Το Facebook είναι πιο ενδιαφέρον social media από το Instagram

Έφτασε η ώρα να το πούμε: Το Instagram είναι βαρετό. Και σε προκαλούμε να μας αλλάξεις γνώμη, αφού πρώτα μας ακούσεις.
Το Facebook είναι πιο ενδιαφέρον social media από το Instagram
της Ηρώς Κουνάδη

Οι κακές γλώσσες θα πουν πως φταίει που γεράσαμε, κι έχουμε μείνει παρέα με τους θείους μας να καλημεριζόμαστε στο Facebook την ώρα που η νεολαία έχει φύγει προ πολλού για το Instagram και (θου κύριε) για το TikTok. Η πικρή αλήθεια όμως είναι ότι όποιος έχει κάνει τις βόλτες του στα δύο social media του Ζούκερμπεργκ (το TikTok είναι άλλη ιστορία, θα το αφήσουμε απέξω προς ώρας) ξέρει, κι ας μην το παραδέχεται, ότι το Instagram δεν θα γίνει ποτέ Facebook –και να γιατί.

Λόγος εναντίον εικόνας

Λυπόμαστε, αλλά σε κανένα σύμπαν δεν είναι λογικό να βλέπεις πρώτα την φωτογραφία και μετά να διαβάζεις τι είναι αυτό που βλέπεις. Το Instagram θέλει να πιστέψουμε ότι ενσαρκώνει σε όλο του το μεγαλείο το περίφημο «μια εικόνα χίλιες λέξεις», αλλά να σου πούμε ένα μυστικό; Ο μέσος χρήστης του δεν σκέφτεται όχι χίλιες, ούτε τρεις λέξεις κοιτάζοντας μια εικόνα. Βαριά βαριά να σκεφτεί ένα «α, ωραίο», να πατήσει καρδούλα και να πάει στην επόμενη εικόνα, χωρίς να διαβάσει καν το κείμενο από κάτω.

Μιλώντας για κείμενο…

Τι μέγεθος γραμμάτων είναι αυτό, αγαπητό Instagram; Και γιατί χρειάζεται να κάνω άλλο ένα κλικ κάθε φορά που θέλω να διαβάσω κάτι μεγαλύτερο από μιάμιση γραμμή; Κάποιος κακαντρεχής (όχι εμείς) θα έλεγε ότι δεν δίνεις και μεγάλη σημασία στο μοναδικό πράγμα που θα μπορούσε να κάνει το περιεχόμενό σου ενδιαφέρον.

Και τώρα που είπαμε περιεχόμενο…

Φαγητά. Γυναίκες με μαγιό. Άντρες με μαγιό. Κόσμος που σηκώνει βάρη. Καπουτσίνο με σχεδιασμένη καρδούλα στον αφρό. Σέλφι. Κι άλλη σέλφι. Σέλφι μπροστά σε φαγητό. Α, κάποιος πήγε ταξίδι. Μπλε παράθυρο σε λευκό τοίχο. Μια χωριάτικη σαλάτα. Μια γάτα. Δύο κοκτέιλ. Χασμουρητό.

Άσε πια τα στόρι…

Άκου τι συνέλαβαν τα πεφωτισμένα μυαλά: Επειδή, λέει, όλο αυτό το φεστιβάλ κοινοτοπίας της προηγούμενης παραγράφου ήταν «πολύ καλογυαλισμένο» (φαντάσου να μην ήταν) αποφάσισαν να δώσουν στους χρήστες τους την δυνατότητα να ποστάρουν ακόμα λιγότερο ενδιαφέροντα πράγματα, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για την ποιότητα της φωτογραφίας ή του βίντεο, που έτσι κι αλλιώς σε 24 ώρες θα εξαφανιστεί. Και έτσι αποκτήσαμε άλλον έναν τρόπο για να βλέπουμε όλα τα παραπάνω, αλλά κακοφωτισμένα. Και μετά αυτή τη μάστιγα τη φέρανε και στο Facebook.

Το Facebook τουλάχιστον έχει γκρουπ

Επειδή καταλαβαίνουμε ότι είσαι έτοιμος/η να πεις «ναι είδαμε και του Facebook την πρωτοτυπία, με τα Gifάκια που αναβοσβήσουν ‘λουλουδιασμένες καλημέρες’» ερχόμαστε να απαντήσουμε ότι το καλύτερο πράγμα που συνέβη στο Facebook την τελευταία δεκαετία ήταν η έμφαση που δόθηκε στις ομάδες, τις οποίες ο αλγόριθμος πλέον πριμοδοτεί έναντι των οργίλων πολιτικών ποστ του θείου σου του Μπάμπη και της αμφιβόλου αξιοπιστίας ειδησεογραφίας του ToSfyriKaiToAmoni.gr στο οποίο ποιος ξέρει γιατί έχεις κάνει like. Λίγο ενεργός/η να είσαι σε μια από τις άπειρες πλέον ομάδες που υπάρχουν για τα πάντα, από τα ταξίδια μέχρι την καλαθοπλεκτική και από τις ταινίες μέχρι τα γκομενικά, το newsfeed σου στο Facebook μπορεί να είναι γεμάτο από πάνω μέχρι κάτω από συζητήσεις που σε ενδιαφέρουν. Το Instagram μοιάζει λες και έχει ξεχάσει ότι ο σκοπός για τον οποίο φτιάχτηκαν εξαρχής τα social media ήταν η επικοινωνία.

Στο Instagram δεν μπορείς ούτε να στήσεις έναν καυγά της προκοπής

Άσε που με τι να διαφωνήσεις, με το σχήμα της φοινικιάς που δεν πέτυχε ο μπαρίστα επάνω στο αφρόγαλα της Καίτης; Αλλά άντε και πες ότι βρήκες κάτι που θα μπορούσε να υποστηρίξει μια στοιχειώδη κουβέντα. Και ότι προσπέρασες το γεγονός πως εννιά στα δέκα σχόλια κάτω από κάθε φωτογραφία είναι απλά καρδούλες και εμότζι που χειροκροτάνε. Αν πας να αφήσεις ένα σχόλιο, ο μόνος τρόπος να δεις τι έγραψαν άλλοι μετά από σένα είναι να ψάξεις να ξαναβρείς το συγκεκριμένο ποστ, ή να απαντήσει κάποιος προσωπικά σε σένα, χωρίς να ξεχάσει να σε κάνει mention. Ε κουβέντα έτσι δεν γίνεται. Γι’ αυτό και θα προσέξεις ότι η αλληλεπίδραση κάτω από τα περισσότερα ποστ του Instagram είναι ελάχιστη, ο κάθε χρήστης φαίνεται σαν να μιλάει μόνος του. Και ξαναγυρνάμε σε αυτό που λέγαμε προηγουμένως περί επικοινωνίας.






Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v