Η Cupra και ο Mattias Ekström κατέκτησαν την καρό σημαία του Πρωταθλήματος PURE ETCR, στην πίστα Pau-Arnos στη Γαλλία. Η νικητήρια ομάδα έγραψε ιστορία, κερδίζοντας το πρώτο πρωτάθλημα ηλεκτρικών touring αυτοκινήτων με το Cupra e-Racer, το αυτοκίνητο Πρωταθλητής, απόδοσης 500kW (680 ίπποι).
Σχεδόν μια δεκαετία μετά τη συμβολή της στην επανεφεύρεση των αγωνιστικών touring αυτοκινήτων με την ανάπτυξη του πρώτου πρωτότυπου TCR και την κατάκτηση του τίτλου TCR International Series το 2015, η μάρκα επιβεβαιώνει ξανά τη δέσμευσή της στη καινοτομία και το μηχανοκίνητο αθλητισμό με την τελευταία της επιτυχία. Παράλληλα, συγκεντρώνει σημαντικές γνώσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κλειδί για τη μελλοντική εξέλιξη τόσο των επιβατικών όσο και των αγωνιστικών μοντέλων της.
Ο Ekström και η CUPRA στον τελευταίο γύρο της σεζόν βρίσκονταν στην κορυφή της βαθμολογικής κατάταξης οδηγών και κατασκευαστών, αλλά ο τίτλος δεν μπορούσε να θεωρηθεί δεδομένος. Ο Σουηδός οδηγός έδειξε ότι ήταν επικεντρωμένος στην νίκη της ομάδας από την αρχή του Σαββατοκύριακου, κερδίζοντας τόσο τα group battles, όσο και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στα προκριματικά.
Η νίκη στο PURE ETCR είναι το αποκορύφωμα ενός φιλόδοξου έργου του οποίου οι βάσεις τέθηκαν το 2017. Η Cupra Racing άρχισε να εργάζεται για τη δημιουργία του πρώτου ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου τουρισμού, όταν οι αγώνες με ηλεκτρική τεχνολογία ήταν πραγματικά ουτοπία. Υπήρχαν πολλά ερωτηματικά σχετικά με τις επιδόσεις, την αυτονομία, τις θερμοκρασίες και την ασφάλεια αλλά η εταιρεία ανέλαβε την πρόκληση με αποφασιστικότητα και βρήκε τις απαντήσεις.
Εφάρμοσε τις γνώσεις που είχε αποκτήσει σε αγωνιστικό επίπεδο και άρχισε να εργάζεται για το σχεδιασμό ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου χωρίς σημεία αναφοράς, καθώς δεν υπήρχαν κανόνες για να αναπροσαρμοστούν. Οι μηχανικοί πραγματοποίησαν πολυάριθμες μελέτες και προσομοιώσεις για να επιλέξουν τη σωστή τεχνολογία και να επιτύχουν τον δικό τους προκαθορισμένο στόχο επιδόσεων. Αφού ορίστηκε η γενική ιδέα, η προσοχή στράφηκε στις μπαταρίες και τους κινητήρες - απίστευτα βαριά και ογκώδη συστήματα που έπρεπε να τοποθετηθούν στο σασί και να σχεδιαστεί η δομή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Με περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα δοκιμών και μετά την ενσωμάτωση της μπαταρίας και όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων που σχετίζονται με αυτήν, καθορισμένα από το PURE ETCR και μοναδικά για όλους τους κατασκευαστές, το Cupra e-Racer ήταν έτοιμο να αγωνιστεί.
Το αποτέλεσμα της δουλειάς της Cupra Racing ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με 500 kW (680 ίπποι) μέγιστη ισχύ, που επιτεύχθηκε χάρη στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, οι οποίοι του επιτρέπουν να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, με μέγιστη ροπή 960 Nm. Το Cupra e-Racer είναι επίσης εξοπλισμένο με μπαταρία υγρής ψύξης 65 kWh και ένα πρωτοποριακό σύστημα διανύσματος ροπής που κατευθύνεται στον πίσω άξονα.
Εκτός από τις νίκες που επιτεύχθηκαν στην πίστα στο PURE ETCR, η Cupra έχει συσσωρεύσει ανεκτίμητη εμπειρία που ήδη εφαρμόζεται στην ανάπτυξη νέων ηλεκτροκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Το Cupra Born, που λανσάρεται φέτος, και το Tavascan, που θα παρουσιαστεί το 2024, ενσωματώνουν αυτήν την τεχνογνωσία απευθείας από τις αγωνιστικές πίστες.