών πλοήγησης, ενώ κλήσεις και λήψεις κλήσεων μπορούν να πραγματοποιούνται μέσω ακουστικών Bluetooth στο κράνος. Το ίδιο το smartphone συνδέεται σε μία θύρα φόρτισης USB στη δεξιά πλευρά της οθόνης MID. Hands-free ασύρματη συνδεσιμότητα Bluetooth προσφέρεται προαιρετικά, ενώ όλοι οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από το χειριστήριο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Νέα για το 2022 είναι η σχεδίαση ‘Cracked Terrain’ και οι ανανεωμένοι χρωματικοί συνδυασμοί που τώρα περιλαμβάνουν μαύρα αλουμινένια πλαϊνά καλύμματα και αλουμινένια πίσω σχάρα.



Αυξημένη χωρητικότητα κινητήρα

Ο κινητήρας των 1.084κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ ισχύ 102 ίππων(75kW) και μέγιστη ροπή 105Nm

Η μεταβλητή βαλβίδα ελέγχου καυσαερίων - Exhaust Control Valve (ECV) προσφέρει βελτιωμένο ήχο στις χαμηλές στροφές και μέγιστη απόδοση ισχύος στις υψηλές στροφές.

Η βασική αρχιτεκτονική του 8-βάλβιδου, παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) παρέμεινε ίδια για το 2020, αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητα– 1.084κ.εκ. από 998κ.εκ. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η αύξηση της μέγιστης ισχύος από 95 ίππους σε 102 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και της μέγιστης ροπής αντίστοιχα από 99 Nm σε 105Nm στις 6.250 σ.α.λ. Το σημαντικό είναι ότι οι αυξημένες τιμές ισχύος και ροπής αποδίδονται από τις 2.500 στροφές μέχρι τον κόφτη.

Ηλεκτρονικά διαχείρισης κινητήρα

Βελτιστοποιημένα για χρήση εκτός δρόμου επίπεδα παρέμβασης HSTC διαχειριζόμενα από IMU.

Το Wheelie Control περιλαμβάνει 3 επίπεδα και διαχείριση από την IMU.

Τέσσερα προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD.

Δύο προγράμματα USER επιτρέπουν πλήρη εξατομίκευση προφίλ οδήγησης.

Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης προσφέρει 4 επίπεδα ισχύος και 3 επίπεδα φρένου κινητήρα. Υπάρχουν επτά επίπεδα ρύθμισης του HSTC, αλλά το ποσοστό παρέμβασης κάθε επιπέδου έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνάδει με τα δεδομένα που δέχεται σε πραγματικό χρόνο (τιμές και ρυθμός μεταβολής γωνιακής ταχύτητας και κλίσης) από την IMU. Η κλιμάκωση των επιπέδων έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορεί ο αναβάτης να επιλέγει το βαθμό ολίσθησης του πίσω τροχού για αποδοτική off-road οδήγηση. Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως.

Τέσσερα προφίλ οδήγησης

Υπάρχουν τέσσερις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD για την κάλυψη των περισσοτέρων οδηγικών συνθηκών και καταστάσεων και δύο ρυθμίσεις USER για εξατομίκευση από τον αναβάτη. Ακόμα και με τα προεπιλεγμένα (default) προγράμματα, κάποιες παράμετροι μπορούν να μεταβληθούν – HSTC μεταξύ επιπέδων 1-7 (και απενεργοποίηση), Wheelie Control μεταξύ επιπέδων 1-3 (και απενεργοποίηση) και σημεία αλλαγών DCT S mode επίπεδα 1-3.

Το TOUR συνδυάζει το υψηλότερο επίπεδο ισχύος (1), για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές με μεσαίο Φρένο Κινητήρα (2) και ενεργό on-road Cornering ABS.

Το URBAN είναι κατάλληλο για ευρέως φάσματος οδηγικές απαιτήσεις και χρησιμοποιεί μεσαίο επίπεδο Ισχύος (2) και Φρένο Κινητήρα (2) με ενεργό active on-road Cornering ABS.

Το GRAVEL προσφέρει το χαμηλότερο επίπεδο Ισχύος (4) και Φρένο Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road. Σε αυτή τη ρύθμιση, το ABS στο πίσω φρένο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Το OFF-ROAD χρησιμοποιεί μικρομεσαίο επίπεδο Ισχύος (3) και τη χαμηλότερη ποσότητα Φρένου Κινητήρα Engine Braking (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road. Το ABS στο πίσω φρένο μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Τα προγράμματα USER 1 & 2 προσφέρουν στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει από δύο διαφορετικά εξατομικευμένα σεταρίσματα – επιλογή μεταξύ επιπέδων Ισχύος 1-4 και Φρένου Κινητήρα 1-3, και επιπλέον HSTC, Wheelie Control και παραμέτρων ABS on-road/off-road. Το USER 1 ξεκινά με επίπεδο Ισχύος και Φρένου Κινητήρα 2, το USER 2 χρησιμοποιεί επίπεδο Ισχύος 4 και Φρένο Κινητήρα 3.



Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη (DCT)

‘Απλό και άμεσο’ προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στη Χειροκίνητη Επιλογή (MT) ή στο Αυτόματο (Automatic) D και S πρόγραμμα. Το σπορ πρόγραμμα S (με 3 επίπεδα) κρατά τις στροφές πιο ψηλά στην επιτάχυνση και κατεβάζει σχέση ταχύτερα από το D, για πιο σπορ οδήγηση. Η λειτουργία G βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση του πίσω τροχού σε συνθήκες off-road. Η ανίχνευση της κλίσης του δρόμου προσαρμόζει το μοτίβο των αλλαγών σχέσεων ανάλογα με το ποσοστό της κλίσης. Η μονάδα IMU παρέχει επίσης λειτουργία ανίχνευσης της κλίσης της μοτοσυκλέτας κατά το στρίψιμο για βελτιωμένη και πιο αποδοτική αλλαγή των σχέσεων. Για το 22YM, το βελτιωμένο μοτίβο αλλαγών σχέσεων επιτρέπει πιο ομαλό χειρισμό κατά την εκκίνηση και κατά την οδήγηση με μικρότερες σχέσεις.

Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 200.000 μοτοσυκλέτες με DCT σε όλη την Ευρώπη από τότε που το σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη VFR1200F, το 2009. Κάτι που αποδεικνύει την αποδοχή του στην αγορά είναι το γεγονός ότι το 2020, οι DCT εκδόσεις της Africa Twin (συμπερ. της έκδοσης Adventure Sports) συγκέντρωσαν το 47% των πωλήσεων του μοντέλου.

Το μοναδικό στο είδος του κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Honda εξασφαλίζει αξιόπιστες, πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Το κιβώτιο διαθέτει δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και 5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο - για εξοικονόμηση χώρου.

Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης αποσυμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενώ ταυτοχρόνως εμπλέκεται ο δεύτερος.

Γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων

Έτσι επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς διακοπή στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά την αλλαγές ταχυτήτων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές ταχυτήτων να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση.

Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δε μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του οδηγού και η δυνατότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος αυξάνουν τη δημοτικότητα του DCT.

Τρία προγράμματα λειτουργίας είναι διαθέσιμα. Το MT δίνει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη, ο οποίος μπορεί να αλλάζει κατά βούληση σχέσεις - από τα αντίστοιχα κουμπιά - στο τιμόνι. Το αυτόματο πρόγραμμα D είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο και εξασφαλίζει βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο πρόγραμμα S διαθέτει τρία επίπεδα λειτουργίας για πιο σπορ οδήγηση, καθώς η κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει περισσότερες στροφές πριν την αλλαγή, ενώ κατεβάζει πιο γρήγορα στην επιβράδυνση για πρόσθετο φρένο κινητήρα

Τόσο στο πρόγραμμα D όσο και στο S, το DCT επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εφόσον χρειαστεί. Ο αναβάτης, αρκεί να επιλέξει τη σχέση που επιθυμεί κινώντας προς τα πάνω ή προς τα κάτω το διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Το DCT επανέρχεται σε αυτόματη λειτουργία σε χρόνο ανάλογο με το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου.

Το κιβώτιο DCT της Africa Twin είναι πλήρως εξοπλισμένο έτσι ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις σε περιβάλλον περιπέτειας χάρη στη λειτουργία ‘εκτός δρόμου’, η οποία ενεργοποιείται από το διακόπτη G μέσω της οθόνης αφής TFT. Πιέζοντας το διακόπτη G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης, το πατινάρισμα του συμπλέκτη περιορίζεται με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ελκτικής πρόσφυσης και του ελέγχου της μοτοσυκλέτας

Μία ακόμη λειτουργία του DCT είναι η αναγνώριση της κλίσης του οδοστρώματος με βάση την οποία προσαρμόζεται το μοτίβο των αλλαγών σχέσεων, για ακόμα καλύτερο έλεγχο από τον αναβάτη.

Για το 2022, οι ρυθμίσεις του κιβωτίου DCT έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω στην πρώτη και δεύτερη σχέση, επιτρέποντας πιο ομαλή συμπεριφορά κατά την εκκίνηση από στάση και στις πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Η ανανεωμένη CRF1100L Africa Twin Adventure Sports MY22 διατίθεται στην ελληνική αγορά και η λιανική της τιμή ξεκινά από 17.700 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v