Οι πιο ψαγμένες… άγνωστες ελληνικές κωμικές σειρές
Από τα μακρινά ‘90s μέχρι την τελευταία δεκαετία, έξι κωμικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης που δεν εκτιμήθηκαν όσο έπρεπε.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Ροζαλία (1993)
Μετά τις Τρεις Χάριτες και πριν το Ντόλτσε Βίτα, η Άννα Παναγιωτοπούλου υποδύθηκε ίσως τον πιο τρελό της ρόλο μετά από αυτόν της Μαντάμ Σου Σου: Μια επιτυχημένη συγγραφέας έχει μια πρωτότυπη μέθοδο συγγραφής μπεστ σέλερ ιστοριών: Τις βιώνει με την πιστή της οικονόμο, που αναγκάζεται να υπομένει κάθε έμπνευση της κυρίας της. Όσο απολαυστική είναι η Παναγιωτοπούλου στον ρόλο της Ροζαλίας, άλλο τόσο είναι και η Ελένη Γερασιμίδου στον ρόλο της οικονόμου Σοράγιας. Η σειρά δεν έκανε τα αναμενόμενα νούμερα για το Mega και ξεχάστηκε γρήγορα, αλλά πέρα από τα απλοϊκά και ψεύτικα, όπως φαντάζουν σήμερα στα μάτια μας, σκηνικά της, η Ροζαλία ήταν ως έμπνευση… μπροστά από την εποχή της.
Πάλι απ’ την αρχή (2006)
Νεανική κωμωδία, που θα μπορούσε να είναι από τις πιο χαρακτηριστικές των ‘00s, αλλά αντ’ αυτού απέκτησε ένα μικρό αλλά φανατικό κοινό. Πέρασε δε στη σφαίρα του καλτ λόγω του Ντάνι, του τρελού συγκατοίκου που υποδύθηκε ο αδικοχαμένος Κωνσταντίνος Παπαχρόνης, χαρίζοντάς μας μια περσόνα αντάξια αυτής του Λάζαρου από το «Είσαι το ταίρι μου». Πρόκειται για το πρώτο τηλεοπτικό σενάριο του Ζαχαρία Μαυροειδή, με την ιδιαίτερη σκηνοθεσία του Παναγιώτη Κράββα που είχε αναλάβει τον πρώτο κύκλο των S1ngles. Στα της ιστορίας, δύο κοπέλες, η Άννα και η Ιοκάστη, μετακομίζουν κάτω από το διαμέρισμα δύο φίλων, του Μάρκου και του Ντάνι – και ακολουθούν φυσικά ερωτικά, επαγγελματικά και ψυχολογικά μπερδέματα.
Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος (2010)
Ξέρατε ότι το Mega είχε τη δική του animation μαύρη κωμωδία, στα πρότυπα του South Park και του Family Guy; Ο Γιώργος Φειδάς, δημιουργός των S1ngles, μας μετέφερε στην αρχαία Ελλάδα, μέσα από την περιπέτεια του Μένιππου, ενός απένταρου άντρα που πεθαίνει, αλλά δεν έχει τον οβολό που απαιτεί ο βαρκάρης του Αχέροντα για να τον περάσει στον Κάτω Κόσμο. Κάπως έτσι, τα σύγχρονα προβλήματα του Έλληνα – η γραφειοκρατία, η φτώχεια και ο σουρεαλισμός της καθημερινότητας – γίνονται σπαρταριστά επεισόδια με ακόμα πιο σπαρταριστά guests φωνητικών ερμηνειών από γνωστούς έλληνες ηθοποιούς. Ακούγονται οι Πάνος Μουζουράκης, Λευτέρης Ελευθερίου, Υρώ Μανέ, Σάννυ Χατζηαργύρη, Γιάννης Μπέζος, Χρήστος Σιμαρδάνης, Μαρία Σολωμού κ.α.
Η γενιά των 592 ευρώ (2010)
Από τις πιο απολαυστικές νεανικές παρέες της τελευταίας δεκαετίας ήταν αυτή που δημιούργησε ο (γνωστός για το stand up ταλέντο του) Λάμπρος Φισφής. Ένας ανεκπλήρωτος έρωτας, ένας ψυχαναγκαστικός επιστήμονας που συγκατοικεί με έναν τρελό Ουκρανό, μία Κύπρια σε υπαρξιακή κρίση και ένας άνεργος καρδιοκατακτητής προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα στην Ελλάδα των όλο και πιο χαμηλών βασικών μισθών. Ο Λευτέρης Ελευθερίου και η Άνδρη Θεοδότου ήταν «αποκαλύψεις» με τις ερμηνείες τους.
Κάπου σε ξέρω (2001)
Ανήκει στην σφαίρα του καλτ μόνο και μόνο για την πρωτοπορία της: Σε μια εποχή που ούτε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης δεν είχε τολμήσει ακόμα να δείξει ομοφυλοφιλικό φιλί, η prime time κωμωδία των Γανωτή-Σταυρακούδη έκανε την έκπληξη και έβαλε την Μαρία Καβογιάννη να ψάχνει τον χαμένο της σύζυγο. Και να τον βρίσκει… ως γυναίκα, με τη μορφή της Καίτης Κωνσταντίνου, μετά από εγχείρηση αλλαγής φύλου. Ο Κώστας ως γυναίκα πλέον, προσπαθεί κρατώντας κρυφό το μυστικό να ξαναμπεί στη ζωή της οικογένειάς του.
Βαρβαρότητες (1993)
Καλτιά από τα μακρινά ‘90s, η σειρά που σύστησε στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη με την ατάκα «αρρώστια!» παρακολουθεί την παράξενη συγκατοίκησή του με μια γυναίκα που είναι το άκρως αντίθετό του. Μαζί του πρωταγωνιστούν η Χρύσα Ρώπα, η Ελένη Καστάνη, ο Χάρης Γρηγορόπουλος και η Μαρία Κωνσταντάρου.