Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας: Βουκολική υπερπαραγωγή
Είδαμε το βουκολικό δράμα του Πέτρου Ζούλια με τον Γιώργο Μαργαρίτη να τραγουδά στη σκηνή του Παλλάς και μεταφέρουμε απροσδόκητες εντυπώσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη
Ζήλεψε τη «δόξα» της απαράμιλλης «Γκόλφως» που φιλοτέχνησε ο Νίκος Καραθάνος η νέα σύγχρονη αναβίωση ενός ακόμη βουκολικού ειδυλλίου, ο «Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» του Δ. Κορομηλά, που παρουσιάζεται σε μια υπερπαραγωγή με ζωντανή ορχήστρα, στο Παλλάς.
Και παρ’ ότι θα περίμενε κανείς ναΐφ, «βουκολικές» εύπεπτες λύσεις για το μεγάλο κοινό, η παράσταση του Πέτρου Ζούλια κόβει το νήμα στο τέρμα της χορταστικής διάρκειάς της επιτυχώς –χωρίς να μπορεί να συγκριθεί ωστόσο με την πρόταση του Καραθάνου, η οποία μετατόπισε κι ανέβασε τον πήχη του ξεπερασμένου θεατρικού είδους σε άλλα επίπεδα, αναβαπτίζοντάς το.
Ο σκηνοθέτης στην καλύτερη μέχρι στιγμής δουλειά συνόλου του «χορογράφησε» ένα γρήγορο, ευχάριστο θέαμα, που ενισχύεται έξυπνα και διαρκώς από τις εκπληκτικές μουσικές επιλογές του Λάμπρου Λιάβα. Αντλήθηκαν μέσα από την κοιτίδα της λαϊκής παράδοσής μας και δημιουργούν μια γιορτινή κατάσταση που παρασύρει και τον θεατή. Οι ηθοποιοί τα καταφέρνουν θαυμάσια με τον ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο του Κορομηλά.
Στον καλό γενικότερα θίασο ξεχωρίζει η Μαρία Πρωτόπαππα. Απόλαυση ο Χρήστος Στέργιογλου που έπλασε πάνω από το κείμενο μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνική περσόνα. Πολύ καλοί η Ευγενία Δημητροπούλου -Βοσκοπούλα (πιο αδύναμος από αυτήν κρίκος ο Αγαπητικός - Πάνος Βλάχος), ικανοποιητικός και επιβλητικός σκηνικά ο Βασίλης Μπισμπίκης. Πιο «βαριά» και στυλιζαρισμένη από αυτό που ζητά το σύνολο της παράστασης διδάχτηκε από το σκηνοθέτη η γερόντισσα στη Ρένη Πιττακή.
Εκτός σκηνικού context είναι η εμφάνιση, εν μέσω φουστανελοφόρων, με κοστούμι του Γιώργου Μαργαρίτη, ο οποίος στο τέλος κλείνει την παράσταση, κάνοντας το κοινό να ζητάει «κι άλλο».