Στροφή των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων στα ήπια υβριδικά μοντέλα

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω κόστους αλλά και περιορισμένης αυτονομίας κατατάσσονται χαμηλά στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών.

Στροφή των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων στα ήπια υβριδικά μοντέλα

Η ηλεκτροκίνηση περνά την μεγαλύτερη κρίση της από τότε που εισήλθε στην κινητικότητα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) κατατάχθηκαν σε μια από τις χαμηλότερες βαθμίδες της λίστας των προτιμήσεων των υποψήφιων αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων ενώ ακόμη πιο χαμηλά έχουν πέσει τα μεταχειρισμένα EV. Οι λόγοι που έχουν διαψεύσει τις προβλέψεις όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι οι εξής: Υψηλές τιμές πώλησης, περιορισμένη αυτονομία, ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης, περιορισμένη πρακτικότητα, δυσκολίες στη χρήση, ελλιπής συντήρηση, ποικίλες βλάβες, εκδηλώσεις πυρκαγιών από τις μπαταρίες και βέβαια η αδιαφορία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να υποστηρίξουν την μεγαλύτερη αλλαγή στην αυτοκίνηση.

Τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τον Ιούλιο 2024 και το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, επιβεβαιώνουν την αποστροφή των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων για τα EV καθώς και τις αλλαγές στο μείγμα των πωλήσεων με βάση το καύσιμο και την τεχνολογία παράγωγης ενέργειας.

Μικρή αύξηση

Τον Ιούλιο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν μέτρια αύξηση (+0,2%) με ανάμεικτα αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+4,7%) και Ισπανία (+3,4%) σημείωσαν μέτρια κέρδη, ενώ η γαλλική (-2,3 %) και οι γερμανική (-2,1%) αγορά παρουσίασαν πτώση, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη.

Το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,9%, φτάνοντας σε περισσότερες από 6,5 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, με την Ισπανία (+5,6%), την Ιταλία (+5,2%), τη Γερμανία (+4,3%) και τη Γαλλία (+2,2%) να καταγράφουν ανάπτυξη.

Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τον Ιούλιο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (EV) αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα( HEV) αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, από το 25,5%, σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46%, από 50%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Ιούλιο του 2024 , οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (EV) μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 12,1% από 13,5% ένα χρόνο πριν. Παρά τα κέρδη στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) δεν μπορούσε να αντισταθμιστεί. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, ταξινομήθηκαν 815.399 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,5% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τον Ιούλιο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 57.679 πωλήσεις.

Μεγάλη αύξηση τα HEV

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα(HEV) σημείωσαν ανάπτυξη τον Ιούλιο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 25,7% στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Γαλλία (+47,4%), Ισπανία (+31,5%), Γερμανία (+22,4%) και Ιταλία (+17,4%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Ιούλιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον Ιούλιο πέρυσι.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιούλιο να κατέχει μερίδιο 12,6%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v