Ελληνικές σειρές: Οι TV περσόνες που αγαπήσαμε

Τηλεοπτικοί χαρακτήρες που έγραψαν ιστορία. Ρόλοι που έμειναν ανεξίτηλα χαραγμένοι στην μνήμη μας, χαρίζοντάς μας ατελείωτες ώρες ψυχαγωγίας και γραφοντας με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο -τηλεοπτική- ιστορία.
Ελληνικές σειρές: Οι TV περσόνες που αγαπήσαμε
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Η ελληνική τηλεόραση, κακά τα ψέμματα, μας έχει χαρίσει και καλές στιγμές
. Υπάρχουν σειρές που μισήσαμε, αλλά και άλλες που αγαπήσαμε και χαράχτηκαν ανεξίτηλα στην μνήμη μας. Ο λόγος; Μα φυσικά η σπιρτάδα και η έμπνευση των δημιουργών τους που "γέννησαν" αγαπημένους χαρακτήρες. Χαρακτήρες - είδωλα που σε αρκετές περιπτώσεις σημάδεψαν κάτι παραπάνω από μία τηλεοπτική σαιζόν. Σημάδεψαν μία τηλεοπτική γενιά. Πώς μπορεί άλλωστε να μείνει κανείς ασυγκίνητος στα ξεσπάσματα του ταξίαρχου Θεοχάρη, στις ξεκαρδιστικές ατάκες της Ντένης Μαρκορά ή στο ανεπανάληπτο τουπέ της Μαντάμ Σουσού; Μπορεί ήδη το μυαλό σας να κατακλύζουν δεκάδες πρόσωπα, αλλά πιθανότατα θα συμφωνήσετε ότι οι παρακάτω χαρακτήρες έχουν ήδη μείνει στην -τηλεοπτική- ιστορία.

Ντένη Μαρκορά (Ντίνα Κώνστα) - Δύο ξένοι

Υπάρχει λόγος που ξεκίνησα με την εν λόγω κυρία. Δεν πρόκειται απλά για έναν τηλεοπτικό χαρακτήρα, είναι Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ τηλεοπτικός χαρακτήρας. Η "θαυματουργή" πένα των  Ρήγα - Αποστόλου, έδωσε σάρκα και οστά στην πιο αναγνωρισμένη χήρα της ελληνικής τηλεόρασης, σε μία σειρά που βλέπουμε σχεδόν κάθε χρόνο από το Mega και που εξακολουθεί να σημειώνει μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης. Όσες φορές και αν ακούσουμε τις "φονικές" ατάκες της Ντένης, πάντα θα λυνόμαστε στα γέλια. Ατάκες που μείνανε στην ιστορία όπως: «η μόνη γυναίκα που ξέρει πού βρίσκεται σίγουρα ο άνδρας της, είναι η χήρα» ή και το άλλο απίστευτο... «σπίτι δίχως κέρατο, δάσος χωρίς έλατο». Επίσης διαχρονικοί οι ομηρικοί καυγάδες με την Φλοράνς (Χρυσούλα Διαμάντη), αλλά και οι διάλογοι με την άφαντη φίλη Νιννέτα! Για του λόγου το αληθές, δείτε μερικές από τις χαρακτηριστικότερες ατάκες της στο σήριαλ:



Ζάχος Δόγκανος (Γιάννης Μπέζος) - Εκείνες και Εγώ

Oι περιπέτειες εvός αvύπαvτρoυ, πoλύ κoμψoύ, γλεvτζέ και ιδιαίτερα γoητευτικoύ άvδρα, πoυ αγαπάει αλλά και τov αγαπoύv υπερβoλικά oι γυvαίκες, έδωσαν το έναυσμα στον Γιάννη Μπέζο να ξεδιπλώσει για ακόμα μία φορά στην ελληνική τηλεόραση το ιδιαίτερο κωμικό του ταλέντο. Μόνο που στην συγκεκριμένη σειρά, έδωσε πραγματικά ένα ρεσιτάλ ερμηνείας, υποδυόμενος τον μέσο έλληνα Δον Ζουάν. Σκηνές ανθολογίας αυτές με την οικιακή βοηθό Δεβόρα, την οποία συνηθίζει να φωνάζει κατάμουτρα "μαύρη", οι διάλογοι με τον φίλο του Δημήτρη (Τάσος Κωστής) τον οποίον συνεχώς προσβάλει ανελέητα, αλλά και τα δεκάδες τερτίπια του στα νυχτερινά κέντρα όπου συχνάζει με τις εφήμερες σχέσεις του. Ο Μπέζος υποδήθηκε έναν χαρακτήρα, ο οποίος αν και ουσιαστικά ανήθικος, δεν έπαψε να είναι αξιολάτρευτος. Άλλωστε δεν είναι περίεργο που ο ηθοποιός ταυτίστηκε στο μυαλό των τηλεθεατών με τον συγκεκριμένο ρόλο περισσότερο από τους υπόλοιπους που κατά καιρούς υποδύθηκε. Ακολουθούν ορισμένες χαρακτηριστικές ατάκες του από την σειρά:



