Πρωτοφανής πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Γερμανίας γνώρισε την μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα, ενώ ανάλογη πτωτική τάση σημειώθηκε και στις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Γερμανίας γνώρισε την μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα, ενώ ανάλογη πτωτική τάση σημειώθηκε και στις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Οι παραδόσεις EV στη Γερμανία, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ, μειώθηκαν κατά 69% τον Αύγουστο. Η πτωτική τάση που σημειώθηκε και σε άλλες αγορές είχε σαν αποτέλεσμα να καταγραφεί μείωση κατά 36% σε ολόκληρη την ΕΕ, ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Eπείγοντα μέτρα
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει επείγοντα μέτρα ενόψει των στόχων εκπομπών του στόλου του 2025 που θα μπορούσαν να επιφέρουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θα τους επιτύχουν.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δυσκολευτεί με την πτώση της ζήτησης για EV, αφού οι κυβερνήσεις απέσυραν τα οικονομικά κίνητρα που είχαν κάνει τα σχετικά ακριβά αυτοκίνητα πιο προσιτά. Με το μερίδιο αγοράς μπαταριών-αυτοκίνητων να συρρικνώνεται στο 14% τον Αύγουστο - από λίγο πάνω από 15% πέρυσι - οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επανεξετάζουν τις στρατηγικές και τα χρονοδιαγράμματα τους για την απομάκρυνση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αναφέρει το Bloomberg.
Aναδιάρθρωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Η πτώση ήταν πιο έντονη στη Γερμανία, η οποία αντιμετωπίζει ένα κύμα αναδιάρθρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας της. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει καταργήσει ένα εργασιακό σύμφωνο δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της μειωμένης ζήτησης.
Η BMW, μείωσε την πρόβλεψη των κερδών της για ολόκληρο το έτος, εν μέρει επικαλούμενη τις υποτονικές πωλήσεις EV. Η Intel Corp. έχει αναθεωρήσει την απόφαση της για την κατασκευή ενός σχεδιαζόμενου εργοστασίου για το οποίο η κυβέρνηση της χώρας είχε διαθέσει 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις.
Σε όλη την Ευρώπη, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο 2024 μειώθηκαν κατά 16,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, στα 755.717 εκατομμύρια μονάδες, με πτώση επίσης στη Γαλλία και την Ιταλία.
Υψηλά πρόστιμα
Η ύφεση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW και η Renault σε κίνδυνο με υψηλά πρόστιμα, καθώς οι αυστηρότεροι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή το επόμενο έτος. Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη μεγάλη αγορά όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν, κατά 10,8%.
Οι εξελίξεις ασκούν επίσης πίεση στην προθεσμία της ΕΕ για την ουσιαστική απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να διχάζονται για την πολιτική που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.