Τηλεοπτική σεζόν: Τι είδαμε, τι χάσαμε…

Όσα είδαμε, όσα δεν είδαμε και όσα δεν θέλουμε να ξαναδούμε: Συγκεντρώνουμε τα «καλύτερα» από την τηλεοπτική σεζόν που φτάνει στο τέλος της και κάνουμε ζάπινγκ στα μυστικά της φετινής μικρής οθόνης. 
Τηλεοπτική σεζόν: Τι είδαμε, τι χάσαμε…
του Γιώργου Κόκουβα

Όταν τα πορτοφόλια αδειάζουν, τα τηλεκοντρόλ παίρνουν φωτιά. Αλλά στην περίπτωση της φετινής τηλεοπτικής σεζόν, ίσως να ευχόμασταν να είχε πάρει φωτιά και να είχε γίνει στάχτη η ίδια η συσκευή της τηλεόρασής μας. Κι αυτό γιατί, ενώ εκατομμύρια Έλληνες ελλείψει budget για κραιπάλες έγιναν φυσική προέκταση του καναπέ, το γυαλί δεν τους δικαίωσε: Η τηλεοπτική σεζόν που σιγά-σιγά φτάνει στο νήμα έδειξε να μισεί την ποιότητα και να κοιτάζει από μακριά τις παλιές καλές εποχές των υπερπαραγωγών και των δεκαπέντε σίριαλ ανά κανάλι.
Όπως συνέβη άλλωστε και με κάθε νοικοκυριό, όπως συνέβη με τις επιχειρήσεις ή ακόμη και με τη βουλή, η ελληνική τηλεόραση βρέθηκε σε κρίση, μέσα σε ένα θολό τοπίο, πίσω από την τηλε-ομίχλη του οποίου, όλοι αναπροσαρμόζονται, θυσιάζουν, αλλά δεν εντυπωσιάζουν. 

Τι (δεν) μας έκανε λοιπόν εντύπωση στην σεζόν 2011-12; Παρακάτω αποτυπώνουμε τα «best of» μιας χρονιάς που δεν έπιασε καν τη βάση – γι’ αυτό άλλωστε και τα περισσότερα προγράμματα, δεν προβιβάζονται για τον επόμενο Σεπτέμβρη. 

*Μου χρωστάς δεν σου χρωστάω

Έχει γεια, σε χαιρετάμε ALTER, μετά από πολλά χριστουγεννιάτικα απογεύματα που καθίσαμε και ακούγαμε το γνωστό άσμα, ακολουθούμενο από την μουσική τρόμου και τα μηνύματα κατά του ιδιοκτήτου του σταθμού. Οι εργαζόμενοι στον ALTER έμειναν απλήρωτοι για μήνες, η διοίκηση τούς αντιμετώπισε σαν σκουπίδια, τα σενάρια για συνομωσία ιδιοκτήτη-DIGEA για να σαμποτάρει την κατάληψη έδιναν και έπαιρναν, και τελικά, το κανάλι μας εγκατέλειψε για πάντα. Ίσως να ακολουθήσουν κι άλλα την μοίρα του. Και να σκεφτεί κανείς, πως εκείνη την περίοδο οι καρτέλες και το «Μου χρωστάς δεν σου χρωστάω» ήταν το πιο ενδιαφέρον θέαμα που προσέφερε το γυαλί.

*Εσύ εδώ;
Αφού το ALTER έκλεισε, ο Γιώργος Αυτιάς κατέληξε στον ΣΚΑΙ. Που εν τω μεταξύ, είχε χάσει μέρος της αξιοπιστίας του ως κανάλι, έχοντας ξεκατινιαστεί με το ALTER λόγω προσωπικών διαφορών μεταξύ ιδιοκτητών – αμίμητου κάλλους οι εκπομπές που αποκάλυπταν οικολογικές καταστροφές παραγόντων του ΣΚΑΙ με πετρελαιοκηλίδες στην Ασία. 

Ο Νίκος Χατζηνικολάου βρέθηκε στο διαδίκτυο, να λανσάρει web tv show στον eNiko του. Στο STAR πάλι, η Τατιάνα Στεφανίδου βρήκε στέγη για το νέο της τερατούργημα με τίτλο «Μίλα», με σήμα ένα μήλο και trademark την σαπίλα – ειλικρινά, ποιον ενδιαφέρει τι απέγινε ο Χρήστος Σαντικάι;- στο STAR. 

