Άνοιξαν… κατά λάθος σήραγγα 160 μέτρων στο Μετρό της Κατεχάκη
Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη ότι εκτός εγκεκριμένης μελέτης διανοίχθηκε ημικυκλική σήραγγα μήκους 160 μέτρων στη γραμμή 4 του Μετρό, κάτω από την οδό Κατεχάκη.

Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη ότι εκτός εγκεκριμένης μελέτης διανοίχθηκε ημικυκλική σήραγγα μήκους 160 μέτρων στη γραμμή 4 του Μετρό, κάτω από την οδό Κατεχάκη.
Μια ημικυκλική σήραγγα 160 μέτρων, εκτός της μελέτης, φαίνεται πως ανοίχτηκε… κατά λάθος στη γραμμή 4 του Μετρό στην Κατεχάκη, όπως έγινε γνωστό μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσιώτη προς τον Νίκο Ταχιάο.
Για διάστημα έξι μηνών η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELO-ALSTOM προχώρησε στην εκσκαφή της σήραγγας κατά παράβαση της εγκεκριμένης μελέτης, γεγονός που, όπως επισήμανε ο κ. Κατσώτης, έθεσε ζητήματα ασφάλειας εργαζομένων και διερχόμενων πολιτών, καθώς η εκσκαφή πραγματοποιήθηκε κάτω από νοσοκομεία και βασικές οδικές αρτηρίες.
Ο κ. Ταχιάος παραδέχθηκε ότι υπήρξε αλλαγή στη μεθοδολογία κατασκευής, καθώς αντί να προχωρούν σε βήματα των 10 μέτρων, όπως προέβλεπε η μελέτη, διανοίχθηκε εφάπαξ τμήμα 160 μέτρων. Απέδωσε το περιστατικό σε «ολιγωρία υπαλλήλων» της Ελληνικό Μετρό, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι δεν τίθεται θέμα κινδύνου καθίζησης ή ασφάλειας, καθώς η σήραγγα παρακολουθείται καθημερινά και έχει βάθος άνω των 20 μέτρων. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως δόθηκε εντολή επιστροφής στην εγκεκριμένη μελέτη και έχει ζητηθεί ΕΔΕ για να αποδοθούν ευθύνες.
Από την πλευρά της, η ΑΒΑΞ υποστήριξε ότι επρόκειτο για διαφοροποίηση στη μέθοδο διάνοιξης βοηθητικής σήραγγας, χωρίς πρόβλημα ασφαλείας, θέση που διαφοροποιήθηκε από τον υφυπουργό, ο οποίος χαρακτήρισε τη σήραγγα «υπόγειο αμαξοστάσιο».
Ο κ. Κατσώτης, ωστόσο, άσκησε κριτική, σημειώνοντας πως παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα για την ασφάλεια και επανέλαβε τις ευθύνες της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», καθώς για έξι μήνες εκτελούνταν εργασίες εκτός προδιαγραφών χωρίς παρέμβαση.
Ο κ. Ταχιάος κατέληξε τονίζοντας ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν κάθε συμφέρον να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας, καθώς διακυβεύεται η φήμη και η αξία τους.
Με πληροφορίες από Press Project