13 καλτ στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης

Μια ντουζίνα και κάτι στιγμιότυπα από την ελληνική τηλεόραση, που έχουν περάσει στο πάνθεον της μικρής οθόνης, γιατί ανήγαγαν τους καβγάδες σε τέχνη, το ξεμάλλιασμα σε μαεστρία και τις ατάκες σε ένοχες καλτ απολαύσεις για λίγους.
13 καλτ στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης
του Γιώργου Κόκουβα

Τι να πρωτοθυμηθούμε; Τον άγριο καβγά για ένα χαρτάκι στο Bar; Την Φωτεινή να ορμά στην Άσπα «να της βγάλει τα μάτια» κι εκείνη «να μην καταλαβαίνει την έκρηξή της»; Τον Εθνικό σταρ να συναγωνίζεται τον Μίστερ Μπούτια; Την νομική καλτίλα του Ερωτοδικείου και του Αυτόφωρου;

Η ελληνική τηλεόραση μας έχει δώσει αρκετές αφορμές να ξεκαρδιστούμε μέχρι δακρύων. Ναι, το ξέρουμε, είναι η αιτία όλου του κακού, αποβλακώνει, προάγει την γελοιοποίηση και το εύκολο θέαμα εις βάρος της νοημοσύνης και του πολιτισμού. Αλλά αυτά ισχύουν για όσους παίρνουν αυτές τις εκπομπές στα σοβαρά. Όσοι μεγαλώσαμε ξυπνώντας όλη την οικογένεια από τα μεταμεσονύκτια χαχανητά, απλώς διασκεδάζοντας με τις trash τηλεοπτικές στιγμές, ξέρουμε να τις εκτιμήσουμε. Γι’ αυτό και θυμόμαστε 13 τέτοιες στιγμές που μας άφησαν με ανοιχτό το στόμα μπροστά από τις οθόνες μας.

*Η Άσπα αδιαφορεί

«Μα το θεό ρε Άσπα θα σου βγάλω τα μάτια». Κάπως έτσι η Ελεάννα άρχιζε τον καβγά στον πρώτο (συλλεκτικό) Fame Story, επιτιθέμενη στην Άσπα, το μαύρο πρόβατο της «Ακαδημίας». Φυσικά, πιο πολύ έβραζε ήδη η Φωτεινή, η οποία δεν άντεχε το υποτιμητικό βλέμμα της Άσπας, η οποία παρά την συμπεριφορά της, «σωζόταν» κάθε Κυριακή από το κοινό, σιγονταρισμένη από τον Ανδρέα Μικρούτσικο. Ταυτόχρονα, σημαντικοί καλλιτέχνες της κριτικής επιτροπής ξεκατινιάζονται στα μεσημεριανάδικα για χάρη της, η Κατερινά Κούκα κάνει σαν παιδάκι και ο Αντώνης Βαρδής λέει το θρυλικό «ήμουν στο μπάνιοοο». Και όσο η Άσπα έκανε την αδιάφορη, η ατμόσφαιρα γινόταν πιο έντονη. Και η Φωτεινή ξαφνικά ξεσπάει.

*Ερωτοδικείο

Ο «Εθνικός σταρ» εισβάλλει στο στούντιο του φοβερού και τρομερού Ερωτοδικείου και ορμά στον «Μίστερ Μπούτια» που υπερασπίζεται την Δήμητρα Λιάνη. Κυνηγιούνται γύρω από ένα κρεβάτι, εκτοξεύουν εκατέρωθεν κατηγορίες και οι «δικαστές» μαζί με την Βίκυ Μιχαλονάκου τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση για το πατιρντί που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια της ερωτικής δικαιοσύνης.

*Ο Κύριος Νεκτάριος

Η Αλέκα είναι καλεσμένη στην εκπομπή του Alpha «Πάμε Πακέτο», ως παραλήπτρια του πακέτου του κυρίου Νεκτάριου. Εκείνη, όμως, άλλον «έρωτα» περίμενε. Το βλέμμα της, οι αντιδράσεις της και οι ατάκες της μετά την αποκάλυψη είναι όλα τα λεφτά…

*Παρατράγουδα
Είναι δύσκολο να επιλέξεις μία συγκεκριμένη «σκηνή» από την υπέρτατη μεσημερινή εκπομπή της Ανίτας Πάνια, που συνόδευσε τον βαριεστημένο καφέ του Σαββατοκύριακου, μετά από παρατεταμένο ύπνο. Γι’ αυτό και επιλέγουμε τις εξής:

- Η Παπαδιά

Ένας wannabe κληρικός «έταξε λαγούς με πετραχήλια» στην δύσμοιρη Παναγιώτα, η οποία προκαλεί το σύστριγγλο στο πλατό. Εκτοξεύει περίπου 80 λέξεις ανά δευτερόλεπτο, ενώ όταν συγχύζεται το κεφάλι της γίνεται… παντζάρι, κάτι που δεν μπορεί παρά να σχολιάσει η Ανίτα. Μέχρι που αποκαλύπτεται ότι και η Παναγιώτα έχει λερωμένη την φωλιά της…

-Η Γυναίκα Αντιπρόσωπος

«Είσαι ψεύτης, μαζοχιστής, αντιπρόσωπος και υποκριτής». Με μια της λέξη, το συγκεκριμένο «παρατράγουδο» της Πάνια έγινε το απόλυτο hit του Youtube, και η μισή Ελλάδα αποκαλούσε ο ένας τον άλλο «αντιπρόσωπο». Αυτό που εξόργισε τόσο την Αντιπρόσωπο ώστε να «σκοντάψει» σε τέτοιο λεκτικό λάθος ήταν ο «καλός» της, ο οποίος είχε γραφείο τελετών, και της έπαιρνε τα μέτρα. Θρυλική έχει μείνει και η έκφρασή της «Είσαι λέρρρρρρα». 