Οι Γερμανοί –αφού ξαναήρθαν- ξαναφεύγουν από τον ALPHA και στο τιμόνι επιστρέφει ο Κοντομηνάς, ενώ από το καράβι του MEGA ένας-ένας οι καπετάνιοι αποχωρούν, καθώς οι φήμες θέλουν τα πρωτοπαλίκαρα του δελτίου ειδήσεων, περιλαμβανομένης της Τρέμη, να αποχωρούν, την ώρα που έξω από τα studio της Μεσογείων πολίτες πραγματοποιούν διαδηλώσεις. Στο μεταξύ, είδαμε και την επιστροφή του Γρηγόρη Αρναούτογλου με τον Όμορφο Κόσμο του να εκμεταλλεύεται τον παππού και τη γιαγιά μας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ ο Νίκος Ευαγγελάτος βρέθηκε ξαφνικά στον ΣΚΑΙ, να σιγοντάρει την Σία Κοσιώνη. 

*Τηλεθεάσεις
Το άλλο με τον Τοτό; Η απόλυτα ξεφτίλα εδραιώθηκε, καθώς κανένα κανάλι δεν είχε δυνατό χαρτί στο prime time, με αποτέλεσμα να φαντάζουν πιο ενδιαφέρουσες για το κοινό οι επαναλήψεις του Κωνσταντίνου και Ελένης, η Νεράιδα και το Παλικάρι και το βραδινό telemarketing – εκείνο το βαμίξ, πού θα πάει, θα το αποκτήσω.



Κατά τ’ άλλα, την υψηλότερη τηλεθέαση μέχρι στιγμής την έχει κατορθώσει το καθημερινό του Mega «Η Ζωή της Άλλης», που έκανε φινάλε με 65,2%, καθηλώνοντας τις γιαγιάδες σας στην πολυθρόνα, και ακολουθεί το επίσης καθημερινό του MEGA και επίσης βασισμένο σε ξένη σειρά «Βασιλιάδες», το οποίο χτυπά 50άρια, αλλά οι συντελεστές τους έχουν να δουν μισθό από τότε που είχαμε βασιλιά. 

Το Τσαντίρι του Λαζόπουλου (ALPHA) ήταν σταθερά στο top 10 κάθε εβδομάδα – όσα τα «κυρία μου» του Λάκη, τόσες και οι μονάδες της AGB. Ράδιο Αρβύλα (ANT1), Μυστικά της Εδέμ (MEGA) και Πάμε Πακέτο (ALPHA) έμειναν σταθερά σε υψηλές τηλεθεάσεις, ενώ για το ξεκάρφωμα, στο top 10 μπήκε και ένα Ελλάδα-Γεωργία και Κροατία-Ελλάδα, γιατί και οι άντρες έχουν ψυχή. 

*Πού είναι τα σίριαλ;
Πού ‘ναι τα χρόνια, ωραία χρόνια, που κάθε κανάλι είχε 10 σίριαλ τουλάχιστον να πορεύεται και παρέες κανόνιζαν βραδιές «Παρά Πέντε», κάψιμο «Παπακαλιάτη» και «Πενήντα Πενήντα» πριν βγουν τις Παρασκευές; Μηδέν σίριαλ για τον ALPHA φέτος, παρακαλώ, αφού το κανάλι την έβγαλε με ένα πρόγραμμα στην κυριολεξία περσινό. Επαναλήψεις του «Κάτι Ψήνεται», επαναλήψεις των ανεκδιήγητων αλλά ελαφρώς καλτ «Οικογενειακών Ιστοριών», επαναλήψεις του Μποτρίνι, επαναλήψεις παντού.

Στο MEGA από την άλλη, το οποίο παραδοσιακά ποντάρει στα προσεγμένα σίριαλ και έχει κάθε χρόνο την μερίδα του λέοντος στον τομέα, φέτος παρουσιάστηκε πιο φτωχό από ποτέ -ούτε ένα «Νησί» για το ξεκάρφωμα όπως πέρυσι. Για φέτος, πόνταρε στις φτηνές (από κάθε άποψη) επιλογές των διασκευών ξένων σειρών. Οι «Βασιλιάδες» κυριαρχούν στο prime time με μόνο χαρτί το ότι παίζουν ο Κώστας Κόκλας, η Βασιλική Ανδρίτσου και η τρανσέξουαλ από την Στρέλλα, αλλά λίγη σημασία είχε αυτό για το βασικό κοινό της σειράς, το οποίο ορίζεται από την ιδιοκτησία μασέλας και πιεσόμετρου. 

