Οκτώ «χρυσοί» κανόνες για τις δημόσιες σχέσεις

Θέλετε να επικοινωνήσετε την υπηρεσία ή το προϊόν σας στα Μέσα, αλλά δεν ξέρετε πώς θα ξεκινήσετε; Οκτώ βήματα για να έχετε τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.
Οκτώ «χρυσοί» κανόνες για τις δημόσιες σχέσεις
Σε προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε το πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα «δυνατό» προϊόν. Όμως, κακά τα ψέματα, για να καταφέρετε να αποκτήσετε κέρδος από οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία, θα πρέπει να γνωρίζετε και πώς να το προωθήσετε κατάλληλα έτσι ώστε να αποκτήσει απήχηση στα Μέσα.

Στο παιχνίδι λοιπόν αναγκαστικά μπαίνουν πλέον οι δημόσιες σχέσεις ή "PR", οι οποίες θα σας βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Μια καλή στρατηγική δημοσίων σχέσεων αποτελεί ιδανική εναλλακτική για τη διαφήμιση, ενώ παράλληλα είναι μια οικονομική λύση για να αποκτήσει το προϊόν σας, και κατ’ επέκταση η επιχείρησή σας, απήχηση.

Σε τι συνίσταται η δύναμη των δημοσίων σχέσεων; Κατά κύριο λόγο, στην αξιοπιστία. Ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να πραγματωθεί και μέσα από τη διαφήμιση, όμως ένα προϊόν που αναφέρεται σε διάφορα Μέσα αποκτά «παθητική» υποστήριξη και αξιοπιστία την οποία δεν μπορεί να εξασφαλίσει η διαφήμιση.

Πώς μπορείτε λοιπόν να χρησιμοποιήσετε τις δημόσιες σχέσεις προς όφελος της επιχείρησής σας;

Σε ποια αγορά απευθύνεστε;
Όσο πιο συγκεκριμένοι μπορείτε να είστε σε σχέση με την ομάδα που φιλοδοξείτε να χρησιμοποιήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, τόσο πιο εύκολο θα είναι για εσάς να εντοπίσετε τα Μέσα με τα οποία θα πρέπει να συνεργαστείτε. Καλό θα ήταν να συμπτύξετε όσο το δυνατόν περισσότερο το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, αφού πρώτα συνειδητοποιήσετε ότι κανένα προϊόν ή υπηρεσία δεν μπορεί να έχει το 100% του μεριδίου της αγοράς – ούτε το χρειάζεται για να είναι επιτυχυμένο/η.

Κάντε το προϊόν/ υπηρεσία σας μοναδικό
Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσετε να αποδείξετε ότι το προϊόν ή υπηρεσία σας είναι «X φορές» καλύτερο, πιο γρήγορο, πιο καθαρό ή πιο αποδοτικό σε σχέση με το αντίστοιχο των ανταγωνιστών σας ή συγκριτικά με τα στάνταρ πρότυπα. Αυτά τα συγκεκριμένα - και αποδεδειγμένα - πλεονεκτήματα του θα σας εξασφαλίσουν αδιάσειστα στοιχεία για την προώθησή του από τα Μέσα.

Προσδιορίστε τα οφέλη του στην αγορά
Τα χαρακτηριστικά δεν είναι πάντα τόσο σημαντικά όσο αυτό που μπορεί πραγματικά να προσφέρει το προϊόν σας στους πιθανούς πελάτες. Θυμηθείτε ότι σε αυτό το στάδιο προσπαθείτε να πουλήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας στα Μέσα έτσι ώστε να έχει την κατάλληλη προβολή. Επομένως θα πρέπει να δώσετε στα Μέσα να καταλάβουν τα οφέλη αυτά και να τους παρέχετε τους κατάλληλους αριθμούς που αποδεικνύουν ότι το προϊόν σας εξοικονομεί, για παράδειγμα, στους καταναλωτές χρόνο και χρήμα ή μπορεί να φέρει χρήμα.

