Η ανανεωμένη νέα CRF250R είναι ισχυρότερη από ποτέ, με το πλαίσιο της CRF450R που κατέκτησε το πρωτάθλημα MXGP και ανανεωμένη κυλινδροκεφαλή που αύξησε σημαντικά τη ροπή στις χαμηλές στροφές. Νέο ψυγείο βελτιώνει την απόδοση, ο συμπλέκτης έχει πλέον 9 δίσκους, ενώ το ενισχυμένο κιβώτιο φέρει νέα κλιμάκωση.
Η κατηγορία MX2 είναι αμείλικτη, με τις μάχες να δίνονται σώμα με σώμα, και η CRF250R της Honda έχει αποδειχτεί πολύτιμο όπλο για τη μάχη. Με την πάροδο του χρόνου, μέσα από τον ανταγωνισμό, με μικρά και μεγάλα βήματα, εξελίχθηκε σε μία μοτοσυκλέτα την οποία, τόσο ο ενθουσιώδης ερασιτέχνης αθλητής, όσο και ο έμπειρος επαγγελματίας – μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο, σε κάθε μέτρο του γύρου.
Μείωση της κόπωσης του αναβάτη
Για πιο άνετη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, οι πρόσφατες εξελίξεις της CRF450R πραγματοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της κόπωσης του αναβάτη – βοηθώντας, όχι μόνον αναβάτες μεγάλου διαμετρήματος, αλλά και φίλους του MX ανεξαρτήτως ικανοτήτων, να βελτιώνουν συνεχώς τα γυρολόγιά τους.
Τα οφέλη που προκύπτουν από το ελαφρύτερο πλαίσιο για την CRF450R κάνουν ακόμα πιο έντονη την παρουσία τους στην CRF250R. Το κατά 3 κιλά ελαφρύτερο νέο πλαίσιο της CRF250R και η ισορροπημένη ακαμψία του ψαλιδιού – σε συνδυασμό με την πιο γρήγορη γεωμετρία και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος – στοχεύουν σε κορυφαίες επιδόσεις στις στροφές και στην ευκολία χειρισμών. Επιπλέον, ένα πλήρες re-valving της ανάρτησης Showa βελτιώνει την απόσβεση των κραδασμών, την ελκτική πρόσφυση και τον έλεγχο.
Οι αναβάτες ανέκαθεν αγαπούσαν την εντυπωσιακή μέγιστη ισχύ της CRF250R. Για να συνδυαστεί όμως η δύναμη στις χαμηλές στροφές με τη γεμάτη καμπύλη στις μεσαίες στροφές, χρειάστηκαν εκτενείς τροποποιήσεις τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή του κινητήρα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση της ακρίβειας του χρονισμού των εκκεντροφόρων στις υψηλές στροφές και στην αξιοπιστία σε βάθος χρόνου. Ένας βελτιωμένος συμπλέκτης με 9 δίσκους και νέα κλιμάκωση για το ενισχυμένο κιβώτιο εξασφαλίζουν την πλήρη αξιοποίηση της αυξημένης ροπής.
Αύξηση της ροπής
Ο κινητήρας 249.4 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) της CRF250R έχει γίνει διάσημος για τις επιδόσεις του στις υψηλές στροφές και για το 20YM αυξήθηκε η μέγιστη ισχύς και ροπή του στις μεσαίες στροφές.
Με περισσότερη ροπή από χαμηλά, η καμπύλη ισχύος είναι πιο ομαλή και γραμμική, ενώ η ροπή κορυφώνεται σε σημαντικά χαμηλότερες στροφές. Συνολικά προσφέρει μέχρι 10% περισσότερη ισχύ και 15% περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές, ώστε η οδήγηση από στροφή σε στροφή να επιτυγχάνεται πιο αποδοτικά, χρησιμοποιώντας την ίδια σχέση.
Αποτέλεσμα; Ένας πολύ επιτυχημένος κινητήρας έγινε ακόμα καλύτερος, παράγοντας πλούσια, ωφέλιμη ροπή από τις χαμηλές στροφές, για βέλτιστη αξιοποίηση της ευελιξίας του νέου πλαισίου.
Η σταθερότητα καύσης στις χαμηλές στροφές και η βελτίωση της ροής των αερίων εισόδου και εξόδου του θαλάμου καύσης στις χαμηλές στροφές αποτέλεσαν το βασικό στόχο.