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος παίζει τον «Βαγγέλη» στην χλιαρότατη διασκευή του «My name is Earl» και η Μαρία Καβογιάννη χαραμίζει το ταλέντο της πλάι στον πιο βαρετό από ποτέ Θοδωρή Αθερίδη και το υπόλοιπο cast της κωμωδίας (σε καλό της, γελάσαμε) «Πίσω στο Σπίτι», όπου μια οικογένεια ελληναράδων παίρνει δάνειο από μια Γερμανίδα – όπως καταλαβαίνετε, οι συμβολισμοί του Ταρκόφσκι ωχριούν μπροστά στο συγκεκριμένο κόνσεπτ. Ο Μπέζος, πριν προσχωρήσει στην «δύναμη που μπορεί», παίζει για άλλη μια φορά τον Μπέζο στο «Κλινική Περίπτωση». Προσθέστε και το σαπούνι των καθημερινών «Κλεμμένων Ονείρων», and that’s all folks – ό,τι δηλαδή θα ήταν πέρυσι το πρόγραμμα της Δευτέρας για το MEGA, φέτος ήταν το πρόγραμμα της εβδομάδας.



Στον ΑΝΤ1 από την άλλη, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Ήτοι, το δικό του άθλιο σαπούνι («Είναι στιγμές»), μία άθλια κωμωδία («Ελεύθερος κι Ωραίος») κι ένας Αλέξανδρος Ρήγας να προσπαθεί μεσούσης της σεζόν να σώσει την παρτίδα με το «Αμάρτημα της Μητρός μου» αλλά να μας κάνει να νοσταλγούμε μια επανάληψη του Ντόλτσε Βίτα ακόμη περισσότερο. Πόσο δίκιο είχε τελικά η Έλενα Ακρίτα όταν ούρλιαζε πως η τηλεοπτική μυθοπλασία πεθαίνει…
 
*Τα reality και η σκληρή πραγματικότητα
Ναι, το διαπιστώσαμε, η μαγειρική πουλάει. Και τα οχτάχρονα πειραχτήρια πουλάνε. Το MEGA λοιπόν τα συνδύασε και πέτυχε με το Master Chef Junior. O ANT1 από την άλλη πόνταρε σε διασημότητες που τρώνε τα μούτρα τους στον πάγο και βρίζονται εκτός πάγου, και οι Έλληνες καθηλώθηκαν, γιατί πάντα λάτρευαν το πατινάζ, το ίδιο και τις γλιτσερές ατάκες του Αλέξη Κωστάλα. 

Μόνο που κάπου εκεί, η σκληρή πραγματικότητα έπληξε τα… reality, και το Dancing with the stars 2 ακυρώθηκε, την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, την ώρα που η Άντζελα Δημητρίου και άλλα εκλεκτά τηλε-απολιθώματα ακόνιζαν τις γνώσεις τους στην Μακαρένα. Κόπηκε και το Just the two of us 2, όπου ο Τουρνάς κι ο Κορκολής θα δίδασκαν και πάλι σε γνωστές αθλήτριες του πόλο και πασίγνωστους celebrities - πρωταθλητές του μπαντμιντον πώς να κάνουν ότι τραγουδάνε.

Δυστυχώς για εμάς, δεν κόπηκε το βρομερό reality, που πλασαρίστηκε ως rockumentary (το rock ακόμα κλαίει κάπου σιωπηρά) με τίτλο «Όσο έχω φωνή» και θέμα την ζωή της Άννας Βίσση. «Oh my gosh, να ένας κάλλος στις φωνητικές χορδές. Τι δράμα Θε μου, ας πεταχτώ στο Νιου Γιορκ να αγοράσω καινούρια ζυγωματικά», θα μπορούσε να είναι η περίληψη ενός ενδεικτικού επεισοδίου – φανταστείτε το με το «Ερωτευμενάκι» και το «Αγάπη από νάιλον» να παίζει ως soundtrack

.