Χρησιμοποιήστε – αξιόπιστες- μαρτυρίες
Οι μαρτυρίες είναι ένας από τους πιο ισχυρούς τρόπους για να ενισχύσετε την αξιοπιστία οποιουδήποτε προϊόντος ή υπηρεσίας. Προσοχή όμως στην επιλογή τους. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να αρκεί ένα «ο Χ.Κ από τα Κάτω Πατήσια έμεινε εξαιρετικά ευχαριστημένος από το Χ προϊόν μας», αλλά σε κάποιες άλλες ενδεχομένως να χρειαστούν «μεγαλύτερα» ονόματα ή πιο «δουλεμένες» μαρτυρίες.

Βρείτε τα κατάλληλα Μέσα
Βρείτε από ποια Μέσα ενημερώνεται συνήθως το αγοραστικό σας κοινό (εφημερίδες, site, ραδιοφωνικούς σταθμούς, περιοδικά κτλ.). Αυτό δεν είναι πάντα προφανές, επομένως ίσως να χρειαστεί να κάνετε μια μικρή έρευνα για να βρείτε ποια media επιλέγει η πλειοψηφία του κοινού σας. Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε ρίχνοντας μια ματιά σε ποιους απευθύνεται και ποια μέσα χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός σας.

Ετοιμάστε το δελτίο τύπου
Ξεκινήστε με έναν «δυνατό» τίτλο και φροντίστε το κείμενό σας να ακολουθεί τους βασικούς κανόνες κειμενογραφίας, χωρίς όμως να περιορίζεται σε αυτούς. Μπορείτε κάλλιστα να προσθέσετε κάτι πρωτότυπο και να βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει έτσι ώστε το κείμενο να είναι ελκυστικό. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι έτσι δομημένο και γραμμένο, ώστε ο εκάστοτε δημοσιογράφος να μπορεί να το αντιγράψει ως είναι, χωρίς να σπαταλήσει χρόνο για προσαρμογές. Η πρώτη παράγραφος δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 25 λέξεις και θα πρέπει να εξηγεί τον τίτλο, καθώς επίσης και να λειτουργεί ως περίληψη για το κυρίως κείμενο.

Οι δημοσιογράφοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο περίπου επτά δευτερόλεπτα για να «περάσουν» ένα κείμενο «στα γρήγορα» και το δικό σας κείμενο δεν είναι το μοναδικό. Επομένως αυτές οι πρώτες λέξεις είναι άκρως σημαντικές.

«Πουλήστε» τη δημοσίευσή σας
Κάντε ένα τηλεφώνημα στον δημοσιογράφο και ενημερώστε τον πως έχετε ένα θέμα που ενδεχομένως να ενδιαφέρει εκείνον ή/και το κοινό του. Δώστε του τον κεντρικό τίτλο και την πρώτη παράγραφο, ώστε να αποφασίσει αν ενδιαφέρεται. Ένα «ναι» ή ένα «ίσως» σημαίνει ότι θα πρέπει να στείλετε και άλλες πληροφορίες μέσω mail. Κάντε το το συντομότερο δυνατό και ρωτήστε αν μπορείτε να ξανακαλέσετε την επόμενη μέρα ή κάποια άλλη, συγκεκριμένη στιγμή για να ενημερωθείτε για τη δημοσίευση.

Κρατήστε επαφές
Χωρίς να καταντήσετε εκνευριστικοί με απανωτά τηλεφωνήματα, απλά καταστήστε σαφές ότι οποτεδήποτε θελήσει η «επαφή» σας με τα Μέσα περισσότερες πληροφορίες θα του τις προσφέρετε απλόχερα. Κάτι τέτοιο είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να σιγουρευτείτε ότι το δελτίο τύπου σας δεν θα περαστεί «στα γρήγορα».

Τα παραπάνω βήματα σίγουρα δεν εγγυώνται την επιτυχία, όμως αν τα ακολουθήσετε αυξάνετε αμέσως τις πιθανότητες να πετύχετε, ενώ παράλληλα αποκτάτε γερούς δεσμούς με τα media οι οποίοι θα σας χρειαστούν στο μέλλον. Παράλληλα, θα δώσετε στο προϊόν ή την υπηρεσία σας δυνατά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Νικόλας Γεωργιακώδης







Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v