«Χλαπάτσας» (Δημήτρης Φραγκιόγλου) – Της Ελλάδος τα Παιδιά

Πιθανότατα ο πιο αηδιαστικός και γλοιώδης τηλεοπτικός –μυθοπλαστικός- χαρακτήρας που πέρασε ποτέ από την ελληνική τηλεόραση. Ο «Χλαπάτσας» (ποτέ δεν μάθαμε το πραγματικό του όνομα) έδωσε ξεχωριστό νόημα στην λέξη «σκουλήκι», χαρίζοντάς μας ξεκαρδιστικές σκηνές στο ήδη cult ελληνικό σήριαλ. Ο Δημήτρης Φραγκιόγλου (συν-σεναριογράφος στην σειρά), κατόρθωσε να συνδυάσει σε έναν μόνο πρόσωπο όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα είχε ένας σύγχρονος Εφιάλτης, χρησιμοποιώντας διαχρονικές ατάκες όπως «Θα σας δείξω εγώ! Θα δείτε τι θα πάθετε!». Ο ρόλος του στην σειρά σε συνδυασμό με τους πανέξυπνους διαλόγους, τον κατέταξε δικαίως στους χαρακτήρες εκείνους που αγαπάμε να… μισούμε. Ποιος μπορεί άλλωστε να αντισταθεί στην σιχαμένη του γοητεία; Είναι απορίας άξιον πάντως, πώς ο συγκεκριμένος ηθοποιός κυριολεκτικά «εξαφανίστηκε» από την μικρή οθόνη. Δεν πειράζει. Η κληρονομιά που άφησε εκτιμήθηκε-ευτυχώς- από πολλούς και τα tribute videos μένουν για να μας θυμίσουν, ότι ακόμα και οι… γυμνοσάλιαγκες έχουν ψυχή!



Ταξίαρχος Θεοχάρης (Γιώργος Βασιλείου) - Καλημέρα Ζωή

Ο Έλληνας Steven Seagal αποτελεί δημιούργημα  του Νίκου Φώσκολου. Σκληρός με τους εγκληματίες (σκουλήκια, όπως τους αποκαλεί), ευαίσθητος όταν έχει να κάνει με την γυναίκα και την οικογένειά του. Ένας χαρακτήρας που δύσκολα θα μπει στην τηλεοπτική λήθη. Όσοι τηλεθεατές τον έπαιρναν στα σοβαρά, έβλεπαν στα μάτια του ένα αξιέπαινο όργανο της νόμου, έναν αστυνομικό υπόδειγμα για συναδέλφους, φόβο και τρόμο για εγκληματίες. Οι υπόλοιποι παρακολουθούσαν το αιωνόβιο σήριαλ απλά και μόνο για να απολαύσουν εκείνες τις στιγμές όπου ο ταξίαρχος έβγαινε εκτός εαυτού ρίχνοντας ξύλο "με την σέσουλα" σε κάθε λογής αποβράσματα της κοινωνίας, χρησιμοποιώντας συζητήσιμες μεθόδους ανάκρισης. Ήταν τόση η οργή και ο θυμός του που αρκετές φορές μαζί με τον κακοποιό τρανταζόταν και το ίδιο το... σκηνικό ! Ο εκρηκτικός του χαρακτήρας έδωσε λαβή για αρκετή σάτιρα, κατατάσσοντάς τον στις πιο αναγνωρίσιμες τηλεοπτικές περσόνες. Πάρτε μια γεύση από την απολαυστική μίμηση του Μάρκου Σεφερλή, στον ρόλο του πιο "σκληρού" ταξίαρχου που πέρασε ποτέ από την ελληνική τηλεόραση.



