Η Toyota Motor Corp, βρήκε λύση σε ένα από τα δυσκολότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία: την έλλειψη τσιπ που έχει τινάξει στον αέρα τις παράγωγες και τους προϋπολογισμούς των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Η μεγαλύτερη ιαπωνική μάρκα που διαθέτει την πληρέστερη γκάμα υβριδικών μοντελων στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε ικανό αριθμό ημιαγωγών και πως τον Δεκέμβριο θα ενισχύσει την παραγωγή στα εργοστάσια της. Μάλιστα προβλέπει ότι θα καλύψει περίπου το ένα τρίτο των απολεσθέντων όγκων στη παραγωγή αυτοκινήτων.
Η COVID-19 επιβράδυνε την εργασία
Η Toyota τον περασμένο μήνα μείωσε τον στόχο παραγωγής της για το οικονομικό έτος μέχρι το τέλος Μαρτίου κατά 300.000 οχήματα σε 9 εκατομμύρια μονάδες, επειδή η αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 επιβράδυνε την εργασία σε εργοστάσια ανταλλακτικών στη Μαλαισία και το Βιετνάμ, όπου παράγονται μεγάλες ποσότητες ημιαγωγών. Η μείωση της παραγωγής τσιπ επιδείνωσε την παγκόσμια έλλειψη τσιπ και ανάγκασε την Toyota καθώς και την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να περιορίσουν την παραγωγή.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε από τους προμηθευτές να αναπληρώσουν τη χαμένη παραγωγή, ώστε να μπορέσει να κατασκευάσει επιπλέον 97.000 οχήματα μεταξύ Δεκεμβρίου και τέλους Μαρτίου, ενώ εξετάζεται η περίπτωση να προστεθούν επιπλέον βάρδιες το Σαββατοκύριακο για να επιτύχουν τον στόχο της παραγωγής.
Έγκαιρη προετοιμασία
Η Toyota, η οποία είχε αναθεωρήσει την αλυσίδα εφοδιασμού της λόγω των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν από τον σεισμό του 2011 που κατέστρεψε τη βορειοανατολική ακτή της Ιαπωνίας, ήταν η τελευταία από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναθεώρησαν τα σχέδια παραγωγής αυτοκινήτων λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών. Η πανδημία ανάγκασε τα εργοστάσια εξαρτημάτων να κλείσουν, ενώ αύξησε επίσης τη ζήτηση για ημιαγωγούς που χρειάζονταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι άνθρωποι που αναγκάζονταν να μείνουν στο σπίτι αγόραζαν tablet και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.
Με την υπάρχουσα ποσότητα τσιπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν από την ανάκαμψη της ζήτησης αυτοκινήτων σε βασικές αγορές όπως η Κίνα. Οι πωλήσεις οχημάτων εκεί τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά το ένα πέμπτο σε σχέση με πέρσι, αναφέρει το Reuters.