Υπουργείο Τουρισμού: Σχέδια και όνειρα για το 2013

Χωρίς σλόγκαν και λογότυπα, χωρίς ήλιους και θάλασσες, αλλά με καινούριες ιδέες και προτάσεις που περιλαμβάνουν ολόκληρη τη χώρα και ολόκληρο τον χρόνο, η νέα επικοινωνιακή στρατηγική φιλοδοξεί να… νεκραναστήσει τον ελληνικό τουρισμό. Λέτε;
Υπουργείο Τουρισμού: Σχέδια και όνειρα για το 2013
της Ηρώς Κουνάδη

«Το προϊόν μας γερνάει. Απευθύνεται σε όλο και μεγαλύτερες ηλικίες. Πρέπει να βρούμε τρόπους να ξαναφέρουμε τους νέους τουρίστες στην Ελλάδα». Αυτό ήταν ένα από τα πολλά και ενδιαφέροντα που είπε σήμερα ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Νίκος Καραχάλιος, στη συνέντευξη τύπου για την επικοινωνιακή στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό το 2013. «Ο βασικός μας στόχος, και ο κεντρικός άξονας για την επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού είναι ο επανακαθορισμός της θέσης της χώρας στο παγκόσμιο στερέωμα και η αποκατάσταση της φήμης της» τόνισε, από την πλευρά της, η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.

Όσοι έφτασαν στο Θέατρο του Ελληνικού Κόσμου περιμένοντας να δουν άλλη μια καμπάνια στα πρότυπα του Live your Myth in Greece… απογοητεύτηκαν. Φέτος δεν υπάρχει σλόγκαν, δεν υπάρχει λογότυπο, δεν υπάρχει καμπάνια με ήλιους και θάλασσες. «Δεν θα ξαναπάμε έξω χωρίς αριθμούς, χωρίς εμπεριστατωμένες έρευνες. Δεν έχουμε πια περιθώριο να επενδύουμε χρήματα σε αγορές που δεν έχουν χρήματα να μας δώσουν, όπως κάναμε στο παρελθόν» δήλωσε ο κ. Καραχάλιος. Η επικοινωνιακή στρατηγική θα επανασχεδιαστεί για κάθε αγορά χωριστά, με βάση έρευνες που θα ολοκληρωθούν άμεσα.

«Ένα σλόγκαν ακούγεται διαφορετικά στα αγγλικά, διαφορετικά στα γερμανικά, διαφορετικά στα κινέζικα. Άλλωστε, η Ελλάδα είναι ένα δυνατό signature brand από μόνη της. Στις χειρότερές μας μέρες, ήμασταν στο νούμερο είκοσι των δημοφιλέστερων προορισμών παγκοσμίως. Πριν από μόλις πέντε χρόνια, βρισκόμασταν στην πέμπτη θέση. Πείτε μου ένα ελληνικό brand που να βρίσκεται στο παγκόσμιο top-20. Δεν χρειάζεται σύνθημα κάτω ή πάνω από το όνομα της χώρας, που θα αφαιρεί από το ειδικό βάρος του» κατέληξε πριν δείξει στη μεγάλη οθόνη πίσω του το λογότυπο-που-δεν-είναι-λογότυπο: μπλε οθόνη, και η λέξη Greece γραμμένη με την απλούστερη γραμματοσειρά που υπάρχει, σε τεράστια, κεφαλαία γράμματα.



Κατά τα λοιπά, η επικοινωνιακή στρατηγική περιλαμβάνει την προβολή όλων των περιοχών και περιφερειών της Ελλάδας, χωρίς να δίνεται πια έμφαση μόνο στο τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-αρχαία, τον επαναπροσδιορισμό της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό (με έμφαση στα σημεία που έχουν πληγεί, κι έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και την σταθερότητα της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού) και την μεγαλύτερη προβολή αξιών όπως είναι η φιλοξενία.

Από τη σημερινή παρουσίαση κρατάμε επίσης την επικείμενη αναδιοργάνωση του ΕΟΤ, που μετρά αισίως εξήντα χρόνια ζωής, αλλά και τα σχέδια για το 2013, τα οποία περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ένα τεράστιο fun trip στα πρότυπα του Discover Dubai, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα: χίλιοι ξένοι opinion makers (δημοσιογράφοι, συγγραφείς, ηθοποιοί, celebrities…) θα κληθούν τον Μάρτιο, off season δηλαδή, του 2013 να περάσουν ένα Σαββατοκύριακο στην Αθήνα, και εν συνεχεία να ταξιδέψουν σε ολόκληρη την Ελλάδα, παρέα με χίλιους δεκατρείς Έλληνες, προκειμένου να μεταφέρουν την εμπειρία τους εν συνεχεία στις χώρες τους.

Το πρόγραμμα των δράσεων περιλαμβάνει επίσης αξιοποίηση των social media, στην καρδιά της high season ήτοι από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο του 2013, όπου οι Έλληνες πολίτες θα κληθούν να γίνουν εθελοντικά πρεσβευτές της χώρας, και να φέρουν τους last minute visitors το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Κλείνοντας, ο κ. Καραχάλιος τόνισε πως από εδώ και στο εξής η επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού θα περιλαμβάνει μόνο θετικές έννοιες –οι αρνητικές δεν θα αναφέρονται ούτε καν στα πλαίσια διόρθωσής τους. «Σήμερα είναι η τελευταία φορά που βγαίνει η λέξη κρίση από επίσημα χείλη όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό» τόνισε, και έκλεισε την ομιλία του προτρέποντάς μας να σκεφτούμε πού θα πάμε το Σαββατοκύριακο, γιατί «η κινητήρια δύναμη του ελληνικού τουρισμού είναι ο εσωτερικός τουρισμός».

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v