Κάπου εδώ, μιας και μιλάμε για σκληρή πραγματικότητα, ας κρατήσουμε και ενός λεπτού σιγή για το τέλος της «Σούπερ Μπάλας» του MEGA, που μετά από πολλά χρόνια «τρισδιάστατων αναλύσεων των φάουλ» και ποδο-συζητήσεων, κατέβασε ρολά για πάντα, αφού τα άδεια ταμεία του MEGA δεν επιτρέπουν πλέον πολυτέλειες όπως το Champions League - αντίο Μένιο Σακελλαρόπουλε.  

*Νέες(;) ιδέες
Ο Σεφερλής οδηγεί ταξί και κάνει καζούρα σε πενηντάρες με βάτες. Ο Φερεντίνος κάνει φάρσες. Και η Δούκισσα Νομικού κι ένας μορφονιός που έπαιζε στην διαφήμιση όπου έγλειφε ένα «οραίο μπισκότο» ξεκαρδίζονται σε έναν καναπέ, ξεφουρνίζοντας εξυπνάδες που θα ζήλευε κι ο Άγγελος Πυριόχος. Πρόκειται για το «Laugh Attack» (ΑΝΤ1) που απλώς δείχνει φαρσο-σειρές των 90s και θεωρεί πως οι τηλεθεατές είναι τόσο ηλίθιοι ώστε να λατρέψουν ένα ανακυκλωμένο πρόγραμμα, πιο κοινότυπο και από βιντεάκια με μωρά να πέφτουν, στο Youtube. 

Ακόμα πιο κοινότυπες ήταν οι «τρελές πλάκες» του Δημήτρη Βλάχου και του Στάθη Πούμπουρα, που πρώτα με το «Πλάκα Κάνεις» και αργότερα με την «Οικογένεια της Συμφοράς» έγιναν υπεύθυνοι για χιλιάδες τελειωμένες μπαταρίες τηλεκοντρόλ στα ελληνικά νοικοκυριά.

Να τι άλλο θα θέλαμε να ΜΗΝ ξαναδούμε στην οθόνη μας: Τον Πέτρο Κωστόπουλο. Ο οποίος, αφού χρεοκόπησε ως επιχειρηματίας, συνεχίζει να εμφανίζεται ως σκεπτόμενος bon viveur στα πλατό του show «Βράδυ» (ANT1), όπου με ύφος Larry King στριμώχνει στον τοίχο τους καλεσμένους του με ερωτήσεις όπως «Ξέρεις να φτιάχνεις μπεσαμέλ;» ή «Έκανες σεξ πριν τα 14;», ενώ το live κοινό γελά και χειροκροτεί με λιγότερο μπρίο κι από το πληρωμένο μπούγιο των ομιλιών του Αντώνη Σαμαρά. 

Δεν θέλουμε επίσης να δούμε άλλο ένα τούρκικο δράμα. Άλλον έναν Εζέλ με μουστακαλήδες μπαρμπάδες που κάνουν λαθρεμπόριο όπλων μέσα σε ταψιά μπακλαβά ή μια γριά Τουρκάλα που επιδίδεται σε «βάι βάι» μέσα στην έπαυλή της στον Βόσπορο, επειδή ο πασάκας της ερωτεύτηκε μια χαμαμτζού. Δεν θέλουμε να ξανακούσουμε τραγούδι της μικρής Patty, που είναι ασχημόπαπο αλλά γίνεται καλλονή κι εκεί που την έφτυνε όλο το Μπουένος Άιρες, ξαφνικά την θέλουν για stripper στο Las Vegas. Δεν θέλουμε να ξαναδούμε τους άθλιους "καθημερινούς" τύπους στα fresh σήματα του ANT1 που πασχίζουν για ένα αστειάκι αλλά πουντιάζει το σύμπαν. Ίσως να μην έχουμε άδικο τελικά να βλέπουμε Game of Thrones και Grey’s Anatomy, ή λίγο μεταμεσονύκτιο Παπακαλιάτη στο MEGA, που πολύ τραβιέται πριν το bamix. 

Ποια είναι τα δικά σας αγαπημένα και τα δικά σας χειρότερα από την τηλεοπτική χρονιά που φτάνει στο τέλος της; Μοιραστείτε τα μαζί μας σχολιάζοντας στο κάτω μέρος του δημοσιεύματος. 
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v