Πολυάριθμες λεπτομερείς βελτιώσεις έχουν γίνει για βελτιστοποίηση της απόδοσης στις υψηλές στροφές του κινητήρα.
Πρόσθετη ροή αέρα
Για να ανταπεξέρχεται στην αυξημένη θερμότητα που παράγει ένας ‘σκληρά εργαζόμενος’ κινητήρας, η αναθεωρημένη γωνία τοποθέτησης του ψυγείου και ο αριθμός των πτερυγίων του έχουν προσαρμοστεί μέσω ρευστοδυναμικής ανάλυσης, αυξάνοντας την ενεργή επιφάνεια κατά 5% και την αποβολή θερμότητας κατά 6%. Τα νέας σχεδίασης καλύμματα δημιουργούν πρόσθετη ροή αέρα.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στη μετάδοση. Για περισσότερη αντοχή και πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα, ο συμπλέκτης απέκτησε έναν έξτρα δίσκο (φτάνοντας τους 9), για καλύτερη κατανομή του φορτίου στα υλικά τριβής. Επίσης, το πρόσθετο ελατήριο τριβής στο πλατό, η βελτιστοποιημένη λίπανση, τα υλικά τριβής και η σχέση πρωτεύουσας μετάδοσης – αλλά και το πιο άκαμπτο κέντρο του συμπλέκτη – συμβάλλουν στην αύξηση των επιδόσεων, αλλά και στη βελτίωση της αντοχής κατά 21%. Το λειτουργικό φορτίο στο μοχλό του συμπλέκτη έχει μειωθεί κατά 4%.
Για διαχείριση του φορτίου που εφαρμόζεται από το νέο συμπλέκτη και μεγιστοποίηση της ροπής σε όλες τις στροφές – χωρίς πρόσθετο βάρος – το κιβώτιο φέρει μια νέα διάταξη για αυξημένη αντοχή αλλά και νέα κλιμάκωση: Με την 1η πιο μακριά, τη 2η λίγο πιο κοντή, την 3η μακρύτερη και τις 4η/5η πιο κοντές.
Η νέα διάταξη του επιλογέα φέρει μια φουρκέτα για την αλλαγή από 2α σε 3η (αντί για δύο), με δύο αυλακώσεις-οδηγούς αντί για τρεις, αλλά και βελτιωμένη ακαμψία άξονα για μειωμένες τριβές. Ως αποτέλεσμα, η αίσθηση από τις αλλαγές μεταξύ αυτών των δύο πολύ σημαντικών σχέσεων είναι πολύ καλύτερη, ενώ το τύμπανο του επιλογέα είναι κατά 17% ελαφρύτερο. Ένας αισθητήρας επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών χαρτογραφήσεων κινητήρα ανά επιλεγμένη σχέση ταχύτητας.
HRCLaunchControl
Η ενεργοποίηση του HRC Launch Control είναι εύκολη υπόθεση: απλά τραβήξτε το συμπλέκτη και πιέστε το μπουτόν Start στα δεξιά. Η λυχνία LED θα αναβοσβήσει μία φορά για το Επίπεδο 1. Πιέστε πάλι το μπουτόν Start για 0,5 δευτ. ή περισσότερο, και η λυχνία LED θα αναβοσβήσει δύο φορές για το Επίπεδο 2. Επαναλάβετε τη διαδικασία και η λυχνία LED θα αναβοσβήσει 3 φορές, υποδηλώνοντας ότι έχει επιλεγεί το Επίπεδο 3.
Το Engine Mode Select Button (EMSB) μεταβάλλει το χαρακτήρα του κινητήρα και διατίθενται 3 χαρτογραφήσεις ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες ή τις προτιμήσεις του αναβάτη: Mode 1 (Στάνταρ). Mode 2. Smooth (Ήπιο). Mode 3 – Aggressive (Επιθετικό). Η λυχνία LED απεικονίζει επίσης το mode που έχει επιλεγεί.
Το μπουτόν stop του κινητήρα, η προειδοποίηση EFI, το μπουτόν για τα modes του EMSB, και η λυχνία LED βρίσκονται στο αριστερό γκριπ.
Η λιανική τιμή της CRF250R MY22 είναι 9.100 ευρώ. Η λιανική τιμή της CRF250RX MY22 είναι 9.750 ευρώ.