-Je t’aime: Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε κάποια στιγμή από την θρυλική εκπομπή που κρατούσε ζωντανό το Alter. Κάθε Τετάρτη, η Ανίτα Πάνια παρουσίαζε το θέατρο της Τετάρτης (ποιος δεν θυμάται τον Κάτμαν να ερμηνεύει Άμλετ λέγοντας «κουμπί ορ νο μπι κουμπί»;) και στην συνέχεια ανακάλυπτε μουσικά ταλέντα. Από τα αγαπημένα μας, η κυρία Ελισάβετ (Πού είναι ο Βάγκνερ; Που είναι ο Πουτσίνι; Κανένας πια δεν έχει μείνει), η γυναίκα Μαραντόνα (Πάρε πόδι, ρε άντε από ‘δω, Είσαι για πολλές κλοτσιές) και η Μαλάμω η φαφούτα (Έξω από τα δόντια). Αλλά η κρυφή μας αδυναμία ήταν η γυναίκα που ήξερε τα μελλούμενα της κρίσης, πολύ πριν αυτή φτάσει στην Ελλάδα. Το 2007, δια χειρός Νίκου Καρβέλα, η ‘80s οπτασία «Γυναίκα Επανάσταση» καλούσε τον κόσμο να ξεσηκωθεί ενάντια στην εξουσία και να κάνει «Ντου από παντού/Να μην μείνει τίποτα».



*Βλάχα, βλαχάρα

Ο καθηγητής του Fame Story 3, Παναγιώτης Χατζηστεφάνου βρίσκεται με πρωτοποριακή αμφίεση στο live της εκπομπής και προκαλεί εντυπώσεις, τονίζοντας πως τον έχουν αναφέρει οι Times της Νέας Υόρκης. Και τότε η κριτής παύλα Eurovision ιέρεια Δάφνη Μπόκοτα κάνει το μοιραίο λάθος να ξεστομίσει κάτι ειρωνικό για τους Times και τα «Νέα του Ψαροντούφεκου». Και αρχίζει το πανηγύρι (στα τελευταία είκοσι δευτερόλεπτα του video, για να μην κουράζεστε).

*Η Τελευταία Ελπίδα του Μίστερ Μπούτια

Η Τζούλια Παπαδημητρίου, στις ελάχιστες εκπομπές της που έβγαλε στον αέρα το New Channel, έδινε την «Τελευταία Ελπίδα» σε συνανθρώπους που έχουν ανάγκη. Ένας από αυτούς τυγχάνει να είναι ο Μίστερ Μπούτια, που σπεύδει στο στούντιο λαχανιασμένος, κρατώντας κασέτες με απειλητικά μηνύματα που θέτουν σε κίνδυνο την ζωή του, όπως ισχυρίζεται. Κερασάκι στην supertrash τούρτα, η παρουσία της Ελένης Λουκά.

*Τα χτυπήματα της Τζένης
Η Τζένη Χειλουδάκη για ένα διάστημα προκαλούσε απανωτά εγκεφαλικά στην τηλεοπτική καθημερινότητα με τις εμφανίσεις της. Από τις πιο χαρακτηριστικές, το live «στριπτίζ» στο δελτίο ειδήσεων του Γιώργου Λιάγκα (απαραίτητη η γονική συναίνεση). 

*Η Πέπη στο Αυτόφωρο

Ο δικαστής Λεωτσάκος και η βοηθός Πέπη βάζουν τάξη στο χάος του Αυτόφωρου. Μια τηλεθεάτρια προσπαθεί να μιλήσει, αλλά ο trash θίασος της εκπομπής μιλά σαν άτακτη σχολική τάξη, και τότε η άλλο-Πέπη-κι-άλλο-πρέπει απειλεί ότι θα τους στείλει στην ψησταριά.

*Το χαρτάκι της Μαίρης

«Δεν υφίσταται χαρτάκι». Με τρεις λέξεις, η παίκτρια του πρώτου reality του Mega, “Bar”, πέρασε στο πάνθεον των τηλεοπτικών «αντι-ηρώων», αν και εμείς ήμασταν στο πλευρό της. Δεν υπήρχε χαρτάκι, ό,τι κι αν έλεγαν οι ανταγωνίστριές της για κρυφά μηνύματα από χέρι σε χέρι, ώστε να μην την πιάσουν οι κάμερες. Αθώες εποχές…

*Άντε γεια

Και τώρα, σειρά για όχι και τόσο αθώες εποχές. Εκείνες κατά τις οποίες ο Τάκης Τσουκαλάς τιμά τη Θύρα Επτά, και φροντίζει να το κάνει με μπινελίκια, καρότα και την φράση πασπαρτού: «Άντε γεια». (Απομακρύνετε τα παιδιά απ΄την οθόνη).

*Κάμερα αλήθεια

Το μακρινό 1990, ο σταθμός Κανάλι 29 ήταν από τους πρώτους που έλαβε άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, και διέθετε στο ρόστερ του τον ηθοποιό Βασίλη Μπουγιουκλάκη, ο οποίος έβγαινε καθημερινά παγανιά στην λαϊκή για να μιλήσει με τον κόσμο. Σε αυτό το «επεισόδιο» όμως, τα αίματα ανάβουν και αρχίζει να βρέχει καφάσια. Ακολουθούν αιματηρές σκηνές απείρου κάλλους και μια μίνι-ανάκριση των παρευρισκομένων, οι οποίοι αποτελούν μια ενδεικτική εικόνα της ελληνικής κοινωνίας προ δύο δεκαετιών. Ίσως εκείνη η εποχή να μην απέχει τελικά και τόσο πολύ όσο ακούγεται.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v