Κορίνα (Μαρία Καβογιάννη) - Εγκλήματα

Τεράστια τηλεοπτική επιτυχία, η σειρά του Λευτέρη Παπαπέτρου σε σκηνοθεσία του Αντώνη Αγγελόπουλου παρουσιάσε μια πλειάδα ηθοποιών σε πρωτότυπους χαρακτήρες. Από αυτούς ξεχωρίσαμε την  Κορίνα, την πιο αξιαγάπητη και ξεκαρδιστική ιερόδουλη της ελληνικής τηλεόρασης. Σε έναν ρόλο που την  καθιέρωσε, η Μαρία Καβογιάννη ήταν συμπαθέστατη, αφελής αλλά συνάμα πανέξυπνη, προσφέροντας σε κάθε επεισόδιο γενναίες δόσεις χιούμορ με σπαρταριστές ατάκες. Ποιά να πρωτοαναφέρουμε; Αποκορύφωμα το τηλεφώνημα της Σωσώς στην Κορίνα για να την βρίσει, «Που... να», της φωνάζει και εκείνη της απαντά: «Αχ ναι, εγώ είμαι, τι θα θέλατε;» All time classic! Επίσης αξιοσημείωτες οι... μεταμφιέσεις τις, οι οποίες ποίκιλλαν ανάλογα με την... εθνικότητα και τα γούστα των πελατών της...



Μαντάμ Σουσού (Άννα Παναγιωτοπούλου)

Το μυθιστόρημα του Δημήτρη Ψαθά μεταφέρθηκε στην μικρή οθόνη την σεζόν 1982/83. Η ανεπανάληπτη Άννα Παναγιωτοπούλου υποδύεται με μαεστρικό τρόπο την αριστοκράτισσα του Κολωνακίου και οι θεατές απολαμβάνουν μια σειρά που ακόμα σήμερα φαντάζει ανησυχητικά επίκαιρη. Ένα εξαιρετικά εύστοχο και καυστικό σχόλιο επί του νεοπλουτισμού που αναδείχθηκε από την ερμηνεία της Άννας Παναγιωτοπούλου. Η ονειροπαρμένη Μαντάμ Σουσού, θαμπωμένη από τα πλούτη του Κολωνακίου αφήνει την αγάπη και την θαλπωρή του βιοπαλαιστή άντρα της Παναγιωτάκη, για να επιστρέψει λίγο καιρό μετά ξανά στην φτωχή αγκαλιά του. "Oh mon dieu, εγώ μια κυρία του Κολωνακίου να ξυπνάω από τα χαράματα!" λέει χαρακτηριστικά σε ένα επεισόδιο η Σουσού, προσπαθώντας με σκόρπιες γαλλικές εκφράσεις και... καθαρεύουσα να κάνει τον κόσμο να πιστέψει ότι είναι όντως μια αριστοκράτισσα. "Ελαιογραφία; Θα προτιμούσα βουτυρογραφία, προς τι η οικονομία;" Απολαύστε την... 



Η χήρα Μήτση (Λάκης Λαζόπουλος) - 10 μικροί Μήτσοι

Το να επιλέξεις τον καλύτερο από τους "Μήτσους" του Λάκη Λαζόπουλου σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η γνωστή ως "Μάνα" (Συμπεθέεεεερα) ξεχώριζει με διαφορά... καημού. Απολαυστικός ο Λαζόπουλος στην ερμηνεία του στον συγκεκριμένο ρόλο, μας χάρισε πολλά απολαυστικά σκετσάκια μαζί με την Κάρμεν Ρουγγέρη και την Μαρία Γεωργιάδου. Ακολουθεί χαρακτηριστικός διάλογος ανάμεσα στην Μάνα και την Κάρμεν Ρουγγέρη: "Αμάν, αν το μάθει ο άντρας μου..." - "Ευτυχώς ο δικός μας δεν ζει, έχουμε και ένα αβαντάζ.." Απλά ανεπανάληπτη.

Όλγα Μαρκάτου (Μαρία Φωκά) - Ντόλτσε Βίτα

Όταν σε μια σειρά ακόμα και οι "δευτερεύοντες" ηθοποιοί κατορθώνουν και ερμηνεύουν με τέτοια τελειότητα τους ρόλους τους, τότε δεν απορείς για ποιόν λόγο το "Ντόλτσε Βίτα" συγκαταλέγεται ήδη στις κλασσικές ελληνικές σειρές. Η ερμηνεία της αείμνηστης Μαρίας Φωκά (απεβίωσε το 2001), συνετέλεσε σε αυτό κάνοντας τον χαρακτήρα της Όλγας Μαρκάτου να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους δέυτερους ρόλους της επιτυχημένης σειράς. Στον ρόλο της πεθεράς της Χριστίνας (Άννα Παναγιωτοπούλου), η μεγάλη αυτή ηθοποιος (τόσο σε ηλικία, όσο και σε κύρος) "κέντησε" έναν μοναδικό και πρωτότυπο χαρακτήρα, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξανδρου Ρήγα. Ακολουθεί η ανεπανάληπτη σκηνή με τις κατάρες της πεθεράς:

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v