Η Opel αξιοποιεί την υβριδική τεχνολογία
Η έξυπνη, οικονομικά αποδοτική και συμπαγής υβριδική τεχνολογία 48 volt της εταιρείας προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων στην καθημερινή οδήγηση.
Η έξυπνη, οικονομικά αποδοτική και συμπαγής υβριδική τεχνολογία 48 volt της εταιρείας προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων στην καθημερινή οδήγηση.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση, μείωση της κατανάλωσης του καυσίμου, περιορισμό των ρύπων και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Επίσης, δεν χρειάζεται να συνδεθεί το αυτοκίνητο σε σημείο φόρτισης.
Η γκάμα της Opel περιλαμβάνει πολλά μοντέλα με υβριδικό σύστημα κίνησης, το best seller των μικρών αυτοκινήτων Corsa, το κομψό Mokka, το μικρομεσαίο Astra και Astra Sports Tourer καθώς και το SUVGrandland.
Η έξυπνη, οικονομικά αποδοτική και συμπαγής υβριδική τεχνολογία 48 volt προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή χρήση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 έως και 18% στο Corsa σε σύγκριση με ένα συγκρίσιμο όχημα εσωτερικής καύσης και ταυτόχρονα να αυξήσει την οδηγική άνεση.
Βέλτιστη αρμονία μεταξύ κατανάλωσης ενέργειας και απόδοσης
Στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη και σε επαρχιακούς δρόμους, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή χωριστά ανάλογα με τις απαιτήσεις – πάντα για την βέλτιστη αρμονία μεταξύ κατανάλωσης ενέργειας και απόδοσης. Για να διασφαλιστεί ότι ο καταλύτης και η υποβοήθηση των φρένων λειτουργούν βέλτιστα από το πρώτο πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού, ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται πάντα κατά την εκκίνηση των μοντέλων Opel.
Η ηλεκτρική κίνηση υποστηρίζει τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση και την εκκίνηση από στάση. Ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει στη ροπή, ειδικά στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, κάτι που ωφελεί τη δυναμική οδήγησης και την εξοικονόμηση CO2.
Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση
Σε χαμηλές ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει επίσης αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και ένα χιλιόμετρο ή έως και το 50% του χρόνου που χρησιμοποιείται στην πόλη – για παράδειγμα όταν γίνονται ελιγμούς. Το όχημα μεταβαίνει αυτόματα σε ηλεκτρική κίνηση όταν η φόρτιση της μπαταρίας, η εξωτερική θερμοκρασία και η θερμοκρασία του καταλύτη είναι κατάλληλες. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και ως γεννήτρια για να επαναφορτίσει την μπαταρία 48V του υβριδικού συστήματος.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης Eco (για ιδιαίτερα αποδοτική λειτουργία), Normal και Sport. Στη λειτουργία Sport, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πάντα για να διασφαλίζει την απαιτούμενη απόδοση ανά πάσα στιγμή.
Υβριδικές πληροφορίες
Ο οδηγός μπορεί εύκολα και άνετα να παρακολουθεί στην οθόνη τον τρέχοντα τρόπο λειτουργίας, την ενεργειακή κατάσταση και πολλά άλλα, χάρη στις ειδικές για υβριδικές πληροφορίες. Η οθόνη πληροφοριών του οδηγού έχει τις γνωστές προβολές από τις συμβατικές εκδόσεις μοντέλων – με μερικά ειδικά χαρακτηριστικά. Οι αριθμοί στην ψηφιακή ένδειξη ταχύτητας είναι λευκοί όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας. Εάν αυτό απενεργοποιηθεί και το όχημα λειτουργεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, η οθόνη αλλάζει σε μπλε. Η πρόσθετη μόνιμη οθόνη ισχύος (αντικατάσταση του στροφόμετρου) στην οθόνη πληροφοριών του οδηγού χωρίζεται σε:
Ισχύς: Το όχημα παρέχει τη μέγιστη ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν ταυτόχρονα.
Eco: Το όχημα λειτουργεί αυτή τη στιγμή με την καλύτερη ενεργειακή απόδοση (βενζινοκινητήρας ή ηλεκτροκινητήρας).
Φόρτιση: Το όχημα επιβραδύνει και ανακτά ενέργεια.
Εμφάνιση της ροής ενέργειας
Εμφανίζεται μια σχηματική αναπαράσταση του οχήματος στην οθόνη πληροφοριών οδηγού που δείχνει τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας, του βενζινοκινητήρα και των τροχών, καθώς και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας – 100 % ηλεκτρική οδήγηση, ανάκτηση ενέργειας ή η ισχύς που προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης – εμφανίζεται με διαφορετικά χρώματα. Όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο, η οθόνη σύνοψης ταξιδιού παρέχει πρόσθετα δεδομένα, όπως η διανυθείσα απόσταση, η διάρκεια του ταξιδιού, η μέση κατανάλωση, η υπόλοιπη αυτονομία και το ποσοστό της διαδρομής που διανύθηκε αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Τα κύρια εξαρτήματα και οι λειτουργίες του υβριδικού συστήματος 48V
Μια νέα γενιά τρικύλινδρων βενζινοκινητήρων 1.2 έχει σχεδιαστεί ειδικά για υβριδισμό και για να πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6e. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.
Ένα νέο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων έχει επίσης σχεδιαστεί ειδικά για υβριδικές εφαρμογές. Οι αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπή της ροπής είναι μικρότερες και η άνεση είναι μεγαλύτερη. Το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων στεγάζει επίσης τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα συνεχούς ρεύματος, βελτιστοποιώντας το μέγεθος και το βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης και εξασφαλίζοντας απόδοση οδήγησης.
Ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, παράγει μέγιστη ισχύ 28 ίππους και μέγιστη ροπή 55 Nm.
Εκκίνηση βενζινοκινητήρα
Μια μίζα με ιμάντα (επίσης βασισμένη στην τεχνολογία 48V), σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα εκκινεί τον βενζινοκινητήρα. Ο ιμάντας-μίζα επίσης επανεκκινεί τον κινητήρα γρήγορα και απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα 432 Wh (μεικτό 890 Wh), επαναφορτίζεται μέσω της ανάκτησης και του κινητήρα βενζίνης. Συνήθως τοποθετείται κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα. Αυτή η θέση επιτυγχάνει τη βέλτιστη κατανομή βάρους για καλή δυναμική οδήγηση και επιτρέπει επίσης τη διατήρηση ολόκληρου του όγκου του πορτμπαγκάζ.
Δύο ηλεκτρικά δίκτυα
Δίκτυο χαμηλής τάσης 12V που τροφοδοτεί τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου (π.χ. ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα ψυχαγωγίας). και ένα δίκτυο 48V για την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος. Περιλαμβάνεται επίσης ένας μετατροπέας συνεχούς ρεύματος για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο 48 V σε 12 V. Εάν η μπαταρία των 48 V είναι σχεδόν άδεια – για παράδειγμα, αφού το αυτοκίνητο έχει μείνει σε αδράνεια για ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα – ο μετατροπέας μπορεί να μεταφέρει ενέργεια από το δίκτυο 12 V στο δίκτυο 48 V.